routeplannen in NAVI IV

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Sven's Bike

routeplannen in NAVI IV

Ongelezen bericht door Sven's Bike »

Hi,

Kan iemand mij zeggen hoe ik een route kan plannen in een NAVI IV?
Thx!
BertL
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: K1200GT/2008
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Ommen

Re: routeplannen in NAVI IV

Ongelezen bericht door BertL »

Ik meen dat deze Navigator overeenkomt met een Garmin Zumo 660. Deze werkt toch middels een kabel met je pc ?
Daar kun je binnen Mapsource en/of Basecamp een route maken, maar ik dacht ook met Tyre van Jan Boersma.
Kant en klare routes zijn op internet te vinden.
Misschien heb je hier iets aan.
Succes.
GrTz
BertL
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Je kunt vanuit je NAV 4 een route plannen, maar het is inderdaad wellicht leuker (en verstandiger) om dit vanuit de kompjoeter te doen.

Er zijn inderdaad vele GPS routes op het internep te vinden, die je dan via de MapSource programma kunt bekijken, eventueel met Google Earth alvast "voorrijden", en dat is dan al half je plezier.

Maar, het kan ook inderdaad op je NAV 4, hoewel dat heel basis is;
Kies "Extra", "Aangep. Routes".
Als je nog geen routes in je NAV 4 hebt staan, krijg je de melding "Geen routes beschikbaar. Wilt u een nieuwe route maken? Ja/Nee"
Als je dan op Ja drukt, krijg je de twee knoppen "Nieuw vertrekpunt toevoegen" en "Nieuw eindpunt toevoegen"
Kies "Nieuw vertrekpunt toevoegen", en dan je vertrekpunt.
Ik ga uit dat je vanuit huis vertrekt dus kies je "Thuis" (rechtsonderin), en dan "Selecteer"
Kies "Nieuw eindpunt toevoegen", en dan een keuze uit "Adres", "Recent gevonden", "Favorieten", etc
Voor het gemak kies ik uit "Adres" en zoek dan het adres van je eind-bestemming.
Kies dan ook weer "Selecteer" als je eenmaal je eindpunt bepaald hebt.
Met de groene Plus-pijl kan je eventueel nog tussenstops toevoegen. Bijvoorbeeld een rustplek, of tankstop, etc.
Als je dat gedaan hebt, kies je de groene knop onderaan "Volgende".

Je NAV 4 gaat dan rekenen voor de routes.
Aan de rechter kant van het scherm krijg je dan als 1e keuze "Snellere tijd".
Met de "Pijl naar beneden" krijg je de keuze "Kortere afstand" en daarna "Niet via de weg", "Snelw. vermijden".
Je eventuele voorkeuren (vermijden u-bocht, tolwegen, etc, etc) moet je vantevoren wel ingesteld hebben.

Als je een motorkaart geladen hebt, is het raadzaam deze kaart in te schakelen, je hoofdkaart eventueel uit te schakelen, en dan bovenstaande stappen te doorlopen.
Je krijgt dan een hele leuke route, hoewel kleine aanpassen (op de computer) het vaak nog net even iets leuker maakt.

Via de computer kan je namelijk de routeberekening ook wat meer dwingen de B- en subwegen te nemen, en dat laat zich wat lastiger sturen vanuit (alleen) de NAV4.

Hopelijk helpt het bovenstaande je een beetje op weg.
Miky-Biky
Type: R1200RT
Bijz: Bouwjaar 2010
Tripy Roadmaster
Zumo660
Land: België
Woonplaats of omgeving: Limburg

Ongelezen bericht door Miky-Biky »

Als je routes wil rijden met een Zumo of Nav4, kan je van A naar B navigeren of tevoren een route maken/downloaden en met Mapsource bewerken en in uw navigatiesysteem laden. Op het Internet zijn interessante fimpjes van Waypoint te vinden over het werken met Mapsource.
Hier deel 1: http://www.youtube.com/watch?v=nLjpX39SX5A normaal vind je hier ook een link naar de andere delen.
Wat ik nog kan aanraden is de Onroute motorkaart, dit kan een uitbreiding zijn van Mapsource als ook rechtstreeks mee te werken in de GPS. De motorkaart brengt u ook van A naar B, niet langs de snelste maar wel langs de mooiste route. Onroute zal trachten snelwegen en stadskernen te vermijden. Normaal vind je er ook een filmpje over de Onroute motorkaart.
R1200RT (2010)
Honda GL1000 (1977)
Motobecane B4L (1930)
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En de gehele reeks kan je vinden via navolgende link;
http://www.youtube.com/user/garmintv
Sven's Bike

Ongelezen bericht door Sven's Bike »

Thx !

Heb weer wat werk voor de boeg!

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”