nieuwe banden voor R1100 RT
Moderator: RT_Patrick
nieuwe banden voor R1100 RT
Sinds deze zomer ben ik de eigenaar van een R1100RT, daarvoor zwoor bij wat oudere fietsen R 80/R100. Achteraf had ik de "overstap"eerder moeten maken.
Nu moet ik nieuwe banden monteren, achterband behoorlijk afgevlakt. Ik rijdt nu op Metzeler, wat raden jullie mij aan om te monteren.
Adrie vd Berg
Nu moet ik nieuwe banden monteren, achterband behoorlijk afgevlakt. Ik rijdt nu op Metzeler, wat raden jullie mij aan om te monteren.
Adrie vd Berg
Re: nieuwe banden voor R1100 RT
Adrie,
over welk soort banden het best zijn is hier al een aardig woordje over neergeschreven...een grote constante hierin is wel dat je best een merkband neemt, je hebt tenslotte maar 2 wielen waarop je moet vertrouwen...
De meest BMW rijders die ik ken hebben rubbers van Michelin onder hun tuffertje liggen (de vorige Pilot road 2 of de nieuwe Pilot road 3), waar ze bijna allemaal zeer tevreden over zijn: wegligging, gedrag bij nat en droog weer en slijtage. Voor de rest zal het een beetje op het gevoel afgaan zijn denk ik. Bevalt hij je niet probeer je volgende keer iets anders, zo simpel is het.
over welk soort banden het best zijn is hier al een aardig woordje over neergeschreven...een grote constante hierin is wel dat je best een merkband neemt, je hebt tenslotte maar 2 wielen waarop je moet vertrouwen...
De meest BMW rijders die ik ken hebben rubbers van Michelin onder hun tuffertje liggen (de vorige Pilot road 2 of de nieuwe Pilot road 3), waar ze bijna allemaal zeer tevreden over zijn: wegligging, gedrag bij nat en droog weer en slijtage. Voor de rest zal het een beetje op het gevoel afgaan zijn denk ik. Bevalt hij je niet probeer je volgende keer iets anders, zo simpel is het.
- peijsj
- Type: R1100RT
Beste Adrie,
Heb er al jaren Metzeler onder liggen en die bevallen mij prima !
Heb er al jaren Metzeler onder liggen en die bevallen mij prima !
- scan
- Type: R1200RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Everywhere
Als je tevreden bent met wat er nu op zit zou ik daar bij blijven.
Ik denk dat het beoordelen van een platte Metzeler niet veel wil zeggen. Ik neem aan dat deze geen fijn veilig gevoel geeft.
Een oude band voelt nooit goed dus je kan de nieuwe band amper vergelijken met wat je had. Persoonlijk ging ik voor de Michelin MPR3 en ik heb er zeker geen spijt van. Een goede band die volgens mij lang mee zal gaan en goede grip geeft met nat en droog weer.
Ton
Een oude band voelt nooit goed dus je kan de nieuwe band amper vergelijken met wat je had. Persoonlijk ging ik voor de Michelin MPR3 en ik heb er zeker geen spijt van. Een goede band die volgens mij lang mee zal gaan en goede grip geeft met nat en droog weer.
Ton

Zelf rijd ik nu ook met Metzeler Z6 rond en de achterband is binnenkort aan vervanging toe. Dan worden het misschien de Z8 en anders de MPR3 inderdaad...
Groet,
Dave
Groet,
Dave
- Jos1200rt
- Type: R1250RT
- Bijz: Vstream ruit, BMW topcase, Navigator 6, Metzler
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Hoogland
Heb gisteren op mijn
bij Kenny Michelin Pilot Road 3 laten monteren. Had voor bridgestone en achter Metzeler. Beide behoorlijk versleten. Maar de nieuwe banden gaven al direct een heel ander gevoel. Wat een verschil. Ik heb nu het gevoel dat de band echt grip heeft op het wegdek. Het rijd ook veel rustiger. De Pilot Road 3 is wat mij betreft echt een aanrader
Jos 

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)

Drive carefully, alleen n kat heeft meerdere levens.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 1920 Weergaves
-
Laatste bericht door gromsnor
-
- 7 Reacties