Wat doe jij voor de winterstalling ?
Moderator: RT_Patrick
- bmwrene
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: Je voelt het pas als je het door hebt.
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Bladel
Wat doe jij voor de winterstalling ?
Zou graag willen weten wat een RT rijder zoal doet voor dat zijn RT in de winterstalling gaat. 

- Ben1200RT
- 2024
- Bijz: Divers
- Land: Zweden
- Woonplaats of omgeving: Smalland
Re: Wat doe jij voor de winterstalling ?
Ik doe niets, ik rijd zo lang mogelijk door, alleen als er sneeuw ligt da ga ik met de auto naar mijn werk anders gewoon met de Rt. Hij is er op gebouwd vindt ik.
Groeten Ben1100rt
Groeten Ben1100rt
Wie op tijd vertrekt ................ hoeft zich niet te haasten.
- aartjw
- Type: R1200RT
- Bijz: BMW Navigator VI
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: R'dam
Huh? Winterstalling? Ik rijd gewoon door, behalve als het echt niet anders kan door gladheid of zo. De motor is er voor mij, ik ben er niet voor de motor :shock:
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
- Hazeldonk
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Nu ik niet meer hoef te werken gaat hij in een soort "winterslaap". In mijn eigen garage heb ik geen elektriciteit en kan hij dus niet aan de lader. Omdat de RT langere tijd achter elkaar niet gebruikt gaat worden nu de werkverplichting er niet meer is, ga ik nu bij slecht weer niet rijden en daarom gaat hij bij mijn dochter in de garage waar wel elektriciteit is aan de druppellader, bij een mooie winterse dag kan ik hem dan zo pakken voor een ritje en dat lijkt mij een prima oplossing.
Ben
Ben
Laatst gewijzigd door Hazeldonk op 30 okt 2011, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Belangrijke zaken voor het wegzetten zijn.
Tank helemaal vol gooien, banden op een hoge spanning zetten en je accu aan de druppel lader zetten .
Voor de rest is het niet zo spannend.
Wat ik zelf wel doe als hij echt langer staat midden in de winter een keer warm laten draaien.
Tank helemaal vol gooien, banden op een hoge spanning zetten en je accu aan de druppel lader zetten .
Voor de rest is het niet zo spannend.
Wat ik zelf wel doe als hij echt langer staat midden in de winter een keer warm laten draaien.
- Berrybeer
- 2023
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
.....poetsen....beetje poetsen....nog wat poetsen....in de wax zetten....helemaal aftanken (tegen roestvorming in de tank)...bandjes hoeven deze keer niet op spanning...komen toch nieuwe onder....optimate4 niet vergeten mee te nemen...met de brommert naar (in mijn geval) mijn dealert...kopje koffie....verlanglijstje afgeven & prijsopgave vragen...kopje koffie....sigaretje.....een voorlopig laatste aaitje over het zadel.....brommert in de showroom bij de dealert achterlaten....naar huis.... 

Tja het poetsen natuurlijk al doe ik dit normaal geproken ook vaak. En ik ververs de olie en vervang het oliefilter en controleer het luchtfilter. Ik smeer allerlei scharnierpunten ook. En de accu gaat er ook uit omdat ik geen electriciteit heb in de garage dus daar kan ik hem niet aan de lader zetten. Even de accu ook bijvullen indien nodig. Ik zorg dat de tank vol is. De banden zet ik op een iets hogere spanning dan normaal.
Maar al deze dingen doe ik pas als ik weet dat ze gaan strooien omdat ik niet gek ben op pekel. Misschien dat ik nog iets bij de brandstof gooi om te zorgen dat de brandstof kwaliteit niet snel terug loopt.
Het kan overigens zijn dat ik eerst nog een keer de tank verwijder om daaronder ook eens even te poetsen omdat ik dat bij deze motor nog niet gedaan heb. En ik wil de standaard nog laten poedercoaten en de veren daarvan vervangen en dat kan ook mooi in de wintertijd.
Ton
Maar al deze dingen doe ik pas als ik weet dat ze gaan strooien omdat ik niet gek ben op pekel. Misschien dat ik nog iets bij de brandstof gooi om te zorgen dat de brandstof kwaliteit niet snel terug loopt.
Het kan overigens zijn dat ik eerst nog een keer de tank verwijder om daaronder ook eens even te poetsen omdat ik dat bij deze motor nog niet gedaan heb. En ik wil de standaard nog laten poedercoaten en de veren daarvan vervangen en dat kan ook mooi in de wintertijd.
Ton

- bmwrene
- Bijz: Je voelt het pas als je het door hebt.
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Bladel
bedoelen ook zoiets dan ?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Berrybeer
- 2023
Yep.
. Alleen heb ik geen garage....

Roe.......st vorming van de tank tegen gaan, zou echt helpen ware het niet dat hij van plastic.................... is 

- Berrybeer
- 2023
........hij is idd bijna helemaal van plastic....bijna....alleen de vulopening en vulpijp niet....
..en die kunnen echt een beetje gaan roesten als je er maanden niet meer mee rijdt... 

Ik blijf gewoon rijden zolang er maar geen pekel op de weg ligt.
Ik moet zeggen de laatste paar jaar gebeurt het dus wel dat hij korte periodes aan de druppelaar gaat.
Maar het liefst zo lang mogelijk blijven rijden.
Ik moet zeggen de laatste paar jaar gebeurt het dus wel dat hij korte periodes aan de druppelaar gaat.
Maar het liefst zo lang mogelijk blijven rijden.
- JOS WRSM
- Erelid
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Amsterdam
- Contacteer:
Mijn fiets blijft gewoon in de tuin staan. Goed afgedekt met een motorhoes. Als de weersomstandigheden het toelaten, blijf ik gewoon doorrijden. Na een ritje door de pekel zorg ik dat er goed wordt afgeslpoeld (met koud water) en afgedroogd. Bij langere stilstand gaat de hoes er regelmatig af en wordt er even gepoetst. Uiteraard gaat ie ook aan het stroominfuus.
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Jos WRSM
- peijsj
- Type: R1100RT
Geen winterstalling. Alleen aan het stroominfuus als hij langer dan pakweg 3 weken stil staat.
Gebruik hem alleen voor plezier maar moet wel paraat staan. Vaak in winters fraaie dagen genoeg.
Gebruik hem alleen voor plezier maar moet wel paraat staan. Vaak in winters fraaie dagen genoeg.
- HanTeRT
- 2023
- Type: Overig R-serie
- Bijz: Full Options
- Woonplaats of omgeving: Overijssel
Winterstalling? Ik rijd zo lang mogelijk door. Alleen als er een serieuze melding is van sneeuw of ijzel, laat ik hem staan. Als hij dan langer dan 21 dagen stil moet staan, sluit ik hem, een nacht, aan op de accu-lader. Dit doe ik al jaren en bevalt me prima.
Han
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Han
Denk in oplossingen, niet in problemen.
Weinig , ik stop als ze hebben gepekeld, af en toe een paar dagen aan de lader en dan wacht ik op mooi weer.
Winterstalling?bmwrene schreef:Zou graag willen weten wat een RT rijder zoal doet voor dat zijn RT in de winterstalling gaat.
Als het ff kan , rij ik in de winter
- HansD
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Ik rijd de hele winter door, behalve bij ijzel en sneeuw die blijft liggen. Heb net de lichtmetalen delen allemaal gewassen en in de Tectyl wax gezet ( het enige middel dat werkt tegen de pekel). Die gaat er pas in hetvoorjaar weer af.
Dat moet het maar zijn...
Hans
Dat moet het maar zijn...
Hans
- siebke
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Net zoals in het voorjaar, de zomer en in de herfst gaat'ie pakklaar 'onder zeil' onder het afdak. Alleen als de temperatuur onder het vriespunt dreigt te raken en/of de RT enkele weken stilstaat sluit ik de (druppel)lader aan op het zij'stopcontact'. Onze 4 seizoenen leveren allemaal heel mooie en heel barre dagen, dus wil ik graag jaarrond kunnen rijden. En dat voornamelijk puur ter ontspanning.
Henk
Henk
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Meestal staat hij de gehele winter door in de garage aan de druppellading.
Mocht er een mooie dag en een mooie gelegenheid zijn, sluit ik niet uit een ritje te maken.
Ik ben en blijf een "mooi weer rijder", ook in de winter.
Mocht er een mooie dag en een mooie gelegenheid zijn, sluit ik niet uit een ritje te maken.
Ik ben en blijf een "mooi weer rijder", ook in de winter.

- HenkvanR
- Type: Ik heb geen motor (meer)
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Hij staat bij mij altijd onder het zelfde afdak en Ik rijd wanneer ik zin heb (ook woon werk) maar alleen niet als het sneeuwt.
Kou deerd mij niet en aan de druppellader staat ie altijd als ie wat langer stilstaat.
Kou deerd mij niet en aan de druppellader staat ie altijd als ie wat langer stilstaat.
HenkvanR

Voor de winter een grote beurt gehad bij Kenny,en morgen laatste ritje naar Den Dolder voor nieuwe remschijven voor en achter.Bij thuis komst slang met lauw water en een sopje daarna de garage in tot eind maart begin april.
En we hopen het nieuwe motor seizoen te beginnen met het
Ondanks het matige weer en een verhuizing deze zomer toch nog 5 duizend km gereden,veel motor vrienden ontmoet en heerlijk gereden.
Harry
En we hopen het nieuwe motor seizoen te beginnen met het

Ondanks het matige weer en een verhuizing deze zomer toch nog 5 duizend km gereden,veel motor vrienden ontmoet en heerlijk gereden.
Harry
Harry,
Niet afspoelen met lauw water, reden: lauw, dus verwarmd water, activeerd een chemische werking van pekel, en dat wil je echt niet!
Gebruik KOUD water!
groet,
Han
Niet afspoelen met lauw water, reden: lauw, dus verwarmd water, activeerd een chemische werking van pekel, en dat wil je echt niet!
Gebruik KOUD water!
groet,
Han
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht