Een absolute "Must Have" - HyperPro veren

Instellingen, vervanging en rijcomfort.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
DVR1200RT

Een absolute "Must Have" - HyperPro veren

Ongelezen bericht door DVR1200RT »

Vandaag was het zover, bij Hyperpro zijn de voorveer, de achterveer, beide schokdempers en de rijhoogteverstelling van mijn RT vervangen.
Zoals al op meer plaatsen te lezen is op dit forum, is het verschil ook in mijn ervaring (en bankrekening) erg groot.
Wat een rust in die fiets is er nu.....
Mijn verwachtingen waren hoog gespannen, ook al probeerde ik veiligheidshalve rekening te houden met een beetje teleurstelling.
Op de terugweg heb ik echter gelukkig vrijwel permanent met een brede glimlach zitten genieten.
Overmatig duiken bij schakelen en remmen is verdwenen, op elke snelheid onvergelijkbaar veel meer vertrouwen, heel duidelijk minder last van instabiliteit in 't stuur door turbulentie, enorm veel meer afrolcomfort, geen klappen meer in m'n rug bij korte hobbels, zelfs bij straatje keren en manoeuvreren op heel lage snelheid is er zoveel meer controle en dus vertrouwen, verbazingwekkend.
Ook al kan ik nu bedenken dat 't allemaal eigenlijk logisch is.
Ik rijd letterlijk en figuurlijk op een andere, extreem veel beter sturende fiets.
Eigenlijk volstrekt onbegrijpelijk dat BMW niet af fabriek spullen monteert die deze kwaliteit hebben, of daar meer bij in de buurt komen, ook al ken ik de reden.

Iedereen die ervaringen heeft gedeeld op dit forum bedankt, jullie hebben geen woord teveel gezegd _004

Het rijden met standaard veren en dempers was eigenlijk zinloos ;)
Een absolute Must Have..... :!:
Laatst gewijzigd door DVR1200RT op 13 jun 2010, 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Re: Een absolute "Must Have"

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

Daaf, gefeliciteerd met de vering. Het is van te voren moeilijk voor te stellen dat vering zoveel verschil kan maken, maar dat doet het echt!
Ik kan je adviseren in kleine stapjes te experimenteren met de diverse instellingen. Ik weet natuurlijk niet welke naalden Bas heeft gebruikt voor de ingaande en uitgaande demping, ofwel hoe comfortabel de basis instelling is. Uiteindelijk heb ik het geheel een klein beetje comfortabeler afgesteld, dan de standaard afstelling. Een ieder kan ik adviseren de veervoorspanning goed de baas te worden. Als die goed is ingesteld kan je daar veel lol van beleven.
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Ik kan ongeveer hetzelfde beamen voor de R1100RT, HyperPro's zijn echt een hele verbetering.

Jammer genoeg zit ik daardoor wel net ff te hoog op mijn Corbin zadels _002
braba

Ongelezen bericht door braba »

Welkom bij de hyperpro club. Ik ken het gevoel....niet te geloven wat een verschil. Veel plezier ermee, maar dat zal wel lukken _004
DVR1200RT

Dutch Midiman,

Bij mij zit er ook een Corbin zadel op waardoor ik eigenlijk net te hoog kwam te zitten.
Daarmee is op mijn verzoek door Hyperpro bij de rijhoogte instelling echter gewoon rekening gehouden.
Ik sta sinds gisteren gewoon weer lekker met m'n hele voetzool op de grond bij stilstand.
Dus ook dat probleem moet jij ook nog op kunnen lossen ;) Je zegt trouwens "zadels", als je er nou eentje weg haalt, dan zit je toch ook al lager? :lol: :lol:

Ralph,
Ik ga er eerst een tijdje mee rijden zoals 'ie nu is. En enorm genieten, het zal alleen nog maar beter worden.
Zeker aangezien ik ook aan nieuwe banden toe ben, zag ik gisteren.
De voorband is versleten (15.500 Km) en flink gecupt, achter is na 4000 Km ook flink gecupt.
Op aanraden van Bas ga ik er nu Dunlops onder zetten.
Als dat gedaan is ga ik verder met het afstellen van vering en demping.
Ralph Romein
Type: R1200RT/LC
Bijz: Ebony Metallic 2015, Sena 10R
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Alphen aan den Rijn

Ongelezen bericht door Ralph Romein »

De voorband is versleten (15.500 Km) en flink gecupt, achter is na 4000 Km ook flink gecupt.
Op aanraden van Bas ga ik er nu Dunlops onder zetten.
Ja Bas is een Dunlop-fan, dus dat kon niet missen. Slijten wel redelijk snel heb ik begrepen omdat het wat zachter rubber is. Zelf heb ik er de BT-023 onder gezet kort geleden. SUPER band, met langere levensduur. Je kan trouwens nog wat geld terug verdienen door de banden te bestellen bij Moped Reifen in Duitsland en ze bij Bas te laten leveren. Hou je met gemak 180 euro in je zak _004
Mvg, Ralph Romein

Afbeelding
Inspector Gadget

DVR1200RT schreef:Bij mij zit er ook een Corbin zadel op waardoor ik eigenlijk net te hoog kwam te zitten.....Dus ook dat probleem moet jij ook nog op kunnen lossen ;)
Wordt een beetje lastig denk ik als de veer al gemaakt, geleverd en gemonteerd is, denk ik ? _001
Misschien moet ik eens contact opnemen met HyperPro anders, toch wel een beetje zonde van mijn ongebruikte Corbin zadel.
DVR1200RT schreef:Je zegt trouwens "zadels", als je er nou eentje weg haalt, dan zit je toch ook al lager? :lol: :lol:
:lol: Ik kan ook wat lucht uit de banden laten lopen, of alleen rijden in spoor-vorming op de weg :lol: _004
DVR1200RT

Dutchmidiman,

Ik weet niet of de rijhoogte instelling bij jouw motor met gemonteerde veer kan worden gesteld, of dat er een andere veer moet worden gemonteerd.
Maar desnoods een keer extra uit en inbouwen zal het probleem niet zijn, in Alphen hoort dat bij de service van Hyperpro,
zo hoorde ik daar gisteren tot mijn verbazing (en geruststelling).

Steek je licht maar eens op, daar in Alphen, dat zadel wel bezitten maar niet bezitten is toch zonde?

Enneeh, je banden leeg laten lopen om je voeten aan de grond te krijgen? Daar zit het probleem toch niet? Je zadel is toch aan de bovenkant te hoog? :roll: :roll: :roll:
Laatst gewijzigd door DVR1200RT op 14 jun 2010, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Inspector Gadget

DVR1200RT, je hebt helemaal gelijk, het is inderdaad doodzonde van mijn splinternieuwe Corbin zadel-set (;))

Ik ga HyperPro eens bezoeken en vragen of en wat ze voor mij kunnen betekenen, en wat de kosten daar van eventueel zullen zijn.
Zo ver ik kan bepalen is het maar 1 á 2 cm, dus je hebt mij weer hoop gegeven, waarvoor mijn zeer grote dank! _004

Ik laat nog wel ff weten wat de uitkomst zal zijn.

Zal ondertussen ook de advertentie van m'n Corbin zadel-set aanpassen.

Ik heb een keer in een ver verleden en in een ander leven met een zachte band moeten rijden, en dat was heel apart moet ik zeggen.
Zit-hoogte was toen wel "verbeterd", maar dat verhaal zal ik nog wel eens posten onder "En toen ging het mis...."
Bijke

Ongelezen bericht door Bijke »

Heren,

Die 1 a 2 cm maken wel het verschil. Met mijn R1200RT is het verschil zo groot (met Hyperpro) dat zelfs mijn vrouw het merkt tijdens het rijden... 2 weken geleden 4 dagen naar de Eifel geweest, waarbij ik mijn mede motormaatjes het knap lastig heb kunnen maken... Mét mijn vrouw achterop... Heb behoorlijk vlot doorgereden, met een hardop lachende vrouw achterop als ik weer eens hard een bocht nam... De RT rijd op rials zo strak...

De verlaging in combi met Hyperpro is een gouden zet geweest voor mij...

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Vering & ESA”