Zumo 660 en iPhone (muziek)

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
R1200RT-LE
Type: R1200RT
Bijz: Lifestyle Edition
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Zumo 660 en iPhone (muziek)

Ongelezen bericht door R1200RT-LE »

Hallo mede RT rijders,

Heeft iemand ervaring met de Zumo 660 en muziek van de iPhone 4s?
Ik luister regelmatig muziek via de iPhone 4s naar de SRC kraag en dat gaat perfect, alleen ik kan maar niet wennen aan de spraakherkenning van de iPhone .. :O het is mij nog niet echt gelukt om een gewenste album te laten afspelen zonder dat hij bijna het hele telefoonboek had gebeld .. :lol:

Maar het zou juist makkelijk zijn om dan muziek via de Zumo af te laten spelen, zonder 30 Gb over te moeten zetten op een SD kaart.
Concrete vraag: kan ik muziek afspelen van de iPhone via de Zumo en dan ook nummers selecteren?
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers
Inspector Gadget

Re: Zumo 660 en iPhone (muziek)

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De spraakherkenning op de iPhone is inderdaad vooralsnog niet je-van-het, op YT zijn er hilarische voorbeelden te vinden.
Echt humor. :lol:
Ik neem aan dat bij een volgende update dat wel weer verbeterd zal worden.
Of het wordt "opgelost" met de aankomende iPhone 5. ;)

De Zumo 660 zoekt in het lokale geheugen (intern geheugen & geheugenkaartje) voor MP3's en Audio-boeken als je de Zumo Media Player gebruikt.
Andere, externe apparaten, zoals de iPhone worden niet afgezocht of dergelijk materiaal ook daar beschikbaar is.

Daar komt nog bij dat de Zumo 660 een iPhone als "standaard" telefoon herkent (via Bleutooth) aangezien de Zumo 660 helemaal geen ondersteuning geeft voor zogenoemde Smart-phones (mediaplayer, internet-modem, gps informatie, etc)
De Zumo 660 zal alleen telefoonboek en het bel-register (gedane oproepen, gemiste oproepen, etc) raadplegen, en ook dat gaat niet altijd 100% goed.
(omdat daar geen formele standaard voor is, dus niet altijd een "fout" van de Zumo en/of iPhone etc).

Zou je de iPhone als MP3-speler willen koppelen, zou je kunnen overwegen via de BMW radio en dan de speakers in je kuip
(als je de MP3 optie kabel hebt)

En anders zal je toch inderdaad de MP3's op een geheugenkaartje moeten zetten.

Dat de Schuberth SRC dit wel ondersteund komt door het feit dat de SCR ook media-players via Bluetooth én draadaansluiting ondersteund.
(mits deze A2DP ondersteunen via Bleutooth, volgens mij)
R1200RT-LE
Type: R1200RT
Bijz: Lifestyle Edition
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Betuwe

Re: Zumo 660 en iPhone (muziek)

Ongelezen bericht door R1200RT-LE »

Hoi DMM,

Dank voor het antwoord, had gehoopt dat ook de iPhone ook afgezocht werd naar muziek ....
En inderdaad iPhone 4s speelt in stereo A2DP protocol af, dat gaat goed.
Ik heb Siri uitstaan maar spraak herkenning werkt wel, daar zijn dus 2 zaken op de iPhone 4s.
Siri is alleen in het Engels en de spraak commando's in Nederlands ....

Denk dat ik maar eens een iPad met een Rammount op de RT schroef :lol: kan ik Spotify'en .. Muziek afspelen .. Online radio luisteren .. Film kijken .. Navigeren .... naaaa toch maar lekker het vizier los en naar vogeltjes luisten ...
-Yamaha 750 Virago - Yamaha 900 Diversion -
- BMW R1200C Montauk - BMW R1200RT Lifestyle Edition-
Schuberth C3 met SRC & Scala Rider G4 en een Zumo 660 boven de tellers

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”