FORUMKORTING BIJ MOTOR SERVICE AMERSFOORT

Alleen zichtbaar voor ingelogde leden

Moderator: RT_Patrick

han62
Type: R1200RT

Re: FORUMKORTING BIJ MOTOR SERVICE AMERSFOORT

Ongelezen bericht door han62 »

Hallo Kenny,
ik begrijp dat je niet met alles de goedkoopste kan zijn maar dit is echt geen bijzondere prijs hoor op MP staan ook voor die prijs en minder of via Ebay ook voor minder te koop waarschijnlijk glimlacht die verkoper ook als ie er 1 verkoopt.

Als ik zou moeten kiezen zou ik hem wel wel bij jou kopen hoor als de prijs niet te veel afwijkt maar om nou te denken dat het een speciale aanbieding is voor Forumleden vind ik een beetje overdreven.

Met vr gr
Han
HenkvanR
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: Spanje
Woonplaats of omgeving: Torrox Costa

Ongelezen bericht door HenkvanR »

Nou ik heb gezocht op ebay en MK maar er komt zelfs niet één accu boven van dit type. Dus laat maar eens zien en dan inclusief montage.
[groet]
HenkvanR -1200-
Walter
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Zumo 210 - GoPro Hero
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Naarden, 't Gooi

Ongelezen bericht door Walter »

han62 schreef:Hallo Kenny,
ik begrijp dat je niet met alles de goedkoopste kan zijn maar dit is echt geen bijzondere prijs hoor op MP staan ook voor die prijs en minder of via Ebay ook voor minder te koop waarschijnlijk glimlacht die verkoper ook als ie er 1 verkoopt.

Als ik zou moeten kiezen zou ik hem wel wel bij jou kopen hoor als de prijs niet te veel afwijkt maar om nou te denken dat het een speciale aanbieding is voor Forumleden vind ik een beetje overdreven.

Met vr gr
Han
Zoek, en er zal altijd een aanbieder zijn die een product goedkoper kan leveren.

Vraag je je ook wel eens af hoe dat kan?
Is de geleverde kwaliteit gelijkwaardig (of is het bijv. een oud product)?
Is de service gelijkwaardig? (plaatsing e.d. of is het een actie van meenemen en garantie tot de deur)?

Bij Marktplaats en e-bay aankopen moet je rekening houden dat je te leveren product ook nog verzonden moet worden.
Daar komen uiteraard ook nog kosten bij.
Ook wil het wel eens zo zijn dat producten niet geleverd worden!

Je zou je ook moeten afvragen of je als aanbieder wel de goedkoopste wil zijn...

Ik denk dat Kenny/MSA de Odessey accu's voor een hele nette prijs aanbiedt _004 , zeker de forumledenprijs en inclusief de gratis montage.
(reken zelf maar even uit hoeveel schroefjes er los gedraaid moeten worden om bij de accu te komen,en dat is geen 5 minuten werk)
En vakkundige plaatsing!

Ik heb zelf ook een Afbeelding gemonteerd in mijn RT, en ik kan melden dat de accu evenals de glimlachende service van Kenny een aanrader is.

[groet]
Walter
Medebeheerder BMW RT Forum
Afbeelding
Beamietoo

Ongelezen bericht door Beamietoo »

Dank je wel forum vrienden...

Voor jullie inzichtelijke reacties en ondersteuning !

Somige hebben het gelijk door dat mijn prijs incl. montage service goed scherp is en anderen mogen wat mij betreft blijven shoppen.
Voor de shoppers, blijven wij even goede forumvrienden en wens ik jullie veel succes _004

met vriendelijke groeten,
Kenny
Walter
Erelid
Erelid

Opahak schreef:

Eeeehhh, hier heb ik dus 220,- voor betaald bij een bmw stealert. Wat nou geen scherp aanbod?

Paul
Misschien een beetje "blondt!?" :oops: maar....

Soms kom je wel eens termen tegen waarvan je denkt.... wat is dat nou weer...
Een BMW Stealert....
Verklaar je eens nader....

Verder ook graag een nadere verklaring van "hier heb ik dus 220,- voor betaald" bedoel je daarmee de odessey accu?????
Walter
Afbeelding
Walter
Erelid
Erelid

Een BMW Stealert.... een stelende dealer???

Het antwoord is simpeler dan ik dacht.... :oops:
Walter
Afbeelding
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En een dealeRT is een BMW Dealer die een ruime voorraad RT's heeft staan en niet alleen maar GS-en, etc, denk ik dan zo? _001 :lol:
sanderh

Ongelezen bericht door sanderh »

:lol: zo iets ja :lol:
Opahak

Ongelezen bericht door Opahak »

[
Misschien een beetje "blondt!?" :oops: maar....

Soms kom je wel eens termen tegen waarvan je denkt.... wat is dat nou weer...
Een BMW Stealert....
Verklaar je eens nader....

Inderdaad een bmw dealer die overmatig hoge prijzen vraagt voor oa arbeidsloon en onderdelen.

Verder ook graag een nadere verklaring van "hier heb ik dus 220,- voor betaald" bedoel je daarmee de odessey accu?????[/quote]
Yep, inderdaad. In mijn oude ros heb ik voor dat bedrag een odessy laten plaatsen.

En inderdaad ga ik ervoor naar Kenny als in mijn huidige ros geen gloednieuwe gelaccu zat. Deze eerst maar eens opmaken!
it's Micky
Type: R1200RT/LC
Bijz: brand new 2015
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Diemen

Ongelezen bericht door it's Micky »

_003 tja daar begin ik maar ff mee want mijn R1150Rt welke bij iets van een stealert vandaan komt heeft vandaag een grote beurt gehad bij Kenny en draait nu pas weer als een zonnetje, de onderdelen leken inderdaad niet vervangen te zijn bij aflevering, Kenny bedankt _004 enuhh @everybody, SERVICE met een Big RT Smile

Groet,

Mick
Only the strongest wil stay!

Honda Shadow, Honda Pacific Coast, Honda Pan European ST 1100, Suzuki Dl 650, Suzuki Burgman AN400, Vespa LXV 50, BMW R1100RT(Biarritz blau), R1150RT(2003, Titan silber), R1200RT(2010, Thunder grey) R1200RT(2013, Light grey)(2015,R1200RT LC Calistograu}
Brommertje114

Ongelezen bericht door Brommertje114 »

Zoals in dit stukje te lezen is heb ik vandaag Kenny wat werk laten doen.

Om 09:00 uur was ik daar, tijd voor koffie, peuk en praatje. Daarna aan de gang en ik besloot zelf ook mijn handen vuil te maken. Dat kan gewoon bij Kenny :!:
Het plastic eraf, de veren eraf en de paarsen erop. Daarna nog even de koplamp vervangen.
En alles met een gezelligheid alsof je gewoon met een maat op een zonnige zaterdag effe aan 't hobby-en bent. Heerlijk.
Bandenspanning en remblokken worden ook gewoon even meegenomen in een controle, terwijl het niet op de "werkorder" staat.
Tussendoor nog wat koffie, beetje praten met wat buren (leuk buurmeisje trouwens... :oops: ).
De ademende vloermat blijft ondertussen gewoon onder de tafel liggen...

Kenny was benieuwd hoe ik de nieuwe veren zou vinden dus ik zegde toe hem te bellen als ik thuis was. Met een ommetje terug naar huis gereden en toen ik hem belde en zei dat de terugrit eigenlijk te kort was geweest wist hij precies wat ik bedoelde. De Big RT Smile zit nog steeds op m'n bek...
't Is dat ik een aantrekkelijk aanbod voor de a.s. 40.000 km. heb gekregen van de dealer, anders was ik daarvoor naar MSA gegaan.
Volgende klussen gaan zeker daarheen!
Want de gezelligheid, de glimlach, de aandacht voor en de kwaliteit van het werk zijn vanzelfsprekend!

Alleen jammer dat je tegenwoordig minstens twee weken van te voren moet afspreken... al is dat voor Kenny alleen maar positief!

Groet,
Eric
Beamietoo

Beste Forumbroeders,

MEDEDELING

Ik neem een vakantie pauze vanaf vrijdag 30 juli t/m zaterdag 7 augustus.
Dan is MSA weer gewoon open op dinsdag 10 augustus _004

Ik zal tijdens de vakantie dagen voor zo goed mogelijk alle emails beantwoorden.

met vriendelijke groeten
Walter
Erelid
Erelid

Hoi Kenny,
Na zo'n periode van hard werken kan ik me voorstellen dat je aan vakantie toe bent.
Het is je gegund.
Rust maar even lekker uit zodat je ons weer fris na de vakantie kan bedienen.

Enjoy!
Walter
Afbeelding
Brommertje114

Hey Kenny,

Vakantie?? _003 Dat kan niet hoor... hoe moet dat nou met al je hulpbehoevende klanten?? _002

Nee hoor, die vakantie is je van harte gegund, die heb je verdiend! _004
En waarom maar een weekje? Gewoon twee of drie weken, net als elke andere "arbeider"...
En laat die emails maar lekker staan, je hebt vakantie dus ook geen zakelijke mail verwerken! ;)

Geniet ervan en rust lekker uit, des te groter is de Big RT Smile als je weer terug bent.

[groet]
Eric
Inspector Gadget

Ik heb dat ook al geroepen tegen Kenny; twee weken nu en dan nog eens twee weken in de winterperiode.

Het was een innoverend jaar en dan moet je de accu ff goed opladen, gun jezelf die ruimte!
Je hebt het meer dan verdiend, en die twee weken zijn zo voorbij.

Serieus, ik roep....twee weken. _004
Brommertje114

Misschien kunnen we hem die tweede week gewoon "geven" door de week van 10 augustus massaal NIET naar Kenny toe te gaan?
En 'm ook pas ná 17 augustus weer te gaan bellen en mailen... :lol:

Maar Kenny kennende staat die week al helemaal vol geplanned...

DMM, je hebt gewoon gelijk. Het is een heel drukke tijd voor Kenny geweest: net begonnen, (bijna ?) alles aanpakken en nu al zoveel klanten dat hij al twee of drie weken vol zit.
En ondanks dat gewoon de tijd voor de klant en de klus nemen en blijven :D.
Inspector Gadget

Misschien inderdaad een idee, met z'n allen Kenny mijden van 10 augustus t/m 14 augustus ;)
Als Kenny geen "echte" vakantie neemt, kunnen wij dat met z'n allen natuurlijk wel ff "regelen" ;)

Maar even serieus;
Ik denk persoonlijk dat het verstandig is om "echt" vakantie te nemen, dat is gezond voor iedereen.

Mij lijkt het verstandig voor Kenny om het serieus te heroverwegen en te gaan voor 2 weken vakantie, mijn steun heeft hij, dat heb ik hem al heel duidelijk gemaakt :lol:

En als Kenny bezorgt is of dit zijn klanten “benadeeld” (2 weken vakantie) kan hij natuurlijk een pol maken, en vragen wat wij daar van vinden.
En bijvoorbeeld regelen dat zijn klanten bij een collega terecht kunnen.

Ik kan (en wil) hem zeker niet "dwingen" maar vanuit zijn klantenkring kunnen we natuurlijk wel proberen de positieve signalen af te geven; en roepen… doen!

Want uiteindelijk bepaald Kenny dit allemaal zelf, natuurlijk!
Brommertje114

dutchmidiman schreef:Misschien inderdaad een idee, met z'n allen Kenny mijden van 10 augustus t/m 14 augustus ;)
Als Kenny geen "echte" vakantie neemt, kunnen wij dat met z'n allen natuurlijk wel ff "regelen" ;)
Aan de andere kant: z'n zakelijke buren zullen dan misschien wel denken dat 't ineens niet goed met MSA gaat... tent open maar geen klanten! ;)
dutchmidiman schreef:Maar even serieus;
Ik denk persoonlijk dat het verstandig is om "echt" vakantie te nemen, dat is gezond voor iedereen.
Precies, en één week is niet "echt" vakantie, de helft ben je al kwijt met omschakelen van "werk" naar "vrij".
dutchmidiman schreef:... En als Kenny bezorgt is of dit zijn klanten “benadeeld” (2 weken vakantie) kan hij natuurlijk een pol maken, en vragen wat wij daar van vinden.
Goed idee, maar of hij daar naar wil luisteren...
dutchmidiman schreef:En bijvoorbeeld regelen dat zijn klanten bij een collega terecht kunnen.
Ben je niet bang dat 'm dat klanten gaat kosten ? :lol:
dutchmidiman schreef:uiteindelijk bepaald Kenny dit allemaal zelf, natuurlijk!
_004
Beamietoo

Beste forumvrienden :D

Ik zal ooit een keer op het forum cafe mijn gedachten los laten dus wil ik hier niet te off-topic te veel schrijven.
Het komt op neer dat het woord "service" zit in de naam van MSA en mijn insteek is dat atijd zo hoog in het vaandel te willen houden.

Hoe graag ik ook nu langer op vakantie wil en ook aan alle aangeboden lange toerritten wil deelnemen voel ik me verplicht om het even tot het motorseizoen afneemt even uitstellen. Ik ben nu ondernemer geworden met alle verantwoordelijkheid, en verplichtingtingen van dien. Vele van jullie hebben passie, toewijding, en kameraadschaap naar mij getoond. Niets minder dan lof vanuit mijn hart en dan wil ik dat ook aan jullie teruggeven. Voor mij is het heel anders geworden dan toen ik in loondienst was en kan ik nu vertellen dat het is voor mij geen gewone baan is die ik werk zou kunnen noemen. Er zit naar mij gevoel het woord "werk" niet meer in. Ja, het is waar dat ik nu heel moe thuis kom maar dan slaap ik 's-nachts heel lekker en ben ik de volgende dag weer erg fris. Mijn werk - life balance is weer in orde. Ik hou van wat ik doe en zeker ook van de posieve reacties die ik van jullie krijgen. Het gaat weer goed ! Vakantie komt er voor mij ook wel !

Ik wens iedereen een fijne vakantie seizoen Big RT Smile

NB: afgelopen donderdag heb ik namens de Koningin mijn Nederlands nationaliteit gekregen en de eerst couplet van de Wilhelmus gezongen.

Groeten,
Kenny
Brommertje114

@ DMM
Ik denk dat we uitgepraat zijn... nu we Kenny's standpunt kennen.
Zoiets was wel te verwachten eigenlijk... ;)

@ Kenny
Is goed, man! Gelukkig lees ik dat je na het motorseizoen een langere vakantie denkt te gaan houden... Moet je zeker doen! _004
Maar uuhhhhmmmm... met een RT komt er toch geen einde aan het motorseizoen ???
Big RT Smile

[groet]
Eric
peijsj
Type: R1100RT

Ongelezen bericht door peijsj »

Hoi Kenny,

Van harte proficiat met het verkregen van het Nederlandse nationaliteit _004

groet
Jan
Junkyard Dog
Type: R1100RT
Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
Land: FRANKRIJK
Woonplaats of omgeving: Creuse.

Ongelezen bericht door Junkyard Dog »

ksimon schreef:NB: afgelopen donderdag heb ik namens de Koningin mijn Nederlands nationaliteit gekregen en de eerst couplet van de Wilhelmus gezongen.
Gefeliciteerd hier mee.

[groet] Anton _004
The Dog is in the house

In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
Brommertje114

ksimon schreef:... NB: afgelopen donderdag heb ik namens de Koningin mijn Nederlands nationaliteit gekregen en de eerst couplet van de Wilhelmus gezongen ...
Kijk nou, ben ik zo met je vakantie bezig geweest dat ik dat helemaal over 't hoofd heb gezien... :oops:

Van harte gefeliciteerd man, dat is hartstikke mooi! _004

[groet]
Eric
pluut

Ongelezen bericht door pluut »

Gisteren (21 juli) nog even snel voordat Kenny met vakantie gaat een grote beurt voor de tourbuffel genomen.
Ik heb mee kunnen snuffelen in zijn keuken hoe alles te werk gaat.
Het is daarom zeker de moeite waard om de motor onderhanden te laten nemen door Kenny,wat werkt die man precies zeg.
Je weet precies waar je aan toe bent met de prijs en de afspraken die je maakt.
Je komt achteraf niet voor verrasingen te staan
Ook als je er naar toe gaat is het een leuk ritje.
Je komt langs hele dure villa's en landhuizen waarbij je je ogen uitkijkt.
Al met al een leuke dag gehad en de volgende keer krijgt mijn dame weer een onderhouds beurt bij Kenny

Groetjes van Pluut (een blijde rijder Big RT Smile ) _004
BMW Tijger

Ongelezen bericht door BMW Tijger »

Vandaag voor een grote beurt naar Den Dolder gereden.
we werden zeer enthosiast ontvangen door de viervoetige receptioniste van Kenny welke al op ons stond te wachten.
Veel verhalen en ervaringen hebben we hier op het forum al kunnen lezen over service met een Big RT Smile . vandaag hebben we dit zelf mogen ervaren.
Het is gewoon geweldig zoals je ontvangen, geholpen en verwend wordt en je machiene gaat weer fluitend met je onderweg.
Na een grondige beurt ken je hem niet meer terug hij loopt als een goed gesmeert naaimachientje en gaat weer als de brandweer, Kenny echt top werk _004 _004 _004
je hebt er weer een zeer tevrede vaste klant bij

groetjes _004 _004
_oo_ -1100- Big RT Smile
Pepper

Ongelezen bericht door Pepper »

Het was de hoogste tijd voor het monteren van een nieuwe accu. Na een belletje met Kenny kon ik een dag later, gistermiddag, al langskomen voor montage van de welbekende Odyssey accu. Na wat improvisatie van Kenny paste de oude aansluitingen goed op de nieuwe accu. Ook gelijk een nieuw LED stadslampje laten plaatsen. (Volgens Kenny kon ik met Xenon op de motor echt niet meer met dat oude gloeilampje rondrijden :lol: .)

Nette en eerlijke service!
Opahak

Hoi Allemaal,

Mijn Rode ros was aan een grote beurt toe en heb magic kenny zijn magie maar erop los gelaten. Alle cliche's zijn waar, precies en niet te duur.
Voorband vervangen en veel kleine dingen. Heb een hele leuke dag gehad, heb veel geleerd en bekeken en foto's gemaakt. De weg terug naar Leiden was een heel stuk korter dan de heenweg, wat liep de motor ineens zijdezacht _004 Schakelen veel beter door het vervangen van de bakolie met een 75w140 en een keramische toevoeging om slijtage tegen te gaan. Kenny heeft veel werk van mijn motor gemaakt alles zonder extra kosten.

Mijn topkoffer achter gelaten om deze in de kleur te spuiten. Alles met dezelfde liefde voor het machien gedaan. Kortom, kijk naar mijn onderschrift dan weet je voeldoende!!
Robin0341
Type: R1250RT
Bijz: 2024 Sport racing blue metallic 2
Land: NLD
Woonplaats of omgeving: Ermelo

Ongelezen bericht door Robin0341 »

Big RT Smile _004 _004 _004

Twee weken geleden eerst maar eens gaan kijken bij Kenny. Na alle verhalen gelezen te hebben was ik toch wel nieuwsgierig. Overtuigd hadden de verhalen me overigens al :D

Van een particulier had ik enige weken geleden een 1150 rt gekocht, waarvan de onderhoudshistorie nogal te wensen overliet. Sterker nog, het baasje had eigelijk geen flauw benul _001 , want zijn 'maat' deed het onderhoud altijd. En ik natuurlijk lekker naïef toch de motor gekocht, omdat ik o-zo-graag een 1150 rt wilde hebben! De aanschafprijs zou wat mij betrof de eventuele 1e onderhoudskosten goed maken. En nu maar hopen dat ik geen kat in de zak had gekocht.

De beoordeling door Kenny: "De vis is zeker niet te duur betaald". Pffffff, een pak van mijn hart natuurlijk.
Uiteraard wilde ik direct een grote beurt uit laten voeren en moesten als eerste reparaties gedaan worden om de technische staat van de motor weer op peil te krijgen. De barst in de spiegel kan altijd later nog aangepakt worden.

Vandaag heeft Kenny wat mij betreft 'superwerk' vericht. Conform afspraak heeft hij alles keurig gerepareerd/onderhouden. Schijven, banden, accu, stadslampje, grote beurt, remblokken. Het leuke was bovendien, dat ik alles heb kunnen afkijken van hem. Hij heeft me veel geleerd vandaag en heeft mij zelf soms ook aan het werk gezet. Al met al een erg leuke en nuttige dag. En de kosten...tja, de vis is nog steeds niet te duur betaald _004 . De terugweg was een genot. De motor loopt als een zonnetje (perfect afgesteld) en de wegligging met de nieuwe banden is fenomenaal. Wat een verschil zeg als Kenny de fiets onder handen heeft genomen. Hij heeft er in ieder geval weer een klantje bij.

Kenny, thanks. Job well done! Binnenkort neem ik een zak koffie en koekjes voor je mee :-)

[groet] , Robin.
Beamietoo

Robin0341 schreef:
Kenny, thanks. Job well done! Binnenkort neem ik een zak koffie en koekjes voor je mee :-)

[groet] , Robin.

UMMM lekkere cookjes zijn altijd welkom _005

gr,
Kenny
Opahak

Beste forumleden en lezers,

Hier een voorbeeld van het spuitwerk van MSA. Gedaan door Kenny himself. bewonder het resultaat _004

Afbeelding
Walter
Erelid
Erelid

Even een verslagje van een dagje bij Kenny.

2 weken geleden even bij Kenny langs was geweest om samen met mijn buurman met zijn ruim 50 jaar oude BSA een bakkie koffie bij Kenny te halen.
Ik kwam natuurlijk niet alleen voor de koffie, maar ook voor het maken van een afspraak om mijn 2000 R1100RT eens goed op de Kenny style te laten afstellen.
Natuurlijk heeft Kenny het druk, maar hij kon de zaterdag 11 september wat tijd vrijmaken.
Ook Jos WRSM wilde het een en ander aan zijn motor gedaan hebben.
Zo kwam het dat beide beheerders gisteren om een uur of 10 bij Kenny voor de deur stonden.

Na de koffie en de meegebrachtte koek, gingen we aan de slag met de motor van Jos.
Aan deze 75 editie moesten 2 dingen gedaan worden; Vervangen van een geoxideerde voorpoot en een gedeeltelijke revisie van de voorremklauwen.
Het was erg leuk, gezellig en leerzaam om met z'n drieen aan 1 motor te sleutelen.
Allereest hielden Jos en ik ons bezig met het verwijderen van de nodige plaatdelen van de RT, zodat Kenny alle ruimte had om het voorwiel te verwijderen en de voorpoot te demonteren.
Na het opnieuw vullen met olie, de nodige seals aanbrengen en het terugplaatsen van de nieuwe voorpoot kon deze eenvoudig en snel worden gemonteerd.
Ook had Jos zijn RT last van rammelende voorremklauwen, dus heeft kenny wat onderdelen vervangen en nieuwe blokken geplaatst.
Als een waar formule 1 team hebben Jos en ik de kappen gemonteerd, waarna na een korte proefrit de operatie geslaagd bleek te zijn.

Na de lunch konden we starten met mijn zwarte RT uit 2000.
Deze moest eens goed worden afgesteld.
Dus de tankcover, zadels en spiegels verwijderen en de 2 grote zijschermen van de motor afnemen om bij de gasklephuizen te kunnen komen.
Na het aansluiten van de meetapperatuur bleek dat de RT hard nodig een synchronisatie kon gebruiken.
de verbranding was verre van optimaal geweest zodat er aardig wat roetaanslag op de bougies zat.
De ruimte tussen de kleppen was ook te ruim, dus deze met voellermaatjes precies afgesteld.
Ook heeft Kenny de nokkenaskettingspanners (2 x woordwaarde en 3 x letterwaarde) vervangen.
De oude versie was nog met een veer, de nieuwe zijn op oliedruk.
Ook de messing naalden in de gasklephuizen waren vervuild, tenminste, de rechter... want in de linker was geen beweging te krijgen, zodat we van de linker niets konden stellen aan het stationaire toerental.
Meteen afgesproken dat Keny deze van de winter gaat vervangen.
Ondanks dit kleine probleem, heeft Kenny het toch voor elkaar gekregen om de RT weer super te laten lopen.
Na het monteren van de kappen, ook even een proefrit gemaakt.
Ik was er zeker van dat het mijn motor was, maar tsjee zeg wat reed ie anders.... zo lekker!
Kortom, zoals bekend heeft Kenny heeft weer prima werk verricht, waarbij de berekende kosten absoluut schappelijk genoemd kunnen
worden.

Kenny dankjewel voor een fijne zaterdag en het top werk, met een overvloed aan koffie, koekjes en de lekkere broodjes van Jos. _004

[groet]
Walter
Afbeelding
Beamietoo

Nou Walter...

Wederom ook bedankt !
Het was heel gezellig en ik heb het voor geen enkele moment als "werk" gevoeld :D
Laatst gewijzigd door Beamietoo op 14 sep 2010, 03:28, 1 keer totaal gewijzigd.
wil
Type: R1150RT
Woonplaats of omgeving: nijmegen

Ongelezen bericht door wil »

Dat had ik eerder moeten weten, :(
net 500 euro betaald voor een 10000 beurt,
zonder bijzonderheden.. -1150-
Dagelijks op de A15
Beamietoo

Hoi Forum broeders !

Bij mij in de werkplaats op de tafel zijn RT-forum Vrienden nummerplaat stickers, RT-forum rondels, en naai/ strijk badges aanwezig.
Alle contributies voor deze artikelen komen direct ten goede van de forum beheerkosten.

Met vriendelijke groeten,
Kenny
Ton1959

Ongelezen bericht door Ton1959 »

Hoi
Ik las hier net over de nokkenakettingspanners bij de Rt. Dus de oude types waren met een veer en de nieuwe werken met oliedruk. Kunnen die zonder aanpassingen zo verwisselt worden? Ik neem aan dat de oude met veer misschien gaan vastzitten en de motor dan gaat rammelen? Vervang je die pas als de nokkenasketting hoorbaar te los ligt of gewoon als modificatie uit voorzorg ?

Met vriendelijke groet Ton
Walter
Erelid
Erelid

De nokkenaskettingspanner is probleemloos te wisselen.
Zeker als de kappen er al af zijn.
en voor mij al helemaal eenvoudig want MSA Kenny deed het voor me _004
Bij de oude maakte de ketting (vooral vlak na het starten van de motor) wat leven.
Met de nieuwe is dat helemaal weg.
Volgens mij kan de oude geen kwaad maar het is een kleine goedkope ingreep en een prettig geluid bij starten.
Walter
Afbeelding
Inspector Gadget

Dat was 1 van de 1e zaken die Kenny voor mijn dame heeft kunnen betekenen, dus ik heb mijn dame niet horen ratelen.
Meestal ben ik degene die maar door-en-door gaat. :roll: :twisted:

Als dit de zgn. CAM-chain tensioner is, dan staat er een soort van "foto-rapportage" op de navolgende link;
http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=69360

En wat meer technische achtergrond;
http://www.ebbo.org/stop_the_rattle.php

Er zijn meningen dat je dit pas behoeft te doen als het lawaai erger wordt, maar als je te lang zou wachten er iets kapot zou kunnen gaan en grote (lees: veel $$) schade zou kunnen veroorzaken.

Vandaar dat ik het preventief heb laten doen, het is toch maar voor 1 kant, links namelijk.
Beamietoo

Vanaf heden kunnen RT-forum leden een verbeterd prijs/ korting op banden krijgen !
Een set MIchelin PR2 is nu 348,- incl. montage op de motor, uitbalanceren, inspectie op div. veiligheids punten en btw.
Op de factuur zal voortaan 29% korting ipv. 24% staan.
Andere merken Zoals Dunlop, Bridgestone enz. zijn uiteraard ook beschikbaar en zitten ong. op de zelfde prijs.
Deze nieuwe prijs kan ik gelukkig doorgeven dmv betere inkoop condities met mijn leverancier.

Groeten,
Kenny

Big RT Smile
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

ksimon schreef:Vanaf heden kunnen RT-forum leden een verbeterd prijs/ korting op banden krijgen !
Een set MIchelin PR2 is nu 348,- incl. montage op de motor, uitbalanceren, inspectie op div. veiligheids punten en btw.
Op de factuur zal voortaan 29% korting ipv. 24% staan.
Andere merken Zoals Dunlop, Bridgestone enz. zijn uiteraard ook beschikbaar en zitten ong. op de zelfde prijs.
Deze nieuwe prijs kan ik gelukkig doorgeven dmv betere inkoop condities met mijn leverancier.

Groeten,
Kenny

Big RT Smile
Kenny,is de m pr2 achterband voor de 1200rt van het type "b" qua carcasstructuur? Of de gewone pr2?

Groet Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Beamietoo

@ jaybmw,

Voor de 1200RT kan je beter aanduiding suffix "A" nemen. Die is voor de zwaarder toer/ sport motoren van BMW, Ducati, Honda, Kawasaki, KT, MZ, Suzuki, en Triumph.
B is uitsluitend voor de Yamaha FJR1300. De meerprijs voor de speciale MPR2-A is 20 euro. Als je niet zwaar beladen 240 kph op de duitse autobahn krast kan je ook de normale MPR2 nemen.

gr,
Kenny
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

@Kenny,
Ik heb er nu een "B" op liggen en deze is prima bevallen.
Een FJR1300 is toch ook een zwaardere toerfiets?
Enig idee wat het verschil dan nog is tussen een "A" en een "B" :?:
Het zijn beide verstevigde versies begrijp ik.

Daarbij haalt mijn fiets geen 240 op de autobahn, ik heb wel 235 op de klok gehad (alleen, plat erop, ruit naar beneden) maar dat was volgens de navi toch maar 230....... (tweeeedaertig :D ).

Ik ben binnenkort weer aan vervanging toe, voor en achter, en ben me weer aan het oriënteren.
Ondanks dat de MPR2 prima bevallen zou het zo maar eens kunnen dat in de BT23 eens ga proberen, ik lees hier vele positieve reacties over, sommigen vinden hem zelfs beter dan de MPR2 :?:
Heb jij al een mening / ervaringen (gezien / gehoord) :?:
jaybmw
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

@kenny,

Waarom rijdt de klpd dan met de b versie ? Allemaal in onderhoud bij de dealer in rijen (mofra). Ze wassen de rt's bij ons op de zaak in de wasserette en ik maak wel eens een praatje met ze en bekijk hun fietsen.Vandaar dat ik de dienstfietsen best wel goed ken en op de specifieke dingen let. De gewone lijkt me te slap,omdat ik nu een normale conti atack aan het scheuren heb gekregen... Het gaat erom dat de hoofdgroeven scheurtjes vertonen op het diepst van het profiel,dus dicht op het carcas.Ik rijdt best stevig door en de band nagenoeg rond,vandaar dat ik een stevigere versie v/d pr 2 wil. Volgens jou de "a",Kost dat bij joe? Of zal ik je opbellen ivm forum/zaak onderscheid?
En is de band op voorraad ?

Groet Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Beamietoo

@Jan1200RT,

Persoonlijk heb ik geen ervaring met de BT023.
Met de MPR2 wel en kan ik alleen in de positieve mijn mening uitspreken over duurzaamheid, performance in nat en droog condities, prijs/ kwaliteit verhouding,
enz. Er zijn uiteraard ook mensen die andere merken goed vinden.Bvb. Metzeler is een een stillere band vanwege het profiel design. Het is een persoonlijk keuze en proefondervindelijk of het voor jouw de goede keuze is.
Ik heb in de acht maanden dat MSA open is de Michelin PR2 op 33 motorfietsen gemonteerd en alleen zeer positieve feedback gehad. Desalniettemin kan de BT023 voor JOUW de beste keuze kunnen zijn. Ik heb tot nu toe geen negatieve geluiden erover gehoord.

@Jaybmw,

Waarom de NL politie/ KLPD dit of dat doet of gebruikt is mij ook soms een raadsel. Ik wil eerst bij Michelin raadplegen en jij hebt je een antwoord op jouw vraag van mij tegoed. Beloofd ! Ik gebruik een dealer boekje voor referentie en ik kan je vertellen dat bij bandenmakers zijn er extra letters voor verschillende motoren zat. Ik wordt er soms gek van !

Voor commerciële kwesties wil ik jullie aub vragen om mijn zakelijk email [email protected] te gebruiken.

gr,
Kenny
EL SCORPIO
Bijz: BMW R1200R helaas verkocht
Woonplaats of omgeving: Haarlem

Ongelezen bericht door EL SCORPIO »

Hoi Kenny,

Ik heb mijn R1200RT nog niet aangeschaft maar zodra ik hem heb denk ik toch gezellig jou kant op ga komen voor beurten.
Ik ben altijd tevreden geweest van mijn kleine Kawa dealer in zwanenburg.
Waarom? Ik ben erachter, hoe kleiner de zaak hoe dichter je bij de klant staat en hoe persoonlijker de service word.
De meeste zaken denken dat als ze maar groot zijn veel verkopen.
Dat gaat opbreken omdat de klant op een gegeven moment een nummer word.
Hoe groter je zaak hoe meer personeel je nodig hebt en des te minder heb je een persoonlijk kontakt.
Dus Kenny word niet te groot en je blijft werk houden omdat bij heel veel mensen met motoren de service bovenaan staat en daarna pas de prijs.
Ik spreek uit bijna 30 jaar motorervaring en inderdaad zodra de fiets binnen is kom ik langs voor mijn beurt.
Persoonlijk denk ik dat het in het voorjaar word. En ik kom vanuit Haarlem maar voor goede service heb ik wel een paar km's over.
[groet]
Richard
Beamietoo

Richard,

Ik ben 100% met jou mee eens !!!
Je zegt het heel goed.
Je bent van harte welkom en graag tot ziens. :D

[groet]
Kenny
Jan R1200RT

Ongelezen bericht door Jan R1200RT »

ksimon schreef:@Jaybmw,

Waarom de NL politie/ KLPD dit of dat doet of gebruikt is mij ook soms een raadsel. Ik wil eerst bij Michelin raadplegen en jij hebt je een antwoord op jouw vraag van mij tegoed. Beloofd ! Ik gebruik een dealer boekje voor referentie en ik kan je vertellen dat bij bandenmakers zijn er extra letters voor verschillende motoren zat. Ik wordt er soms gek van !
gr,
Kenny
Ik hoop (ook) dat je nog enig licht kunt werpen op de verschillen tussen een "A" en een "B" versie.
Die had je nog niet beantwoord ;) en dat was voor mij eigenlijk de belangrijkste vraag.

Thanks.

Jan
Beamietoo

@Jan1200RT

Zoals gezegd in mijn antwoord ga ik eerst contact met TD en of marketing bij Michelin. Even geduld en hebben wij ons antwoord _004

[groet]
Kenny
EL SCORPIO

Kenny,

Een goede leus zou dan zijn:

Geen kolder, goede service haal je in Den Dolder.

Top man, je uitbreiding.
Ik ga straks een proefrit maken met een R1200RT en als de deal een beetje goed loopt dan koop ik hem.
Dus ben ik straks misschien over van de F800ST naar de R1200RT
Beamietoo

beemerrichard schreef:Kenny,

Een goede leus zou dan zijn:

Geen kolder, goede service haal je in Den Dolder.
_004 :D

Succes met de keuze van je nieuwe motor !

[groet]
Kenny
EL SCORPIO

Kogel door de kerk.

De RT is aangeschaft.
Aflevering waarschijnlijk vrijdagavond (koopavond) en nog even 2 nwe Michelins eronder en wat van de prijs af kunnen halen.

Richard Big RT Smile

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

• Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Korting voor forumleden bij bedrijven”