benzinelampje reserve blijft branden

Bekabeling, zekeringen, accessoires en storingen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
beamer

benzinelampje reserve blijft branden

Ongelezen bericht door beamer »

hoewel een kapot lampje voor de reservestand benzine een vaker voorkomend probleem is op de 1150 Rt, heb ik een bijzondere:

die van mij gaat niet meer uit!
ook niet bij volle tank, na stoppen/starten motor, contactloos maken enz. enz.

ik vermoed dat er een vlottertje is komen klem te zitten in de tank.

klopt dat?
waar zit dat dan, en is dat eenvoudig te verhelpen?

het probleem ontstond toen ik de tank een keer helemaal afvulde, om eindelijk ook eens het hoogste b-meterstreepje te halen...

benieuwd naar jullie antwoord.

groet
wouter
DickL

Re: benzinelampje reserve blijft branden

Ongelezen bericht door DickL »

Volgens het elektrische schema van mijn 1100RT wordt het reservelampje aangestuurd vanuit de vlotterweerstand in de benzinetank via de dempingsunit. Een beetje duister - je zou zeggen dat wanneer fout in de vlotterweerstand zit, ook je benzinemeter in de FID verkeerd zou moeten aanwijzen (altijd een volle tank??). De dempingsunit zit bij mijn 1100 RT in het relaiskastje onder het zadel, en is dus gemakkelijk bereikbaar, wellicht ook voor de 1150.

groeten Dick
beamer

Ongelezen bericht door beamer »

dick,

mooi,

maar hoe ziet dat er dan uit?

foto?
of nadere uitleg graag.
DickL

Ongelezen bericht door DickL »

Wouter,

Wanneer je benzinemeter ook niet goed werkt, moet je het m.i. zoeken in de vlotterweerstand in de tank. Dus tank eraf, leegmaken en tankunit demonteren - behoorlijk wat werk. Werkt daarentegen je benzinemeter wel goed, dan zou ik maar eens beginnen met je dempingsunit te testen door even te vervangen door een die goed werkt (via de dealer?)
Zoals gezegd, bij mij zit die bij de relais in het zekeringkastje onder het zadel, dus makkelijk zat. Ik weet niet of het bij de 1150 RT net zo is - kijk even in je instructieboekje.
groeten Dick

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Elektrische Systemen”