18" spaakvoorwiel verwisselen voor 17" gietwiel
Moderator: RT_Patrick
18" spaakvoorwiel verwisselen voor 17" gietwiel
Een vraag:
Kan ik m'n 18" spaakvoorwiel vervangen door een 17" gietwiel van een 1150RT ?
Er staat een compleet voorwiel te koop (incl. ABS ring en schijven) van een 1150RT, die ik wel zou willen monteren op m'n overheids-RT.
Of geeft dit problemen met de ABS sensor of anderszins ?
Alvast bedankt voor jullie reakties
Kan ik m'n 18" spaakvoorwiel vervangen door een 17" gietwiel van een 1150RT ?
Er staat een compleet voorwiel te koop (incl. ABS ring en schijven) van een 1150RT, die ik wel zou willen monteren op m'n overheids-RT.
Of geeft dit problemen met de ABS sensor of anderszins ?
Alvast bedankt voor jullie reakties
- Hazeldonk
- Type: R1200RT
- Bijz: Xenon verlichting, valbeugels, HyperPro veren.
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
- Contacteer:
Re: 18" spaakvoorwiel verwisselen voor 17" gietwiel
Onder andere verandert je voor / na loop en daarmee de hoek van de voorvork. Ik zou eerst goed informeren voor je dat uitvoert.
Ben
Ben
R 1200RT 2005 met Pilot Xenon 5000K, Zumo 350LM, SHOEI MULTITEC, SENA SMH5 headset, Nikon D60 en Sony Cyber-shot. Lid BMW Club Nederland, ANWB, WW.
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Ooit:
Jawa 350
Honda 250N
Yamaha 1100XS
Kawasaki 1000ST
BMW R 90S
BMW R 100RS
BMW K 1200LT
Qua Patet Orbis.
http://www.r-1200rt-onderweg.nl
Dat informeren probeer ik hier te krijgen
De andere hoek zal het rijgedrag wat kunnen veranderen. Maar dat wil ik graag uitproberen. Ik verwacht echter dat er "mechanisch" wat beren op de weg liggen. Dus dat eea niet eens gaat passen. Wellicht zijn er hier leden die uit ervaring kunnen spreken.

De andere hoek zal het rijgedrag wat kunnen veranderen. Maar dat wil ik graag uitproberen. Ik verwacht echter dat er "mechanisch" wat beren op de weg liggen. Dus dat eea niet eens gaat passen. Wellicht zijn er hier leden die uit ervaring kunnen spreken.
Ik vrees dat je remklauwen en dergelijke niet zullen passen.
De remschijven op een 1150 zijn ook groter en bovendien niet meer van het zwevende (lees rammelende" type...
Als je dergelijke veranderingen wil doorvoeren, denk ik dat je inderdaad eerst heel wat beren moet killen
De remschijven op een 1150 zijn ook groter en bovendien niet meer van het zwevende (lees rammelende" type...
Als je dergelijke veranderingen wil doorvoeren, denk ik dat je inderdaad eerst heel wat beren moet killen

O.k., daar was ik dus benieuwd naar, die zaken die jij noemt. Gaat dus niks worden voor mij.
Misschien heeft iemand anders er wat aan op dit forum, met een 1150 RT: op marktplaats een compleet wiel voor een mooie prijs.
Bedankt voor jullie reakties.
Misschien heeft iemand anders er wat aan op dit forum, met een 1150 RT: op marktplaats een compleet wiel voor een mooie prijs.
Bedankt voor jullie reakties.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht