Van wie was deze RT?

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Reinier L

Van wie was deze RT?

Ongelezen bericht door Reinier L »

RT vrienden.

Nog maar net "lid" en nu al een nieuw onderwerp maken.
Ik heb een R1150RT gekocht met 132000 km op de teller. Zover ikzelf in de korte periode dat ik de fiets nu heb mankeert er niets aan.
Wel zit er xenon op en wat andere zaken los bij etc. etc.waar ik vragen over heb. Deze vragen kunnen het beste beantwoord worden door de oude RT-piloot.
De kans is groot dat deze vorige eigenaar bij dit forum zit. _001

Daarom deze rubriek en mijn vraag:

Wie was de eigenaar van MJ-GD-96? donkergrijs metallic R1150RT, 2003, 132.000km en gekocht en onderhouden bij Simako motoren

Er zijn natuurlijk andere wegen om er achter te komen, maar het lijkt mij symphatieker dat de vorige eigenaar zelf kan beslissen of hij/zij reageert of niet.
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Hoi Reinier, ondanks dat ik niet de oude eigenaar van je moto ben of ken denk ik wel dat je je vragen hier rustig kunt stellen. Er even van uitgaand dat die losse spullen motorgerelateerd zijn...

Er is op dit forum heel veel kennis aanwezig en ik verwacht dat iedereen je wil helpen met het vinden van antwoorden voor je...

Daarnaast kun je nog uitgebreid zoeken op dit forum uiteraard!

Succes!
Dave
Reinier L

Re:

de losse spullen zijn motorgerelateerd. losse kabels betreffende denk ik de xenon. ook staan er in het forum verschillende verhalen waar de druppellader aan te sluiten. dus daar wordt ik niet wijzer van. ik heb enkel de twee stekkers links onder/naast zadel. maar de originele lader (klein blauwe kastje) van bmw brandt even zacht groen en dan fel groen maar kan niet achterhalen of er iets gebeurt. ga deze winter alles los halen en kijk hoe de bedrading zit en leg anders zelf een oplaadpunt aan of leg van 1 van de twee stekkerpunten een draadje direct naar de accu uiteraard met zekering ertussen.verder vind ik het leuk om te horen over de motor en speciale zaken want zo'n RT: als ik de verhalen hier op het forum goed lees er zijn er niet twee hetzelfde! -1150-

Dave schreef:Hoi Reinier, ondanks dat ik niet de oude eigenaar van je moto ben of ken denk ik wel dat je je vragen hier rustig kunt stellen. Er even van uitgaand dat die losse spullen motorgerelateerd zijn...

Er is op dit forum heel veel kennis aanwezig en ik verwacht dat iedereen je wil helpen met het vinden van antwoorden voor je...

Daarnaast kun je nog uitgebreid zoeken op dit forum uiteraard!

Succes!
Dave
flyer
Type: R1200RT
Land: Netherlands
Woonplaats of omgeving: Friesland

Re: Van wie was deze RT?

Ongelezen bericht door flyer »

Hallo Reinier L,

Deze lijkt heel veel op die van mij, maar het is hem niet.
Maar ik weet wel : het rijd fantastisch !
Dave

Hoi Reinier,

Maak anders even een fotootje van de losse kabels, wellicht dat we dan daar op kunnen reageren (we hebben samen al veel kabels gezien hier). Je kunt de foto dan hier plaatsen en eens kijken wat er aan reacties komt (ik beloof in ieder geval te reageren, word heel nieuwsgierig zo).

Groet,
Dave
Reinier L

Dave schreef:Hoi Reinier,

Maak anders even een fotootje van de losse kabels, wellicht dat we dan daar op kunnen reageren (we hebben samen al veel kabels gezien hier). Je kunt de foto dan hier plaatsen en eens kijken wat er aan reacties komt (ik beloof in ieder geval te reageren, word heel nieuwsgierig zo).

Groet,
Dave
de snoertjes
de snoertjes
dit zijn de snoertjes met pilot erop.
Reinier L

Groet,
Dave
het demonteren is begonnen
het demonteren is begonnen
lukt niet twee foto's tegelijk te plaatsen. Ben begonnen met demonteren. De gelaccu origineel bmw van 07-2009 ligt aan de ctek. En ga verder met demonteren er moet veel schoongemaakt en gepoetst worden. Ook ga ik dan verder met de grote beurt. KN filter de 4 bougies (NGK iridium) alle sapjes etc etc. Heb een bak gekocht met 24 vakjes, die heb ik genummerd (volgens de nummering van het serviceboekje) en daar gaan alle boutjes in, weet ik zo weer waar ze horen. Moet klaar zijn voor rtreffen2011 . Moet lukken denk je maar er staat nog een renault floride die gestript moet worden en een eend die opgebouwd moet worden. Met daarnaast een 60 uren baan.
Dave

Hoi Reinier,

Als ik het goed zie zijn de drie kabels van Pilot gelijk aan elkaar? Even een vraagje: je avatar toont de motor met brandend Xenon, mag ik er van uitgaan dat dat inderdaad werkt zoals het hoort? Als op beide vragen JA geantwoord kan worden dan lijkt het mij toe dat de drie kabels 'reserve' zijn, of een keer eerder gebruikt en niet langer te gebruiken (kapot?). Het lijken mij de kabels met het schakelrelais voor de Xenon, maar ik kan me daarin vergissen. Wat het verder kan zijn is een kabel om de aansluiting op CAN-bus te realiseren, maar aangezien dat niet op een R1150RT zit heb je die dus 'over'. Ook dat is weer een inschatting natuurlijk...

En ach, genoeg te doen is ook niet erg natuurlijk :D. Die Floride overigens: cabrio of coupé? En die eend: opbouw als eend ook? Wel gaaf: (bijna) allemaal boxers...
Reinier L

Als ik het goed zie zijn de drie kabels van Pilot gelijk aan elkaar? Even een vraagje: je avatar toont de motor met brandend Xenon, mag ik er van uitgaan dat dat inderdaad werkt zoals het hoort? Als op beide vragen JA geantwoord kan worden dan lijkt het mij toe dat de drie kabels 'reserve' zijn, of een keer eerder gebruikt en niet langer te gebruiken (kapot?). Het lijken mij de kabels met het schakelrelais voor de Xenon, maar ik kan me daarin vergissen. Wat het verder kan zijn is een kabel om de aansluiting op CAN-bus te realiseren, maar aangezien dat niet op een R1150RT zit heb je die dus 'over'. Ook dat is weer een inschatting natuurlijk...

En ach, genoeg te doen is ook niet erg natuurlijk :D. Die Floride overigens: cabrio of coupé? En die eend: opbouw als eend ook? Wel gaaf: (bijna) allemaal boxers...
Hoi Dave.
Wat een snelle reactie!
Xenon werkt goed. Floride is cabrio met losse hardtop. En de eend wordt weer opgebouwd als eend. Hiervoor eend helemaal gerestaureerd en na enkele jaren verkocht. Nu weer met een ander begonnen. Heb getwijfeld aan speciaal project maar is toch weer gewoon eend geworden. Maar dan wel restauratie: beter dan nieuw. Alles uit elkaar, onderstel gestraald en in de lak.
Motor met 123 ignition en nieuw opgebouwd etc. etc. Een beetje multitasking, maar dat vind ik wel leuk en afwisselend.
floride in aanbouw
floride in aanbouw
Dave

[offtopic]
Haha, mooi project zo! Zit zelf er aan te denken om een afgedankte eend op te bouwen tot Burton... Maar dat vergt wat basisinvesteringen (donoreend, nieuwe bodem, wat plastic). Mag best een meerjarenproject worden overigens. Twee dingen: eerst mijn Honda klaar (CB350Four, is nu al een decenniumproject (oud huis en jonge vrouw ;) )) en de ruimte ervoor. Ik heb wel ruimte om een Burton te bouwen, maar dan moet daarna het dak van de schuur om 'm eruit te krijgen :) . Maar tegen die tijd moet ik de schuur misschien toch wel opnieuw verbouwen... En dan na de keuring van de Burton een R-boxer blok erin lepelen!
Big RT Smile
[/offtopic]
Reinier L

Dave schreef:[offtopic]
Haha, mooi project zo! Zit zelf er aan te denken om een afgedankte eend op te bouwen tot Burton... Maar dat vergt wat basisinvesteringen (donoreend, nieuwe bodem, wat plastic). Mag best een meerjarenproject worden overigens. Twee dingen: eerst mijn Honda klaar (CB350Four, is nu al een decenniumproject (oud huis en jonge vrouw ;) )) en de ruimte ervoor. Ik heb wel ruimte om een Burton te bouwen, maar dan moet daarna het dak van de schuur om 'm eruit te krijgen :) . Maar tegen die tijd moet ik de schuur misschien toch wel opnieuw verbouwen... En dan na de keuring van de Burton een R-boxer blok erin lepelen!
Big RT Smile
[/offtopic]
He dat is leuk, in 1980 mijn eerste cb350f gekocht als student. Verkocht en na 2 jaar zo'n spijt _002 en er weer een gekocht :D . Die heb ik 7 jaar geleden verkocht samen met een cb500f met orig. 4in4. Een k75s gekocht en die dan nu weggedaan voor een r1150rt. Een vriend van mij heeft een burton, dus daar heb ik wel aan gedacht. Ook nog op de motor bij burton langsgeweest maar het wordt weer gewoon een eend.
Over boxer gesproken ik heb ook nog een 911t targa uit 1971 gehad dus ook een boxer en een dyane dus ook boxer. Moet dus eigenlijk mijn landcruiser inruilen voor een forrester. Je zegt dat je cb350f een decennium project is, de floride heb ik in 1988 gekocht en is nog steeds niet helemaal klaar.
Succes met alle klussen! _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”