BMW Motorscooter
Moderator: RT_Patrick
BMW Motorscooter
BMW bevestigd dat ze de Concept C scooter in productie gaan brengen. De motorscooter zal verkocht worden in 2012.
http://www.promotor.nl/2011/04/07/ga-va ... orscooter/
http://www.promotor.nl/2011/04/07/ga-va ... orscooter/
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
Re: BMW Motorscooter
En nu dan officieel......heb wel wat weg van een mini
...
[media]j_Ttx2W_dUI[/media]

[media]j_Ttx2W_dUI[/media]
Tja en houd dat in dat de Rt1200 rijders stiekum al dromen over scooters nu :lol: :lol: :lol: ?
Ton
Ton
ABSOLUUT NIET !!!!
en waarom zo zeker? simpel een scooter is geen motor!
en waarom zo zeker? simpel een scooter is geen motor!
Neemt niet weg dat ze wel mooi zijn.
Zou er best eentje willen hebben, voor 'erbij'.
Zou er best eentje willen hebben, voor 'erbij'.
Dan ben je hier dus verkeerd.Dave schreef:Een ander topic gaat over schaalmodel...

- aartjw
- Type: R1200RT
- Bijz: BMW Navigator VI
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: R'dam
Ik zie mezelf niet gauw op zo'n ding plaatsnemen, maar ik zeg nooit nooit. Lelijk vind ik 'm niet en ik heb zo'n idee dat ik hierop wel met allebei m'n pootjes bij de grond kan 

Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
- Hazeldonk
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Gelukkig is dit een RT forum en een scooter, ook al is ie van BMW, zal naar een ander moeten uitkijken.
Ben

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Tja, een scooter kan mij niet bekoren, maar deze ziet er wel beter uit dan wat ik eerder heb gezien.
Maar of ik er ooit op zou willen (durven) rijden?
Stel dat iemand je ziet op zo'n ding!
Maar of ik er ooit op zou willen (durven) rijden?
Stel dat iemand je ziet op zo'n ding!

- Hazeldonk
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Ik zou mij in ieder geval behoorlijk generen.
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
-
- Land: Netherlands
- Woonplaats of omgeving: Friesland
Zo'n motorscooter valt toch echt wel onder de catagorie zware motoren hoor.
Denk trouwens dat een RT deze scooter in het begin niet kan bijhouden. Verwacht toch wel dat die dingen heel erg pittig zijn.
En je hoeft je er heus niet voor te schamen om op zo'n ding rond te rijden.
Misschien valt het wel heel erg mee.
Denk trouwens dat een RT deze scooter in het begin niet kan bijhouden. Verwacht toch wel dat die dingen heel erg pittig zijn.
En je hoeft je er heus niet voor te schamen om op zo'n ding rond te rijden.
Misschien valt het wel heel erg mee.
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Productie van de BMW scooter is begonnen:
http://www.youtube.com/watch?v=rebd_v2c ... ture=email
http://www.youtube.com/watch?v=rebd_v2c ... ture=email
En ook ik denk dat je gelijk gaat krijgen.fotobiker schreef:Als ik heel eerlijk ben, denk ik dat je wel gelijk hebt.
Enne, waarom vinden somige motorrijders een scooter geen motor

Alleen omdat ze tussen zadel en stuur "niks" hebben zitten, of omdat een scooter een automaat is (terwijl diverse toerbuffels ook al als automaat leverbaar zijn!)?

Ik ben benieuwd naar jullie reactie.
Groet,
Marcel
- JoJothefirst
- 2024
- Bijz: zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
dat, en ik vind die voeten zo op een treeplankje echt geen kijkM.H. schreef:Enne, waarom vinden somige motorrijders een scooter geen motor:
Alleen omdat ze tussen zadel en stuur "niks" hebben zitten,

JoJo
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
Met de voeten recht vooruit je gemotoriseerd voortbewegen is wat mij betreft geen fijne zithouding, ik heb het geprobeerd en vind het helemaal niks!
Maar... dat is mijn mening en ik gun iedereen zijn eigen wijze van voortbewegen. Ik vind het overigens wel een mooi ontwerp, doet me denken aan een kleinere versie van de K-serie (vandaar ook mijn eerdere opmerking).
Maar... dat is mijn mening en ik gun iedereen zijn eigen wijze van voortbewegen. Ik vind het overigens wel een mooi ontwerp, doet me denken aan een kleinere versie van de K-serie (vandaar ook mijn eerdere opmerking).
Bij mij geven scooters meer het idee van een rijdend chemish toilet . En de gehele zithouding bevestigd dat. Geeft je veel minder gevoel over het voertuig en je benen kunnen dan de tekortkomingen van de vering ook niet opvangen net als bij een trike. Maar van een afstandje ziet het ding er niet slecht uit.
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Woonplaats of omgeving: Uden
...en nu ook officieel getest.. 8)
http://www.anwbmotor.nl/nieuws/getest-b ... c600-sport
En voor de haastige lezers alvast hun conclusie..
De klap waarmee BMW de C600 Sport en C650 GT in het scootersegment zet, zal nog wel even doordreunen. Met een prijs van respectievelijk € 11.600 (Sport) en €11.950 (GT) zijn de maxiscooters wel meteen de duurste van het stel. En terecht. De wendbaarheid en het rijgemak van een scooter, gecombineerd met de wegligging, het comfort en de luxe van een toermotor. Al zijn de maxiscooters zwaar, de stabiliteit in bochten én rechtuit maakt een hoop goed. BMW heeft de motorscooter niet opnieuw uitgevonden, maar op een geslaagde manier de pluspunten uitgelicht en doorontwikkeld.
En voor de haastige lezers alvast hun conclusie..

De klap waarmee BMW de C600 Sport en C650 GT in het scootersegment zet, zal nog wel even doordreunen. Met een prijs van respectievelijk € 11.600 (Sport) en €11.950 (GT) zijn de maxiscooters wel meteen de duurste van het stel. En terecht. De wendbaarheid en het rijgemak van een scooter, gecombineerd met de wegligging, het comfort en de luxe van een toermotor. Al zijn de maxiscooters zwaar, de stabiliteit in bochten én rechtuit maakt een hoop goed. BMW heeft de motorscooter niet opnieuw uitgevonden, maar op een geslaagde manier de pluspunten uitgelicht en doorontwikkeld.
Wel een gigantisch zwaar ding terwijl het maar een 650 is. En de CVT is ook niet echt mijn favoriet. Maar ja het is een scooter ik hoef er niet mee te rijden. Beetje rare tester overigens om te zeuren over vakjes die moeilijk open gaan tijdens het rijden. Tijdens het rijden moet je niet in vakjes rommelen maar letten op het verkeer.
- EL SCORPIO
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
- Woonplaats of omgeving: Haarlem
Ton, helemaal gelijk.
Als je in vakjes wilt kijken, kijk dan eerst naar een parkeervak.
Op mijn motor heb ik geen tijd voor vakjes.
Dan geniet ik van het rijden en de omgeving.
Als dat gaat vervelen dan wil ik wel gaan nadenken over de vakjes in de kuip of ergens anders.
Maar dat ben ik het motorrijden beu geworden denk ik en misschien zou dan eventueel, heel eventueel een scooter mogelijk zijn maar dan heb ik denk ik de leeftijd voor een ander vervoersmiddel waarschijnlijk, een SCOOTMOBIEL.
Hé toch een soort scooter. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Als je in vakjes wilt kijken, kijk dan eerst naar een parkeervak.

Op mijn motor heb ik geen tijd voor vakjes.
Dan geniet ik van het rijden en de omgeving.
Als dat gaat vervelen dan wil ik wel gaan nadenken over de vakjes in de kuip of ergens anders.
Maar dat ben ik het motorrijden beu geworden denk ik en misschien zou dan eventueel, heel eventueel een scooter mogelijk zijn maar dan heb ik denk ik de leeftijd voor een ander vervoersmiddel waarschijnlijk, een SCOOTMOBIEL.
Hé toch een soort scooter. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
- hansuitolst
- Bijz: Exclusive
- Woonplaats of omgeving: Olst
Pas als het been niet meer op te tillen is en dus niet meer over het zadel te krijgen is, dan ga ik pas denken aan een motorscooter. Maar dan zal de leeftijd wel zo hoog zijn dat het toch een scootmobiel wordt.
Het begon in 1974 met een Suzuki GT250, nu een R1200RT (sinds 11-2010) en een F650GS (uit 2000). Meeste kms, >200.000 op een Honda ST1100
Zijn niet de duurste. Suzuki burgman 650 kost ook 11.990 euries.Berrybeer schreef:...en nu ook officieel getest.. 8)
En voor de haastige lezers alvast hun conclusie..![]()
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2115 Weergaves
-
Laatste bericht door japachap