Zoals het onderwerp al schetst overkwam/komt mij het volgende..
Na een tijd niet te hebben gereden denk 1a1,5 maand ivm de geboorte van me zoontje had ik voor afgelopen zondag-middag een ritje gepland.
Hele week al naar uit gekeken weer lekker te gaan touren,
afijn zondag-middag de motor uit de schuur geduwd en nog wat stof afgeveegd

motor start merkte wel dat de accu best al wat kracht kwijt was, maar hij starte meteen zette het handgas open zodat hij wat toeren maakte..
Na ongeveer 40 a 60 sec. viel de motor uit.. ineens niet dat als hij verzuipt of dergelijk gewoon in een keer UIT..
Dacht toe ohhh wat krijgen we nu, dus hup op de start knop en hoorde gewoon de startmotor maar hij wilde niet aanslaan, na nog vele startpogingen de accu leeg. accu aan de lader voor een uur of 5 en op nieuw proberen..
-eerst het alarm af (red alert alarm

-contact om dan hoor je altijd de benzinepomp nu ook en dan tikken van een relais waarna de benzinepomp weer draait ?? heb dit normaal niet,
-na een paar keer de pomp te hebben gehoord blijft het stil dan starten, startmotor draait maar wil niet aanslaan ook geen teken van een ontsteking.
is een warrig verhaal maar zo is het gegaan.
Dus heb een probleem hij start niet....
Heb toen gecheckt of er een ontsteking is.. bougie er uit en tegen het blok/bout/frame gehouden maar geen vonk,
kreeg wel een schok toen ik gewoon het rubber van de bougie stekker vast had..
Nu wilde ik stap voor stap dingen testen om zo onderdelen te kunnen uitsluiten.
Ik dacht om te beginnen bij het uitlezen van de motronic (moet hier morgen even een led voor kopen) en hoop hier een fout uit te kunnen halen.
En ook wilde ik de hall-gevers doormeten, had op het forum een linkje gevonden, weet iemand waar ik de stekker hiervan kan vinden????
iemand nog andere tips..
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)