Voetsteun verlagers R1200RT, kom je aan de grond?

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Jan R1200RT

Voetsteun verlagers R1200RT, kom je aan de grond?

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

Ik ben er over aan het nadenken om voetsteun verlagers aan te schaffen sinds ik het BMW comfortzadel heb. Dit zadel is een paar cm lager maar dat merk ik duidelijk in het meer gebogen zijn van mijn benen.
Mijn grootste zorg is echter dat ik in de bochten voortaan elke keer aan de grond kom met mijn laarzen of steunen.
Ik heb nu al regelmatig dat ik met de buitenrand van mijn zool aan de grond kom.

Willen jullie je ervaringen hiermee eens delen :?:
Waarvoor mijn dank.
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Re: Voetsteun verlagers R1200RT, kom je aan de grond?

Ongelezen bericht door jaybmw »

Zet jij je voeten extreem "wijd" naar buiten op de trappers of niet?En heeft dit te maken met je kniehoek? Ik bedoel,als je lager op je zadel zit raken je laarzen idd niet eerder de weg,wel herken ik dat je breder gaat zitten en daarbij de voeten naar buiten draaid.Feit is dat je met verlaagde steunen nog eerder contact hebt met de weg. Is het zadel niet hoger te zetten? Evt combineren met hogere ruit?

Evt andere veren monteren?

[groet],Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
HansD
Type: R1200RT/LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Rotterdam

Ongelezen bericht door HansD »

Jan,
Ik rijd met de voetsteunverlagers van Wunderlich, de verstelbare van 3cm. Door de montage komen deze steunen niet alleen 3 cm lager, maar ook iets naar buiten. Desondanks kom ik nooit met mijn voeten aan de grond. Nu heb ik absoluut geen sportieve rijstijl. Mijn ESA staat altijd op demping=Sport en vering=bagage (1 na hoogste stand).
Laatst kwam ik op een rotonde die ik elke dag neem voor het eerst met mijn laars aan de grond....even schrikken.

Hans
Habeve

Ongelezen bericht door Habeve »

Hallo Jan,

Zoals je weet heb ik de voetsteunverlagers van Wunderlich in combinatie
met een Corbin zadel. Het zit duidelijk véél beter (kniehoek) en door het
Corbin zadel ook relaxter. _004

Wat ik inderdaad wel regelmatig (en vooral op rotondes) heb dat de zijkant
van de laarzen het wegdek raken. Dit had ik met de originele voetsteunen
(bijna) nooit. De eerste keer is het even schrikken maar je went er snel
aan en ik gebruik het nu als een soort 'knietje' in de bochten.
Automatische veiligheidsmarge zullen we maar zeggen :D

[groet]
-1200-
Harald
Jan R1200RT

@ Jeroen,
Nee, ik heb mijn voeten altijd eigenlijk vrij recht naar voren op de steunen staan.
Ik hoeft ze b.v. niet naar binnen te de draaien om te schakelen en te remmen.
Dus dat is niet veranderd door de kniehoek.

En nee, het BMW comfort zadel is helaas niet in hoogte verstelbaar, staat dus in de laagste stand.
Het is wel prettig dat ik daardoor iets makkelijker met mijn voeten aan de grond kom bij stilstaan, alhoewel het zadel duidelijk breder is dan de standaard buddy en daardoor je benen wijder uit elkaar staan.

Anderen veren zou inderdaad een optie zijn als het een probleem is.
Maar is ook iet goedkoop heb ik hier al op het forum gelezen :(

@ Hans,
Tja, de vering stand en de belading spelen daar natuurlijk ook een rol in.
Ik heb geen ESA maar mijn veervoorspanning al wel behoorlijk hoog staan.
De belading is meestal met duo en het geheel met wat er in de topkoffer zit bij een dagje toeren beloopt toch al gauw zo'n 160 kg....... :roll: 8) :)

@ Harald,
Ik heb mijn laarzen al eens moeten verzolen omdat ik door de onderkant heen was.
Dat gaat dan waarschijnlijk nog oplopen omdat in door de zijkanten heen ga.... :lol:
jaybmw

@jan : corbin zadel kopen,dan wil ik eens proefrijden op je bmw-comfortzadel.??? :roll:

Grtn Jeroen.
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Jan R1200RT

jaybmw schreef:@jan : corbin zadel kopen,dan wil ik eens proefrijden op je bmw-comfortzadel.??? :roll:

Grtn Jeroen.
Nou, het BMW comfort zadel op zich bevalt nu prima.
Was wel even wennen, ik had in het begin wat lichte last van mijn onder-rug / stuitje, je (zit)houding wordt duidelijk anders, maar nu ben ik eraan gewend.
Grootste voordeel is dat ik nu geen doorzit gevoel meer heb na een wat langere rit.
Het zadel is wat stugger, je zakt er wat minder in.
Ik hoeft er dus minder (vaak) af _004

Corbin heb ik wel serieus naar gekeken, maar is toch wel erg duur.
Dus ik zit met de vraag of Corbin zijn prijs echt waard is (t.o.v. het BMW comfort zadel, dat kost maar de helft van een Corbin) :!:
jaybmw

Maar wel verstelbaar toch ? Indien ja: dan is je zit hoger en voetsteunverlagers overbodig,alleen weer een hogere ruit nodig... :$ . De perfecte zit verkrijgen neemt tijd in beslag.Denk er zelf ook aan om stuurverhogers te monteren,dit omdat ik makkelijk in de schouders ga zitten met als gevolg een zere nek en rug. Recht zitten is moeilijk maar wel het beste voor je gestel. De steunverlagers zijn een mooie oplossing,maar ik denk dat ik veel wegdek ga raken in de bochten,op den duur went dit wel maar schrikreacties zullen ook ontstaan.Met de evt gevolgen van dien... Het mooiste was een hele tiet geld en tijd om te experienteren,maar ja ik heb van beiden een beetje. _002

[groet] ,Jeroen.
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
blauwebeemer
Land: Belgie
Woonplaats of omgeving: Gent

Ongelezen bericht door blauwebeemer »

Ik vind de voetsteunverlagers zeer goed van Wunderlich. Ik heb eveneens het comfortzadel van BMW, het zit 1cm lager dan de laagste stand van het originele van BMW. Doordat ik lager zit, komt het stuur 1cm hoger, ik zit vaster op het zadel, ik heb veel minder turbelenties rond de helm en heb een vastere voet op de begane grond bij stoppen met duo. Ik heb nog een zadel liggen van Touratec, dat zat ook goed, maar hoe hoger de zit, hoe meer aanpassingen om minder wind te hebben. Met het comfortzadel heb ik toch minder last van mijn hernia's, het geeft mij een soort memory zithouding, de beenhoek blijft goed door de voetverlagers en ik moet minder mijn groot scherm monteren. Ondanks dat de voetsteunen iets meer naar buiten staan, komen mijn voeten niet tegen de grond.
Groeten Martin
BM-double-UU

Ongelezen bericht door BM-double-UU »

Ik heb ook voetsteunverlagers van wunderlich en inderdaad ik kom ook wel met de schoenen aan de grond.

Als ik een rotonde met wat meer snelheid neem dan zet ik de voet wat hoger op de steun (voorkant schoen)
Dan raakt de schoen het asfalt niet, soms de step.. dat dan weer wel :D maar de slijtboutjes maak ik zelf...
en dat is goedkoper dan nieuwe schoenen :lol:
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Hoi,

Ik heb lange benen en voetsteunverlagers. De voelboutjes onder de steps heb ik vervangen door een boutje met platte kop. Scheel meer dan je denkt en ik heb mijn steps zelden aan de grond. Daarnaast is het mij persoonlijk opgevallen dat het bij de 1200RT je voeten al snel te ver naar buiten staan ofwel, je voetzolen half naar buiten over de step hangen. Dan komen je schoenen ook sneller aan de grond. Uiteindelijk is het natuurlijk geen racer, maar een toermotor :D

Vering (voorveerspanning) verhogen omdat je anders geen grondspeling (denkt) over te houden is echt zonde van de wegligging is mijn mening. Voorverspanning is en balansmiddel!
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”