Proefrit GT 1600

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Beamietoo

Proefrit GT 1600

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Gisteren was ik op de motor bij de dealer om mijn onderdelen op te halen en er was een spiksplinter nieuw 1600 GT voor de deur.
Toen ik had opgemerkt dat ik het bijzonder mooi vond was ik uitgenodigd om een proefrit te maken. Yippie YES !
Ik ben goed bekend met diverse BMW motoren van oud nieuw maar deze was heel apart van de rest.
Het voelde als een luxe Learjet aan. Wel BMW maar anders.
De instrumentatie heeft meer van en 735i dan een motorfiets en moet je aan wennen denk ik.
Er zitten te veel knoppen en schakelaars om in een korte tijd onder de knie te krijgen. Nou dacht ik laat dat allemaal maar zitten, ga gewoon rijden.
Kortom het is een machine met heel veel van alles.
Het heeft ongeloofelijk veel power. Ik ga niet zeggen wat op de teller stond maar op een gegeven moment had ik gekapt met de gashendel ! Ik wist dat er veel meer in zat want dat power blijft komen.
Hard in de remmen en je denkt dat je de vangkabel op een vliegdekschip heb gehad.
Veringen zijn superb. Een beetje stijf maar comfortabal. Mijn smaak.
Windscherm vond ik minder. Altijd gebulder. Een min punt.
Zeker een fantastische machine maar het heeft niet een glimlach aangebracht. Het is een seriouze toermachine. Misschien te zakelijk?
Ik miste de fun factor en dat is voor mij veel te belangrijk om te missen.

gr,
Kenny
Eddy
Type: R1200RT
Bijz: Ostgrau metallic mat
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Doesburg

Re: Proefrit GT 1600

Ongelezen bericht door Eddy »

Kenny,

Ik denk als ze deze motor bij mij voor de deur zetten en voldoende bijbetalen op mijn motor dan zal ik het zeker doen :D
Ik heb deze motor op de beurs gezien in Utrecht en moet wel zeggen ziet er wel mooi uit. Weet niet hoe het rijd maar denk wel dat ik er aan zou kunnen wennen.
Maar voorlopig nog op mijn 1150rt rondknarren.

Grtz Eddy
Het leven is zo mooi daar kun je nog géén 1/2 uur dood voor zijn.
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

ksimon schreef:.
Zeker een fantastische machine maar het heeft niet een glimlach aangebracht. Het is een seriouze toermachine. Misschien te zakelijk?
Ik miste de fun factor en dat is voor mij veel te belangrijk om te missen.

gr,
Kenny

Hoi Kenny, geweldig. Ik heb direct een vraag aan je, het manouvreren op lage snelheid ging dat? Had je geen last van de ongebruikelijk lengte van de fiets? Hoe actief was de zitpositie?

Groetjes
Paul
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Ik zal het ook het niet verkeerd vinden als een nieuwe 1600 bij mij voor de deur zou staan. En ben het ook mee eens dat alles wat nieuw is is een kwestie van wennen.
De zit positie was naar mijn mening suberb. Alles voelde correct en comfortabel aan.
De lengte van de 1600 heeft geen rol gespeeld tijdens omkeren. Alhoewel de dashbord en windscherm lijken
verder weg van mijn ogen dat wat ik gewend ben. Ik weet niet wat het doet met bijrijster en vol bepaking maar
voorlopig gaat dat ook niet gebeuren :lol:
Laatst gewijzigd door Beamietoo op 03 apr 2011, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Maarten de Vries
Type: R1200RT
Bijz: 2011 model. Bouwjaar 2010
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Het Gooi
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maarten de Vries »

Volgend weekend ga ik proef rijden op de K1600GT. Zal jullie mijn bevindingen laten weten

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”