Garantie
Moderator: RT_Patrick
- 1-handed
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.com
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
Garantie
De kans is zeer groot dat ik de nieuwe RT niet bij een erkende dealer koop , deze motorzaak kan ze wel nieuw leveren.
Hoe zit het met de BMW garantie , moet dit plaats vinden bij de erkende dealer ?????
Wie heeft ervaring met de BMW Service Card hoe lang is deze geldig
Hoe zit het met de BMW garantie , moet dit plaats vinden bij de erkende dealer ?????
Wie heeft ervaring met de BMW Service Card hoe lang is deze geldig
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
Re: Garantie
De 1e twee jaar loopt de garantie bij degene van wie je de motor gekocht hebt, en die motorzaak moet eventuele garantie-afhandeling met jou afhandelen en zij zullen zelf de eventuele kosten e.d. met BMW MotorRAD moeten claimen.
Alleen als het een erkende BMW dealeRT is (nieuwe motor of zgn. huisselectie) kan je bij andere BMW dealeRTs terecht binnen de garantietermijn.
Anders ben je gebonden aan die ene motorzaak waar je de motor hebt gekocht.
Zie ook ConsuWijzer;
Ikzelf zou alleen bij een motorzaak zo'n specialistische motor kopen als zij de specialist zijn in dergelijke aanpassingen.
Als het alleen maar om prijs gaat, zou ik eens wat serieuze gesprekken gaan voeren met de nodige BMW dealeRTs.
Want het kan gebeuren dat de specialistische hulp van BMW Motorrad nodig is, in de garantie, en dan heeft de gemiddelde BMW dealeRT een ingang die niet voor iedereen is weggelegd.
Ook omdat een BMW dealeRT de nodige investeringen gedaan heeft qua opleiding, specialistische gereedschappen en diagnose-apparatuur.
Kortom, je hebt de garantie met degene waar je de motor koopt en *niet* met BMW Motorrad zelf.
De BMW ServiceCard is een soort "ANWB"-pas voor pechhulp in geheel Europa, met als voorwaarden dat de betreffende motor in onderhoud is bij een erkende BMW dealeRT conform de onderhoudsintervallen.
Alleen als het een erkende BMW dealeRT is (nieuwe motor of zgn. huisselectie) kan je bij andere BMW dealeRTs terecht binnen de garantietermijn.
Anders ben je gebonden aan die ene motorzaak waar je de motor hebt gekocht.
Zie ook ConsuWijzer;
En als ik dan heel even "persoonlijk" mag worden; jij krijgt een hele speciale, unieke motor, aangepast op jou beperkingen, wensen en eisen.U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. Want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt. Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt. Was de verkoper niet op de hoogte van het probleem? Dan kan hij uw verzoek afwijzen. Omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. Hebt u een klacht over een product? Klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt. Dan bent u in ieder geval op tijd.
Ikzelf zou alleen bij een motorzaak zo'n specialistische motor kopen als zij de specialist zijn in dergelijke aanpassingen.
Als het alleen maar om prijs gaat, zou ik eens wat serieuze gesprekken gaan voeren met de nodige BMW dealeRTs.
Want het kan gebeuren dat de specialistische hulp van BMW Motorrad nodig is, in de garantie, en dan heeft de gemiddelde BMW dealeRT een ingang die niet voor iedereen is weggelegd.
Ook omdat een BMW dealeRT de nodige investeringen gedaan heeft qua opleiding, specialistische gereedschappen en diagnose-apparatuur.
Kortom, je hebt de garantie met degene waar je de motor koopt en *niet* met BMW Motorrad zelf.
De BMW ServiceCard is een soort "ANWB"-pas voor pechhulp in geheel Europa, met als voorwaarden dat de betreffende motor in onderhoud is bij een erkende BMW dealeRT conform de onderhoudsintervallen.
Ik wens je veel wijsheid toe!BMW Service Card.
Wie een nieuwe BMW motorfiets aanschaft, ontvangt automatisch de BMW Service Card. Daarmee bent u 24 uur per dag, 7 dagen per week verzekerd van hulpverlening bij pech. Als uw BMW onverhoopt niet op eigen kracht, veilig en verantwoord een BMW Motorrad werkplaats kan bereiken, schakelt de BMW Group Service Centrale een professionele door BMW getrainde hulpverlener in. Gedetailleerde informatie over deze service kunt u verkrijgen via de BMW Motorrad dealer.
- 1-handed
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.com
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
Re: Garantie
De dealer waar ik de motor koop staat volledig in voor de garantie bij evt. problemen.
Aanpassingen gebeuren bij ATA specialist Rob Jansen MMvG.nl ( mag wel zeggen een zeer bekende van mij)
Heb BMW een mail gestuurt en gevraagd of zij iets voor mij kunnen betekenen , kreeg een vrij korte maar onvriendelijke mail terug dat zij niet instaan voor evt. storingen als gevolg van aanpassingen/veranderingen en ook niet mee willen denken, misschien moet ik het nog een keer proberen bij iemand anders.
Word eigelijk een unieke fiets leuk ook voor BMW dacht ik
Schakerlaars worden wel gewisseld , maar eigenlijk veranderd er niet aan de basis opzet/instalatie alleen de plaats
Aanpassingen gebeuren bij ATA specialist Rob Jansen MMvG.nl ( mag wel zeggen een zeer bekende van mij)
Heb BMW een mail gestuurt en gevraagd of zij iets voor mij kunnen betekenen , kreeg een vrij korte maar onvriendelijke mail terug dat zij niet instaan voor evt. storingen als gevolg van aanpassingen/veranderingen en ook niet mee willen denken, misschien moet ik het nog een keer proberen bij iemand anders.
Word eigelijk een unieke fiets leuk ook voor BMW dacht ik
Schakerlaars worden wel gewisseld , maar eigenlijk veranderd er niet aan de basis opzet/instalatie alleen de plaats
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
Re: Garantie
Ik heb een vorig leven wel eens samengewerkt met organisaties die dergelijke aanpassingen deden in de regio Utrecht en Den Haag.
Maar die vragen/verzoeken kreeg ik toendertijd omdat ik bij een fabrikant werkzaam was.
Ik schat in dat je een standaard antwoord ontvangen heb, en hoewel ik BMW Motorrad niet ga lopen verdedigen of goed proberen te praten, begrijp ik enigzins hun reactie wel.
In hun optiek wil je wel hun product maar niet betalen voor hun diensten, zwart-wit gesteld.
Als het zo belangrijk voor je is, zal je wellicht (ook) een relatie moeten opbouwen met een vertrouwde BMW dealeRT bij jou in de buurt.
Of peilen bij jou MMvG of die een goede relatie heeft met een bepaalde BMW dealeRT.
Ik ken situaties waar BMW dealeRTs soms een niet-BMW dealeRT wel eens willen helpen, soms niet altijd geheel van harte.
Je zal dus een afweging moeten maken;
- Is het prijsverschil zo groot dat je alleen bij een niet-BMW dealeRT terecht kan?
- Wat is belangrijker voor jou, garantie (die je altijd hebt) of BMW garantie?
- Als het om die (wereldwijde) pechhulp gaat, er zijn verzekeringen die dat "gratis" erbij hebben zitten.
Garantie vanuit BMW zelf heb je in ieder geval niet, dat loopt altijd via degene van wie je de motor koopt.
Wel is het zo dat BMW zelf haar BMW dealeRTs ondersteund, binnen en buiten de garantie.
Elke stap in de keten verdient aan jou motor, ook MMvG, en garantie wordt meestal eerst door de BMW dealeRT betaald en opgevangen, en die dient dan weer een claim in bij BMW Motorrad.
Het is ook maar de vraag waar jouw motor vandaan komt. Als het via het NL kanaal komt, kan je natuurlijk ook bij degene terecht die jou MMvG de motor verkocht heeft, alleen zal het dan wellicht niet altijd onder garantie vallen, wellicht.
Ik weet niet wat je bezielt en ik kan ook niet in je portemonnee kijken (en zou ik ook niet willen) maar m.i. heb je een keuze te maken op basis van afwegingen die voor jou belangrijk zijn.
Het is een motor met CAN-bus en het moge onderhand bekend zijn dat je daar voorzichtig mee om moet springen wil je geen storingsmeldingen mee krijgen.
Dat is waar Motorrad probeert waarschijnlijk voor te waarschuwen. (o.i.d.)
Maar die vragen/verzoeken kreeg ik toendertijd omdat ik bij een fabrikant werkzaam was.
Ik schat in dat je een standaard antwoord ontvangen heb, en hoewel ik BMW Motorrad niet ga lopen verdedigen of goed proberen te praten, begrijp ik enigzins hun reactie wel.
In hun optiek wil je wel hun product maar niet betalen voor hun diensten, zwart-wit gesteld.
Als het zo belangrijk voor je is, zal je wellicht (ook) een relatie moeten opbouwen met een vertrouwde BMW dealeRT bij jou in de buurt.
Of peilen bij jou MMvG of die een goede relatie heeft met een bepaalde BMW dealeRT.
Ik ken situaties waar BMW dealeRTs soms een niet-BMW dealeRT wel eens willen helpen, soms niet altijd geheel van harte.
Je zal dus een afweging moeten maken;
- Is het prijsverschil zo groot dat je alleen bij een niet-BMW dealeRT terecht kan?
- Wat is belangrijker voor jou, garantie (die je altijd hebt) of BMW garantie?
- Als het om die (wereldwijde) pechhulp gaat, er zijn verzekeringen die dat "gratis" erbij hebben zitten.
Garantie vanuit BMW zelf heb je in ieder geval niet, dat loopt altijd via degene van wie je de motor koopt.
Wel is het zo dat BMW zelf haar BMW dealeRTs ondersteund, binnen en buiten de garantie.
Elke stap in de keten verdient aan jou motor, ook MMvG, en garantie wordt meestal eerst door de BMW dealeRT betaald en opgevangen, en die dient dan weer een claim in bij BMW Motorrad.
Het is ook maar de vraag waar jouw motor vandaan komt. Als het via het NL kanaal komt, kan je natuurlijk ook bij degene terecht die jou MMvG de motor verkocht heeft, alleen zal het dan wellicht niet altijd onder garantie vallen, wellicht.
Ik weet niet wat je bezielt en ik kan ook niet in je portemonnee kijken (en zou ik ook niet willen) maar m.i. heb je een keuze te maken op basis van afwegingen die voor jou belangrijk zijn.
Het is een motor met CAN-bus en het moge onderhand bekend zijn dat je daar voorzichtig mee om moet springen wil je geen storingsmeldingen mee krijgen.
Dat is waar Motorrad probeert waarschijnlijk voor te waarschuwen. (o.i.d.)
Re: Garantie
Is zo duidelijk als glas. BMW geeft garantie op zijn werkzaamheden. Iedere andere aanpassing door een ander dan door BMW zal door diegene gegarandeerd moeten worden. Daarbij dient ook meegenomen te moeten worden dat indien een aanpassing gevolgen heeft voor de originele werking van het product moet dit ook onder de garantie vallen van diegene die de verandering heeft aangebracht. Wat jij wil kan dus niet! Goedkoop laten aanpassen en bij storingen een ander laten opdraaien voor de kosten! Nee dan moet je ook zo eerlijk zijn om die kosten zelf te dragen, of door aanpassingsbedrijf laten meenemen in de garantie die zij geven! Eerlijk is eerlijk.
- 1-handed
- Berichten: 1025
- Lid geworden op: 12 jul 2011, 20:01
- Type: R1200RT
- Bijz: www.1-handed.com
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Sappemeer
- Contacteer:
Re: Garantie
Aanpassing is inmiddels klaar en fuctioneert perfeckt , schakelaars zijn gewisseld en koppeling rechts aangebouwd ( zie mijn site)
Garantie daar staat mijn dealer voor in ook met de aanpassing samen met het aanpassing bedrijf.
En normale dealer zou nooit in staat zijn een dergelijk aanpassing te maken gezien dat zij geen ervaring hebben met dergelijke veranderingen
Bovendien zou het bij de dealer echt een vermogen kosten , ook de beperkingen in het aangepast motorrijden hebben ze geen ervaring
Daarvoor is er maar 1 specialist in Nederland die niets anders doet
Garantie daar staat mijn dealer voor in ook met de aanpassing samen met het aanpassing bedrijf.
En normale dealer zou nooit in staat zijn een dergelijk aanpassing te maken gezien dat zij geen ervaring hebben met dergelijke veranderingen
Bovendien zou het bij de dealer echt een vermogen kosten , ook de beperkingen in het aangepast motorrijden hebben ze geen ervaring
Daarvoor is er maar 1 specialist in Nederland die niets anders doet
BeRT
www.1-handed.com
www.1-handed.com
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1929 Weergaves
-
Laatste bericht door EL SCORPIO
-
- 6 Reacties
- 2613 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird
-
- 14 Reacties
- 4319 Weergaves
-
Laatste bericht door FredBurgmans
-
- 2 Reacties
- 2476 Weergaves
-
Laatste bericht door Maarten de Vries