Zumo 660 zelf plaatsen

Garmin, TomTom of toch maar een routerol

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Sven's Bike

Zumo 660 zelf plaatsen

Ongelezen bericht door Sven's Bike »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een zumo 660?
vioma

Re: Zumo 660 zelf plaatsen

Ongelezen bericht door vioma »

Ja , wat wil je weten :?:
[groet] Peter
Afbeelding
Sven's Bike

Hoi,

Ik had graag vernomen wat ik het best doe: ofwel de Motorrad Navigation IV kopen bij BMW en zelf installeren, of de Zumo 660 kopen bij bvb Waypoint met houder en zelf installeren.
Ik zou nl de link willen gebruiken tussen de radio/bleutooth en mijn systeemhelm 6.

Alvast bedankt voor je reactie.
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Als je een beetje handig bent is zelf monteren het goedkoopst en het is niet moeilijk, maar ik kan natuurlijk niet weten hoe handig je bent.
Ik gebruik mijn 660 met een cardo solo en dat gaat prima , hier is ook al genoeg over te vinden op het forum als je de zoek functie gebruikt.
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

De Zumo 660 heeft geen CAN-bus aansluiting, de BMW Navigator IV wel.
De BMW Navigator kan je dus zo plug-and-pray op je R1200RT bedrading aansluiten.

Ik heb beide/gehad, en ik persoonlijk vindt de knoppen van de BWM Cradle toch wel handig.

Ik had de Zumo 660 en die heb ik weer verkocht, en heb nu de BMW Navigator IV, en ben uit grote onvrede de Garmin 2820 weer op de motor aan het gebruiken.
Sven's Bike

@ vloma: thx! ik kan wel wat overweg met elektrische aansluitingen, vrees echter mij vast te rijden in de koppeling naar de helm toe.
Vandaar mss toch wat dieper in de beugel tasten en voor de plug-and-pray gaan.

@dutchmidiman: bedankt voor de expierence-sharing, kan ik uit je onvrede afleiden dat de navi van bmw toch niet zo handig in gebruik is ?
Inspector Gadget

Het zijn met name de bugs die mij soms parten spelen. (w.o. Bleutooth en volume-problemen)

Ik had de Zumo 660, en last van sommige bugs.
Daarom overgestapt op de BMW Navigator IV, en daar last van enkele andere bugs.

Het zijn prima apparaten, totdat je met 1 van de vele bugs te maken krijgt, dat is minder prettig.
En als je op het forum van Notter kijkt, duurt het "oplossen" door Garmin nu al meer dan een jaar.
Waarbij sommige problemen opgelost worden, en oude problemen weer terug komen. :shock:

De knoppen van de BMW Cradle zijn heel handig, zeker als je de Perfect Pilot gewend bent.
En met een beetje hoogwaardig hobbiën kan je een niet-CANbus kabel aansluiten op de BMW Cradle. Dat heb ik althans gedaan en werkt perfect _004

De Garmin 2820 werkt bij mij feilloos, maar is het laden van routes wat meer lastig.
En dat doe ik vaak, heel vaak.
Maar nimmer Bleutooth problemen of volume-problemen, vandaar dat ik deze weer op de motor heb zitten.
Michl
Type: R1200RT

Ongelezen bericht door Michl »

Sven's Bike schreef:Hoi,

Ik had graag vernomen wat ik het best doe: ofwel de Motorrad Navigation IV kopen bij BMW en zelf installeren, of de Zumo 660 kopen bij bvb Waypoint met houder en zelf installeren.
Ik zou nl de link willen gebruiken tussen de radio/bleutooth en mijn systeemhelm 6.

Alvast bedankt voor je reactie.
Als je nog wat centen wil besparen, kan je kijken waar het goedkoper kan dan bij Way-Point (545 €)
http://www.kieskeurig.nl/navigatie_syst ... en/333812/ (vanaf €475,50)

via post order in Engeland zou je nog een paar Eurotjes kunnen besparen.

Groet,
Michl
Afbeelding
Inspector Gadget

Er is wel 1 nadeel;
Ondersteuning zal je dan niet of minder krijgen van Nottor of Garmin NL (= Sailtron).

Bij de vorige kaartupdate bleek de ontgrendeling niet goed te werken, de kaart-update werd niet geaccepteerd.
Uiteindelijk via Garmin NL een nieuwe code gekregen, en, al zeg ik het zelf, heel goed verder geholpen.

M'n zus heeft een Garmin (voor op haar fiets-fiets ;) ) gekocht bij een niet Garmin-NL leverancier, en moest zij voor haar verdere ondersteuning contact zoeken met Garmin UK.

Dus je bespaart wel, alleen de vraag is, wat is acceptabel voor je in verband met ondersteuning e.d.

Het is een keuze, natuurlijk!
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

Wat denk je van deze steun? Kga hem zelf ook kopen. Check op www.bikepenr.nl en selecteer -1200- . Mooie steun voor veel geld,maar hele goede afgewerkte chique kwaliteit.

[groet] ,J.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Inspector Gadget

Qua looks en niet-te-veel-in-your-face vindt ik dit 1 van de mooiere steunen, maar die prijzen vindt ik wel een :shock:

Naast de prijzen, vindt ik nog 1 andere issue, en dat is dat het gewrichtje alleen maar horizontale bewegingen toelaat, en dat je die met een inbus moet vastzetten.
Dus "onderweg" is het niet zo gemakkelijk te herpositioneren, alsjebegrijptwatikbedoel. ;)

Wat je weer kunt oplossen door er een RAM-mount balhoofd op te plaatsen, maar dan voldoet in mijn optiek ook Waypoint's BMW R1200RT steun, die "slechts" 50 euro kost.
Of de "iets" duurdere Migsel mount (125 euro), dan ben je in 1 keer klaar voor je basis als je met RAM-mounts aan de gang gaat.
Sven's Bike

Wow , keuze te over !
Gezien ik het bt-audiosysteem af-fabriek heb denk ik dat mijn keuze uiteindelijk naar de BMW navi zal gaan , nog een beetje bijsparen zeker :D

Toch bedankt voor de tips!
Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

dutchmidiman schreef:Qua looks en niet-te-veel-in-your-face vindt ik dit 1 van de mooiere steunen, maar die prijzen vindt ik wel een :shock:

Dus "onderweg" is het niet zo gemakkelijk te herpositioneren, alsjebegrijptwatikbedoel. ;)
Met een RAM-mount is volgens mij de ideale oplossing. Mijn ervaring is dat je een aardig tijdje aan het zoeken bent naar de juiste positie van je GPS. Ik heb de BMW RT oplossing van WayPoint met RAM-mount, dat heeft nog nooit tot problemen geleid en vooral in het begin is het zoeken naar de juiste positie en onderweg even oplossen instellen en weer verder proberen is dan toch wel fijn. :D Kost natuurlijk wat maar je hebt duidelijk waar voor je dure euro. _004

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Inspector Gadget

Klopt, ik vindt de RAM-mounts (icm Waypoint oplossingen) prima oplossingen.

En voor de extra smaken, kan je ook nog korte RAM-armen en lange(re) RAM-armen aanschaffen.

Ik moet zeggen, ik ben heel erg tevreden over de RAM-mounts, ook al zijn het dure Euro's, zijn ze goed universeel toepasbaar en her te gebruiken.

Ook ik heb menig keren de ideale positie van de GPS moeten instellen, maar door die RAM-mounts is dat vrijwel "360 graden" instelbaar, lijkt het wel.

Maar, eerlijkheidshalve, mijn toekomstige R1200RT zal de Migsel mount krijgen, dan kan ik met 3 ballen rijden.
Als het moet. Maar hoeft niet (zei de 8-) ).
Hazeldonk
Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Contacteer:

Ongelezen bericht door Hazeldonk »

dutchmidiman schreef:
Maar, eerlijkheidshalve, mijn toekomstige R1200RT zal de Migsel mount krijgen, dan kan ik met 3 ballen rijden.
Als het moet. Maar hoeft niet (zei de 8-) ).
Gelukkig kunnen we kiezen _001

Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.

Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT

Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Inspector Gadget

Inderdaad, want het gaat mij (natuurlijk) niet om de drie ballen, maar ook het feit dat je uit-het-centrum een bal kunt plaatsen ipv alleen in het midden.

Want ik bemerkte dat het best wel handig(er) is om de BMW Cradle wat dichter bij de linker hand te hebben, voor de bediening.
Dat heb ik nu opgelost middels een langere RAM-mount arm, maar dat is m.i. een beetje "in-your-face".
(ik heb er ook nog een Touratech afsluitbare houder, en dat voegt allemaal extra hoogte en dikte toe. ;) )

Maar ben het helemaal met je eens, goed dat we kunnen kiezen! _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: GPS en navigatie”