remlicht schakelaar voorrem R1150RT (2004)

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

remlicht schakelaar voorrem R1150RT (2004)

Ongelezen bericht door Berrybeer »

Tijdens de RT oefendag afgelopen zaterdag werd ik er op gewezen dat mijn achterremlicht regelmatig bleef hangen (lees branden)....De diagnose werd door een vriendelijk forum lid snel gesteld.. _004 ; mijn remhandel blijft af en toe hangen.
Nu dacht ik vandaag 'even' het veertje te vervangen.....toch maar eerst even kijken op die geweldige reparatie-handleidingen op dit mooie forum :D (en ja...daar heb ik graag een vrijwillige bijdrage voor over.....oops)

Afijn.......na die grondig bestudeerd te hebben.... :O heb ik er maar vanaf gezien om die hele handel te openen.....kwist niet dat er zoveel onderdelen in zaten en een imbussleutel met t-stuk heb ik al helemaal niet... :(

Nu vraag ik mij af.....is een veertje vervangen in mijn remhandel nu echt zo ingewikkeld als in de reparatiehandleiding staat.....of zou ik dat toch zelf kunnen _001 _001 ....O ja...ben niet zo'n techneut.... (maar volgens mijn vrouw wel héél errug lief..... ;) )
BeemerBert
Type: R1200RT
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Re: remlicht schakelaar voorrem R1150RT (2004)

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Berrybeer schreef:Tijdens de RT oefendag afgelopen zaterdag werd ik er op gewezen dat mijn achterremlicht regelmatig bleef hangen (lees branden)....De diagnose werd door een vriendelijk forum lid snel gesteld.. _004 ; mijn remhandel blijft af en toe hangen.
Nu dacht ik vandaag 'even' het veertje te vervangen.....toch maar eerst even kijken op die geweldige reparatie-handleidingen op dit mooie forum :D (en ja...daar heb ik graag een vrijwillige bijdrage voor over.....oops)

Afijn.......na die grondig bestudeerd te hebben.... :O heb ik er maar vanaf gezien om die hele handel te openen.....kwist niet dat er zoveel onderdelen in zaten en een imbussleutel met t-stuk heb ik al helemaal niet... :(

Nu vraag ik mij af.....is een veertje vervangen in mijn remhandel nu echt zo ingewikkeld als in de reparatiehandleiding staat.....of zou ik dat toch zelf kunnen _001 _001 ....O ja...ben niet zo'n techneut.... (maar volgens mijn vrouw wel héél errug lief..... ;) )
Om te beginnen zou je de boel eens kunnen reinigen van buitenaf.
Met remmenreiniger of iets dergelijks, schoonmaken en een beetje wd40 doen ook al wonderen.

Helpt dat niet dan kun je nog altijd verder knutselen :O

Succes, Bert
Berrybeer
2023
2023

Bedankt voor de tip Bert.....en ik was er meteen mee aan de slag gegaan......maar helaas....het euvel is niet verholpen.. :(

Eens kijken of ik het wat beter kan uitleggen... 8-) :

- de handel zélf hapert niet, die gaat als de spreekwoordelijke paling in een emmer snot
- als ik de handel in knijp......hoor ik één zacht klikje....volgens mij om het remlicht te laten branden (ik hoor dan tevens de servo's gieren)
- als ik de handel vervolgens normaal los laat....gaat die weer naar voren, maar hoor ik echter géén tweede klikje...maw de schakelaar blijft contact maken en de servo's blijven gieren..
- als ik de handel vervolgens een ietsie pietsie naar voren duw, hoor ik dat tweede klikje wél en dooft het remlicht en
stoppen de servo's...
- het verschil tussen het tweede klikje wél of niet horen is werkelijk slechts een fractie van een millimeter...
-.....maar precies genoeg voor mijn remhandel om te blijven hangen....

Volgens mij is het echt een 'moe' veertje.....
Berrybeer
2023
2023

niemand... _001 .....wordt dan binnenkort een ritje naar mijn dealert..... :(
motorpappa

Ongelezen bericht door motorpappa »

Als t goed is zit de remhandel zelf met een schroef vast. Zonder de hele remcylinder uit elkaar te halen, kun je wel de handel er makkelijk af halen. Schoonmaken lukt dan beter, je kunt dan ook makkelijk bij de schakelaar. WD-40 in de schakelaar spuiten, vuil weghalen bij alles wat de handel kan tegenhouden volledig terug te veren, klein beetje vettigheid op de schroef en het gat in de handel, en dan eens kijken hoe het gaat.
Oja, let ook even op het rubber dat om de buitenzijde van de remcylinder zit (daar waar de hendel tegenaan drukt als je remt) Is dat rubber hoesje nog heel? anders die vernieuwen. Rubber kun je eventueel met beetje vaseline insmeren.
Succes
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

niemand... .....wordt dan binnenkort een ritje naar mijn dealert.....
Of een ritje hierheen ;)
Berrybeer
2023
2023

vioma schreef:
niemand... .....wordt dan binnenkort een ritje naar mijn dealert.....
Of een ritje hierheen ;)
Da's natuurlijk nog leuker Peter... _004 ..zeg maar wanneer....

[groet]
Berry
Berrybeer
2023
2023

Oké dan!!! _004 Als je me ff een PB-tje stuurt met je adres........ga ik me meteen omkleden....pffff met 26c.....en rij ik aan......misschien dat dochterlief ook mee komt.... :D
vioma

Ongelezen bericht door vioma »

Je hebt een pb _004
Berrybeer
2023
2023

YeP _004 ....ben al bijna onderweg.....leuk _004 _004
Berrybeer
2023
2023

Et voila....Peter al aan het werk aan mijn remschakelaar... _004

Afbeelding

Volgens mij heeft Peter zo'n beetje hetzelfde gedaan als wat motorpappa al voorstelde ( nog bedankt voor de tip motorpappa... _004 ) Als 't ff meezit is 't volgens Peter nu helemaal over.....zo niet...kan ik zo weer bij 'm terecht voor een 'volledige behandeling"... 8-)

Ennuh Peter...ontzettend bedankt voor je hulp, je gastvrijheid, de koffie en de rondleiding over je landgoed.... :-) , maar als je er een volgende keer weer persé helemaal niets voor wilt hebben.....dan maak 't stiekum op je rekening over.... :D

[groet]
Berry

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”