Ik vroeg me vandaag tijdens het rijden of liever gezegd tijdens het stilstaan het volgende af:
Mijn R850RT van 2003 (zelfde model als de R1150RT overigens dus met de grotere koplampunit) heeft het Evo-(ABS)rembekrachtigingssysteem.
Nu weet ik dat deze ABS pas heel laat in werking treedt, m.a.w. moet je best heel hard remmen voordat deze ABS zijn werk gaat doen maar het `normale`bekrachtigde remgedeelte uiteraard wel altijd goed en hoorbaar werkt. Ook als je deze met het rempedaal ingedrukt of de remhandel ingeknepen moet houden.
Ik vraag me af met al die ABS-/accuproblemen welke ik op het forum zie hoe het dan eigenlijk zit als je bijv. bij een klein oplopend weggedeelte bij bijv. een stoplicht je de rem constant in moet knijpen om niet achteruit te rijden dit dan ook niet "slecht"voor de accu en/of die modulator is? De motor blijft welliswaar stationair lopen dus de accu zal iets of wat opladen maar toch. Je hoort n.l. constant dat gezoem van de rem-/ABSmodulator en deze is dus constant in werking als je de rem ingeknepen of het rempedaal ingetrapt moet houden.
Kan iemand mij daar iets meer over vertellen?
Vast bedankt.
M.vr.gr.
Peter
Remmen tijdens het stilstaan
Moderator: RT_Patrick
- PD850RT
- Type: R1200RT
- Bijz: Antracietgrijs
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Nijmegen
Remmen tijdens het stilstaan
Div. motoren gehad, m.b.t. BMW; K75, K1100LT, K1200GT, R850RT en R1200RT (2)
- PaPinkelman
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: BMW F800GT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Helmond
Re: Remmen tijdens het stilstaan
Zolang het laadstroom lampje (rood met accu symbool) niet brandt, wordt je accu gewoon bijgeladen.
Ik neem aan dat je niet urenlang met de rem ingetrokken cq. ingedrukt stilstaat. Dan zal de modulator/servopomp het best overleven. Daar zal BMW best op getest hebben...
Ik neem aan dat je niet urenlang met de rem ingetrokken cq. ingedrukt stilstaat. Dan zal de modulator/servopomp het best overleven. Daar zal BMW best op getest hebben...
Groeten,
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Frank
BMW F800GT / Sena 20s / Zumo 590 / GPSmap 62s
Re: Remmen tijdens het stilstaan
Bij mijn R1150RT stopt de modulator na een paar seconden als ik stil sta, enkel mijn achterrem gebruik en deze volledig instamp. Deze "feature" zit niet op de voorrem.
Twee weken geleden heb ik dit eens getest, nadat ik over dit effect gelezen had ergens op een forum.
Twee weken geleden heb ik dit eens getest, nadat ik over dit effect gelezen had ergens op een forum.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht