Mijn eerste RT..

Laat hier je R1100RT maar zien . . . .

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
dynamic

Mijn eerste RT..

Ongelezen bericht door dynamic »

Paar weekjes geleden m'n rijbewijs gehaald en sinds afgelopen zaterdag trots bezitter van een R1100RT in de kleur opaal blauw. Bouwjaar 2001 en 69.000 gelopen. De vorige eigenaar was er kennelijk erg zuinig op.. niemand geloofd dat 'ie al 10 jaar oud is:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De proefrit was even spannend.. heel iets anders als m'n les-honda. Moest vooral wennen aan de richtingaanwijzers ;-) Aangezien ik zelf al niet zo fors ben was ik toch wel bang dat de R1100RT iets te zwaar voor me zou zijn, maar het tegendeel is waar.. wat rijdt dat fantastisch en met het lage zwaartepunt perfect te besturen op langzame snelheid. Groot voordeel ten opzichte van de CBF600 is ook wel dat ik veel meer zie door de hogere zitpositie.

De eerste paar bochten zaterdag heel voorzichtig genomen omdat er net een nieuwe voorband onder ligt. Inmiddels begin ik na 600 km. iets meer te vertrouwen op de banden en merkte vanmiddag dat ik iets harder de bocht in durf te sturen. De bochten zijn overigens nog wel even wennen hoor, zeker omdat ik een stuk hoger zit als op het lesmotortje - moet weer even durven om goed m'n gewicht in de bocht te gooien. Ga vanavond maar even op het parkeerterrein m'n slalom en achtjes oefenen..

Ga alleen nog eens kijken naar een andere ruit. Ben zelf 1.73 en heb het zadel in de laagste stand. Met de ruit op de hoogste positie zit de rand van de ruit precies op ooghoogte (niet echt lekker dus) en heb ik aardig wat gebulder om m'n Schuberth C3 helm. In de lagere stand vang ik best veel wind op wat hogere snelheid. Misschien eens een ruit met een 'lip' proberen die de wind wat afbuigt naar boven of een iets hogere ruit.

Maar verder helemaal blij.. vooral het enorme koppel in alle versnellingen is erg relaxed rijden.

Groeten,
Dennis.
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Re: Mijn eerste RT..

Ongelezen bericht door BertL »

Welkom op het forum, Dennis ! Je hebt een mooie fiets gescoord. En die ruit: laat er nu toevallig eentje te koop staan op dit forum...en met lip !
GrTz
BertL

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Showen die R1100RT”