Hallo Jeroen!
jaybmw schreef:net de software van de navi up to date gemaakt.
Dat zal altijd wel wat kunnen helpen, aangezien Garmin soms zaken (zoals routering) verbetered maar er niet altijd melding van maakt.
jaybmw schreef:Als ik de zelfde route kies zie ik gelijk "afstand tot aankomst" 6km,terwijl de route 154km is. Denk dat er idd een probleem is met de anwb software?
De Onroute 1001 Routes is in principe gemaakt voor (alleen?

) de Zumo- en Nuvi-serie;
http://www.onroute.nl/page/product/1001 ... cificaties
De BMW Navigator 3 is volgens mij de OEM van de Garmin 2820, en die gebruikt een geheel andere routerings-mechanisme.
De kaart-technologie is wel hetzelfde, maar de, wat vaak het gewicht van een route-stuk of weggedeelte genaamd wordt, herkend noch gebruikt de BMW Navigator 3 nog niet, die techniek was toen nog niet beschikbaar noch in gebruik. De BMW Navigator 3 (en dus de Garmin 2820 en alle voorgaande modellen) weten daar ook niet mee om te gaan.
Zoals OnRoute/Notter ook aangeeft, die routes worden *niet* her-berekend. (!)
jaybmw schreef:De 1001 routes heb ik van een vriend overgezet in mijn navi, dus hoe kan ik dan deze routes updaten?
Alleen je vriend kan dan de update uitvoeren, de procedure is dat de originele "Onroute 1001 Routes" (microSD) geheugenkaartje (!) gepatched wordt middels die software-update. Voordeel is dat je er dan ook weer wat routes bij krijgt.
jaybmw schreef:En het is geen groene beginvlag, maar de geblokte die ik gelijk zie op het scherm.
Klopt, omdat dit ook geen "gewone" route is, aangezien er ook geen herberekening of aanpassing van de route mogelijk is.
Anders dan naar het beginpunt van de route te navigeren.
jaybmw schreef:Overigens is het wel een bmw navi3, maar de basis is de 660 toch?
Volgens mij is de BMW Navigator 3 de basis van de Garmin 2820.
De BMW Navigator 4 is de basis van de Zumo 660.
Hoewel de kaartmateriaal (lees: technologie) hetzelfde is, is de routering, het (her)berekenen van een route, echt totaal anders.
Nu kan je vaak wel routes van de apparaten onderling uitwisselen (het apparaat de route laten her-berekenen is soms wel noodzakelijk), maar of dat ook goed werkt met "voorgebakken" routes in dit geval, heb ik geen ervaring mee.
Ik heb de microSD gewoon aangeschaft.
jaybmw schreef:Denk je dat het verstandig is om eenmalig te betalen voor levenslange kaartupdates, want vanaf feb 2011 heb ik deze niet vernieuwd?
Vooralsnog worden de kaarten van de BMW Navigator 3 zo'n 3 á 4 keer per jaar geüpdate.
Als je de BMW Navigator 3 alleen voor het rijden van routes gebruikt, kan jij je afvragen of je dat geld (eenmalig bedrag) er voor over hebt.
Misschien is het dan leuker om de OnRoute Benelux Motorkaart aan te schaffen!
Want die werkt wel (en prima) met de Garmin 2820 en zeer waarschijnlijk ook met jou BMW Navigator 3.
Ikzelf hou er van om met een stukje navigatie op de motor te rijden, maar puur als ondersteuning, 80% van mijn route bepaal ik op basis van gevoel en kijken.
Het is dan handig dat de kaart up-to-date is, maar ik begrijp ook heel goed dat het toch weer een flink bedrag is voor een ouder apparaat.
Die overigens in mijn optiek 1 van de betere GPS apparaten is voor op de motor!
Het is dus wat dat betreft meer een gewetensvraag; heb je dat geld er voor over.
Let wel: het heeft er schijn van dat Garmin die kaarten voorlopig nog blijft updaten.
De "OnRoute 1001 Routes" komen volgens opgaaf van Promotor OnRoute en van GPStracks (
http://www.gpstracks.nl/) vandaan.
Wat je eventueel zou kunnen proberen is om die bewuste route waar je een probleem mee hebt, ook als echte "losse" route te vinden op het internet, deze apart (via MapSource/BaseCamp) in je BMW Navigator te laden, en te zien of dit een verschil geeft.
Want dan zal wellicht je BMW Navigator wél de route her-berekenen.
Het is overigens raadzaam om een gedownloade route in MapSource/BaseCamp te laten her-berekenen voor *jou* kaart-versie (in het trek-naar-beneden-menu, links bovenaan).
Hopelijk is het wat duidelijker en helpt het je verder.
Overigens, als je zo'n "gebakken" route van OnRoute geladen hebt, en je geeft aan dat je naar het begin/start-punt van die route wilt navigeren, en je komt onderweg (!) ergens *op* die route terecht, dan vangt de navigatie aan om je naar het eindpunt te navigeren. (!)