Afstellen rempedaal-achter R1100RT

Alles over remmen, ABS-problemen en ervaringen.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Inspector Gadget

Afstellen rempedaal-achter R1100RT

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

In de boeken die ik heb over onderhoud van de R1100RT vindt ik vooralsnog bar (lees: niets) weinig over het afstellen van het rempedaal-achter op de R1100RT.

Ik zie een stop-bout aan de voorzijde waarmee je, denk ik, de hoogte van het pedaal kunt instellen.
Achterop het pedaal zit ook nog wat instelmogelijkheden.

Maar wat kan je instellen hieraan :?:

Ik vindt dat ik het rempedaal-achter maar met moeite kan bereiken en bedienen, en vraag mij af in hoeverre ik hier nog iets op kan in- of afstellen.

Wederom bedankt!
motorpappa

Re: Afstellen rempedaal-achter R1100RT

Ongelezen bericht door motorpappa »

De stop-bout op het pedaal die jij bedoeld, is voor het afstellen van de 'pushrod' (het staafje dat de achterste hoofdremcylinder indrukt).
Aan de stop-bout mag je niet draaien. Er moet een ruimte van 0,2 mm tussen de kop van die stop-bout en de "aanslag" zitten. Om dit bij te stellen moet je achterop het pedaal de pushrod draaien ( de locknut eerst losdraaien natuurlijk)
Verder kun je niks afstellen aan het pedaal.
Afhankelijk van wat je klachten zijn waarom jij er niet goed bij kunt om het pedaal te bedienen, kun je misschien wel een aanpassing -laten- maken aan het pedaal. Ik heb hier echter geen ervaring mee en kan je daar niet mee op weg helpen.
Succes
Inspector Gadget

Bedankt, ik verwachtte al zoiets, omdat ik er vooralsnog weinig over kon vinden.

Had er ooit de Wunderlich rempedaal-vergroter op zitten, maar die is er helaas zeer recentelijk blijkbaar verloren gegaan.
Ondertussen heb ik weer een nieuwe en gemonteerd, hopelijk helpt dit.

Ik zal die opgegeven maat van 0,2 mm door Kenny laten controleren, bedankt! _004
Baird
2024
2024
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: R1200GS LC
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda

Ongelezen bericht door Baird »

je kunt ook gewoon een rvs M10 imbusbout in je rempedaal schroeven, vreet zich zelf vast en je pedaal is 5 cm breder, werkt perfect en is zeer voordelig.

keep it simple ........... _004
Met vriendelijke motorgroet
BeRT

R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription

ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
Inspector Gadget

Top idee! _004

Echter, ik moet gevoelsmatig bijna mijn voet van de rechter step afhalen om de achterrem voldoende diep te kunnen indrukken.
Berrybeer
2023
2023
Type: R1150RT
Bijz: met alles d'rop & d'ran..
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Uden

Ongelezen bericht door Berrybeer »

..volgens mij is Hans een tovenaar met een draaibank, tenminste als ik naar zijn zelfgemaakte stuurverhogers voor zijn -1200- kijk....misschien dat hij iets voor je kan betekenen Rob. Of niet Hans.. :?:
Willem Rietveld
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Wat dacht je van een rempedaalvergroter van wunderlich ??
Werkt bij mij prima.
En dan meteen maar een schakelpookverbreder van dezelfde firma

gr. Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Inspector Gadget

Die heb en had ik er op zitten, alleen de rem-pedaal vergroter is zeer recentelijk blijkbaar losgekomen, die is weg :(
jaybmw
Type: R1200RT
Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
Land: nl
Woonplaats of omgeving: Brabant !

Ongelezen bericht door jaybmw »

dutchmidiman schreef:Die heb en had ik er op zitten, alleen de rem-pedaal vergroter is zeer recentelijk blijkbaar losgekomen, die is weg :(
Gewoon vastlijmen met 2 componentenlijm! Mijn alu schakelpookverbreder van Wunderlich heb ik ook hiermee vastgelijmt,werkt super. Ik had het lijm pistool van de firma "innotec" van mijn werk meegenomen en in 5 min zit het vast. Dit soort gereedschap is ook te koop in de gereedschaphandel/bouwmarkt hoor.Het bestaat uit een pistool waarin het lijmpatroon met 2 comp spul in gaat,en op de voorzijde schroef je het tuitje met hierin een wokkel waardoor de 2 materialen mengen.Na gebruik tuitje weggooien en voor volgende klus er een nieuw tuitje opschroeven. Onvoorstelbaar sterk,en voor 1 lijmpistool zijn diverse lijmen te verkrijgen in dezelfde patronen voor diverse doeleinden.

Wij lijmen alu,kunstof e.d. in de werkplaats,ook noodreparaties aan turbopijpen/slangen als deze back-order gaan bij de importeur.En reken maar dat daar druk op komt bij de getunede tdi's en tfsi motoren van V.A.G.

[groet] ,Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
Inspector Gadget

@jaybmw;

Dankjewel voor de tip! _004

Ik herinnerde mij opeens dat ik nog een tube LocTite Hysol (3430) had liggen, en dat is ook superspul (heb daar m'n zwaailicht mee vast gezet, stinkt wel enorm bij de verwerking, maar wel prima vast).

Net ff een kleine klodder gemaakt en aangebracht.

Moet wel zeggen, ik had ook LocTite Bleu gebruikt en dat helpt ook om die kleine worm-schroef vast te houden, ik had de nodige moeite om het weer los te krijgen.

Maar, aankomende weekend is de lakmoes-proef, dan ga ik de 1000-bochten toer doen (zo ver ik het vol hou en ook nog leuk vindt), als de Wunderlich er daarna nog steeds op zit heb ik goede hoop dat er dit keer langer op blijft zitten.

Maar bedankt voor de info, ik zal deze zeker op mijn lijstje zetten voor mijn verjaardag, nog een kleine 2 maanden :lol:

PS: Ik rij zo'n getunede VAG _005, ben tevreden over de dealer en de auto _004

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Remmen & ABS”