



De proefrit was even spannend.. heel iets anders als m'n les-honda. Moest vooral wennen aan de richtingaanwijzers ;-) Aangezien ik zelf al niet zo fors ben was ik toch wel bang dat de R1100RT iets te zwaar voor me zou zijn, maar het tegendeel is waar.. wat rijdt dat fantastisch en met het lage zwaartepunt perfect te besturen op langzame snelheid. Groot voordeel ten opzichte van de CBF600 is ook wel dat ik veel meer zie door de hogere zitpositie.
De eerste paar bochten zaterdag heel voorzichtig genomen omdat er net een nieuwe voorband onder ligt. Inmiddels begin ik na 600 km. iets meer te vertrouwen op de banden en merkte vanmiddag dat ik iets harder de bocht in durf te sturen. De bochten zijn overigens nog wel even wennen hoor, zeker omdat ik een stuk hoger zit als op het lesmotortje - moet weer even durven om goed m'n gewicht in de bocht te gooien. Ga vanavond maar even op het parkeerterrein m'n slalom en achtjes oefenen..
Ga alleen nog eens kijken naar een andere ruit. Ben zelf 1.73 en heb het zadel in de laagste stand. Met de ruit op de hoogste positie zit de rand van de ruit precies op ooghoogte (niet echt lekker dus) en heb ik aardig wat gebulder om m'n Schuberth C3 helm. In de lagere stand vang ik best veel wind op wat hogere snelheid. Misschien eens een ruit met een 'lip' proberen die de wind wat afbuigt naar boven of een iets hogere ruit.
Maar verder helemaal blij.. vooral het enorme koppel in alle versnellingen is erg relaxed rijden.
Groeten,
Dennis.