Code radio kwijt
Moderator: RT_Patrick
Code radio kwijt
Hallo Allemaal,
Hoop dat het iedereen goed gaat....
Ik Ben even weg geweest van het forum en heb nog niet alles gelezen.
Even ene vraagje, ik bne de code van mijn originele bmw radio kwijt en wil hem toch graag weer gaan gebruiken.
Het model is de PU-9203A en ook het serienummer heb ik....
Zijn er ideeen of ervaringen.
Groetjes Marco Lampie
Hoop dat het iedereen goed gaat....
Ik Ben even weg geweest van het forum en heb nog niet alles gelezen.
Even ene vraagje, ik bne de code van mijn originele bmw radio kwijt en wil hem toch graag weer gaan gebruiken.
Het model is de PU-9203A en ook het serienummer heb ik....
Zijn er ideeen of ervaringen.
Groetjes Marco Lampie
Re: Code radio kwijt
Volgens mij kan je die opnieuw opvragen bij je BMW dealeRT.
Ook heb ik op het interweb ooit iets gevonden waar je tegen betaling de code kunt "krijgen".
Maar volgens mij moest je daar wel de soldeerbruggen achterop de radio-print toesturen o.i.d.
Zoek anders op het model van je radio via G00gle of zo.
Ook heb ik op het interweb ooit iets gevonden waar je tegen betaling de code kunt "krijgen".
Maar volgens mij moest je daar wel de soldeerbruggen achterop de radio-print toesturen o.i.d.
Zoek anders op het model van je radio via G00gle of zo.
Dank voor je reactie maar dat had ik al geprobeerd.
Via Internet had ik ook gezien kost 12 pond dacht ik maar weet niet of ik dit serieus moet nemen.
Via Internet had ik ook gezien kost 12 pond dacht ik maar weet niet of ik dit serieus moet nemen.
7 UK pounds is ook mogelijk;
http://www.dndservices.co.uk/e-code-bmw-motorcyle.html
Je kunt een paar dingen doen;
1. Kijk goed naar het klepje (met slot) welke je radio-vak afdekt, soms heeft men (vorige eigenaar, dealeRT, etc) daar met pen/stift/kras-pen de code (ook) ingebracht
2. Contact opnemen met bovenstaande link en hen jou laten overtuigen of ze betrouwbaar zijn.
3. Bij een bevriende mede-eigenaar met zo'n zelfde radio de achterkant van de radio loshalen zoals hierboven omschreven en met zijn bekende code proberen te deduceren welke manier van codering gebruikt wordt (evt. zijn soldeer-eilanden overnemen op jou radio?).
Eventueel met behulp van de Service Manual die op dit geweldige forum te vinden is.
4. Via MP zoeken naar een zelfde type radio waar wel de code bij zit.
(er staat er momenteel 1 op MP, wel stevig aan de prijs in mijn optiek, en doorlinken mag niet meer van de Moderators, zoeksleutel "BMW cassetteradio")
http://www.dndservices.co.uk/e-code-bmw-motorcyle.html
Je kunt een paar dingen doen;
1. Kijk goed naar het klepje (met slot) welke je radio-vak afdekt, soms heeft men (vorige eigenaar, dealeRT, etc) daar met pen/stift/kras-pen de code (ook) ingebracht
2. Contact opnemen met bovenstaande link en hen jou laten overtuigen of ze betrouwbaar zijn.
3. Bij een bevriende mede-eigenaar met zo'n zelfde radio de achterkant van de radio loshalen zoals hierboven omschreven en met zijn bekende code proberen te deduceren welke manier van codering gebruikt wordt (evt. zijn soldeer-eilanden overnemen op jou radio?).
Eventueel met behulp van de Service Manual die op dit geweldige forum te vinden is.
4. Via MP zoeken naar een zelfde type radio waar wel de code bij zit.
(er staat er momenteel 1 op MP, wel stevig aan de prijs in mijn optiek, en doorlinken mag niet meer van de Moderators, zoeksleutel "BMW cassetteradio")
- Willem Rietveld
- Type: R1200RT/LC
- Bijz: 2014
- Land: Ned
- Woonplaats of omgeving: Almere
Marco,
Ik heb twee jaar geleden bij de aanschaf van de rt zelfde gehad. De leverancier zou het nog voor mij uitzoeken, maar heb nooit meer iets gehoord.
Had op het net ook al de engelse sites gezien, maar die komen mij niet betrouwbaar over (eerst 12 pond overmaken en dan maar afwachten, net als unlocken van je gsm).
Ik had inmiddels diverse wunderlich spullen in de webshop van Jensen uit nijmegen gekocht, dus ik dacht ik vraag hun even.
Heb de radio uit de slede gehaald en de achterzijde opengeschroefd. Foto van de printplaat gemaakt (net als op de engelse sites).
Mailtje naar Jensen gestuurd met de foto.
Ben door Huub drie keer gebeld om een bepaalde code in te voeren en de derde poging was raak. Code meteen opgeschreven natuurlijk.
Kosten : GEEN (veel plezier met de RT.....)
Service Jensen : SUPER
groeten, Willem
Ik heb twee jaar geleden bij de aanschaf van de rt zelfde gehad. De leverancier zou het nog voor mij uitzoeken, maar heb nooit meer iets gehoord.
Had op het net ook al de engelse sites gezien, maar die komen mij niet betrouwbaar over (eerst 12 pond overmaken en dan maar afwachten, net als unlocken van je gsm).
Ik had inmiddels diverse wunderlich spullen in de webshop van Jensen uit nijmegen gekocht, dus ik dacht ik vraag hun even.
Heb de radio uit de slede gehaald en de achterzijde opengeschroefd. Foto van de printplaat gemaakt (net als op de engelse sites).
Mailtje naar Jensen gestuurd met de foto.
Ben door Huub drie keer gebeld om een bepaalde code in te voeren en de derde poging was raak. Code meteen opgeschreven natuurlijk.
Kosten : GEEN (veel plezier met de RT.....)
Service Jensen : SUPER

groeten, Willem
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Hallo iedereen bedankt voor de hulp.
restoredclassic, waren de jongens die me op wel hebben geholpen.
Moest wel even de radio openmaken en foto's van de printplaat maken.
Vrijwille bijdragen en het was gelukt.
restoredclassic, waren de jongens die me op wel hebben geholpen.
Moest wel even de radio openmaken en foto's van de printplaat maken.
Vrijwille bijdragen en het was gelukt.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 6129 Weergaves
-
Laatste bericht door BeemerBert
-
- 5 Reacties