Mijn accesoires:
Een aantal krijg je ook door de aanschaf van combinatie pakketten:
- ESA: schitterende uitvinding. Zijn geld waard. (tekst deels gekopieerd, maar ik ben het er helemaal mee eens). Ik vind het echt heel prettig dat soms even overzetten naar sport als je over een bochtig stuk weg gas wilt geven. Ook het makkelijk aanpassen naar wel of geen persoon achterop is ideaal.
- ASC: Een extra veiligheid waar ik wel graag in geinvesteerd heb.
- ABS is geloof ik geen optie meer maar standaard. Maar zonder ABS zal ik geen motor meer kopen.
- Crouse control. Vind ik helemaal een perfecte uitvinding. Gebruik de CC heel veel en niet alleen op snelwegen.
- Bandenspanningsmeter: grappig, niet echt nodig.
- Boordcomputer: grappig, niet echt nodig.
- Olie nivo controlle: ook grappig maar niet echt nodig.
- Radio / audio set. Dat is natuurlijk persoonlijk, maar het is mijn tweede motor met een radio en voor mij 1 van de redenen om de RT te verkiezen boven de K1300GT. Ben het wel met mensen eens als ze vinden dat de radio set wel erg duur is.
- Alarm, is niet zo duur en voor een groot aantal verzekeingsmaatschappijen een must.
- Handvat verwarming een must. Zetelverwarming op mijn vorige motor de K1200LT een stuk warmer dan op de RT. Wel aardige optie maar voor mij geen must.
- Zelf heb ik de grote topkoffer. Vind ik echt heel handig. Niet echt mooi. Maar gemak vind ik belangrijker.
- Navigatie. Ik had de BMW 3 Navigatie al. Die heb ik meegenomen. Maar als je er nog geen hebt zal ik die zeker nemen. Een Garmin of BMW 4 met als extra de onroute te koop bij Waipoint
http://www.gps.nl
- Runninglights is voor mij ook een must. Maakt je veel beter herkenbaar als motor in het donker.
- Als laatste optie hebben we nog de uitlaat met het mooie geluid. Ik heb hem niet genomen om dat ik het wel welletjes vond de lijst aan opties. Maar wellicht komt deze op de volgende.
Groetjes Maarten de Vries