Gehoorbescherming

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Draag jij gehoorbescherming?

1. ik draag altijd braaf mijn gehoorbescherming.
78
28%
2. ik vind het prettig om gehoorbescherming te dragen.
52
18%
3. mijn helm is stil genoeg zonder gehoorbescherming.
32
11%
4. ik geloof niet in de onzin van gehoorbescherming.
1
0%
5. ik wist niet dat motorrijden tot gehoorbeschadiging kan leiden.
5
2%
6. ik vervang mijn gehoorbescherming als het niet meer goed past.
39
14%
7. ik kies voor hard protectoren.
22
8%
8. ik kies voor zachte protectoren.
54
19%

Totaal aantal stemmen: 283

aartjw
Type: R1200RT
Bijz: BMW Navigator VI
Land: NL
Woonplaats of omgeving: R'dam

Re: Gehoorbescherming

Ongelezen bericht door aartjw »

Hoi P@,

Dat systeempje ziet er mooi uit _005 . Ik heb wel een vraagje. Ik zie dat er aan de kabel ook een regelunit zit voor het harder/zachter zetten van het geluid. Is dat kastje waterdicht? En als je het hele zaakje aansluit op navigatie (ik heb een Zumo 550) gaat dat kabeltje dan tijdens het rijden niet ontzettend irritant slingeren?
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

P@1200RT schreef:Hoe het met dit systeem moet als ik een communicatie (bluetooth) wil aanleggen weet ik nog niet :?: , vandaar dat ik die ook nog niet heb.
Een mogelijke oplossing is zoiets als de Jabra BT3030 (ook wel Jabra Street genaamd)
http://www.jabra.com/Sites/Mobile/NL-NL ... T3030.aspx

Je kunt je bestaande headsets gewoon aansluiten op deze unit, en ik ben er tevreden over.
Wel 1 "nadeel", de microfoon zit in de unit zelf. :roll:

Of de Jabra Clipper
http://www.jabra.com/Sites/Mobile/NL-NL ... IPPER.aspx
Maar deze ken ik (nog) niet, is volgens mij ook vrij nieuw.
P@1200RT

Ongelezen bericht door P@1200RT »

aartjw schreef:Hoi P@,

Dat systeempje ziet er mooi uit _005 . Ik heb wel een vraagje. Ik zie dat er aan de kabel ook een regelunit zit voor het harder/zachter zetten van het geluid. Is dat kastje waterdicht? En als je het hele zaakje aansluit op navigatie (ik heb een Zumo 550) gaat dat kabeltje dan tijdens het rijden niet ontzettend irritant slingeren?
Hallo Aartjw,

De regelunit heeft een batterij (AAA) en een schuifknopje voor het aan en uitzetten van de noise cancellation. Daarnaast nog een klein knopje (monitor) waarmee je de noise cancellation even kort kan onderbreken zolang je het ingedrukt houdt. Er zit geen volume regelaar op. Er is wel een ander kabeltje, van dezelfde firma, dat voor een mobiele telefoon is (iPhone) en dat wel een klein volume-schuifje heeft. Dit is met handschoenen aan echter niet te bedienen.
Ik stop de unit voor noise cancellation altijd in mijn borstzakje en onder mijn fluorescerende vestje. De kabel wordt door dit vestje op z'n plaats gehouden en de unit zit in de zak dus blijft droog. De kabel is namelijk lang genoeg.

Groetjes,

P@
P@1200RT

dutchmidiman schreef:
P@1200RT schreef:Hoe het met dit systeem moet als ik een communicatie (bluetooth) wil aanleggen weet ik nog niet :?: , vandaar dat ik die ook nog niet heb.
Een mogelijke oplossing is zoiets als de Jabra BT3030 (ook wel Jabra Street genaamd)

Je kunt je bestaande headsets gewoon aansluiten op deze unit, en ik ben er tevreden over.

Of de Jabra Clipper
Thanks, ik ga deze gelijk eens bekijken.

P@ _004
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Graag gedaan, uiteraard! _004

Vooral de Jabra Street (BT 3030) kan ik je aanraden, want die heeft een behoorlijk lange gebruiks-tijd (ca. 8 uur), heeft geen speciale lader nodig, en kent heel veel verschillende Bleutooth profielen, dus gemakkelijk te koppelen met allerlei Bleutooth apparatuur, GSM, etc.

En ook nog klein en handzaam, kettinkje zit er bij om zo om je nek te hangen.
bolderbast

Ongelezen bericht door bolderbast »

Ik heb deze:
http://www.sennheiser.com/sennheiser/ho ... reo-mm-200

en ben daar zeer tevreden over!
aartjw
Bijz: BMW Navigator VI
Woonplaats of omgeving: R'dam

Ongelezen bericht door aartjw »

P@1200RT schreef:
aartjw schreef:Hoi P@,

Hallo Aartjw,

De regelunit heeft een batterij (AAA) en een schuifknopje voor het aan en uitzetten van de noise cancellation. Daarnaast nog een klein knopje (monitor) waarmee je de noise cancellation even kort kan onderbreken zolang je het ingedrukt houdt. Er zit geen volume regelaar op. Er is wel een ander kabeltje, van dezelfde firma, dat voor een mobiele telefoon is (iPhone) en dat wel een klein volume-schuifje heeft. Dit is met handschoenen aan echter niet te bedienen.
Ik stop de unit voor noise cancellation altijd in mijn borstzakje en onder mijn fluorescerende vestje. De kabel wordt door dit vestje op z'n plaats gehouden en de unit zit in de zak dus blijft droog. De kabel is namelijk lang genoeg.

Groetjes,

P@
OK, bedankt voor je info!
Geschiedenis:
Honda CB550FourK (1978-1980)
BMW R100RT (1980-1988)
BMW R1100RT (2000-2011)
BMW R1200RT (2011-)
P@1200RT

dutchmidiman schreef:

Of de Jabra Clipper

Hi DMM,

Ik heb nog eens gekeken maar ik zie bij beide systemen geen mogelijkheid om met de medepassagier (2e dame :D) te communiceren en daarnaast de jack van mijn koptelefoon (of oortjes) aan te sluiten. Ze komen met een geintegreerd systeem van speakertjes die je in de helm moet plakken/klitten (de Scala Rider) of zonder communicatie mogelijkheid. Tenzij ik toch nog niet goed gezocht heb (wel enkele uurtjes gezocht en gelezen). 8-)

Wie weet wat een goede oplossing is voor:
-communicatie met passagier en andere mede-tourders
-horen van navigatie aanwijzingen (ik heb nog niets, kon weleens de tomtom op de iphone blijven)
-bluetooth iphone voor telefoneren
-muziek via iphone
-ingang (jack) voor oortelefoontjes/noise cancellation

Groetjes en prettige kerst overigens ;)

P@ -1200-
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Begint wat off-topic te worden :( ;) .
Misschien hier een nieuw draadje over starten :idea: :?:
Pieter1211
Bijz: polar metalic
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Amsterdam

Ongelezen bericht door Pieter1211 »

Ik rijd sindskort met een gloednieuwe R1200RT. Vergeleken met het geluid op de F800ST heb ik beduidend minder last van hoge tonen, maar door de turbulentie meer van de lage tonen. Ik gebruik otoplastieken van Alpine maar die filteren voornamelijk de hogere frequenties eruit. Iemand hier ervaring mee ?
hansuitolst
Bijz: Exclusive
Woonplaats of omgeving: Olst

Ongelezen bericht door hansuitolst »

Ik rij zelden met oordoppen. De Schubert C3 is dusdanig stil dat ze niet nodig zijn en na 37 jaar motorrijden is mijn gehoor nog goed. In een enkel geval draag ik ze wel en dan praat je over lange afstanden over de snelwegen zoals vorige jaar, in een ruk vanaf Nice terug naar huis (1300 km) op een Pan European (1100). Bij aankomst de gele oorpluggen uit en toch nog suizende oren gedurende een paar uur.
Het begon in 1974 met een Suzuki GT250, nu een R1200RT (sinds 11-2010) en een F650GS (uit 2000). Meeste kms, >200.000 op een Honda ST1100

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”