op mijn intercom van Bearh van 1999 zijn 2 headsets bekabeld op aangesloten.
Maar er is nog een stekker over, kan ik daar een navigatie bekabeld op aansluiten voor het geluid?????
Hoe kom ik daar achter, wie heeft daar een idee van ?

groeten, Gradus
Moderator: RT_Patrick
dutchmidiman schreef:Staat er een model-nummer op van Baehr?
Waarschijnlijk is het een zilverkleurige, gesealde en redelijk zware kastje?
Met een dikke zwarte "computerstekker" (DB25, voor de kenners) waaruit alle bedrading komt?
Dan staat de typeaanduiding meestal aan 1 van de zijkanten, (witte stickertje) met zoiets als "MKA Vario", "Versa", "SMS 01 AU", of iets dergelijks.
(ik heb hier verschillende modellen liggen, en in die periode zaten de typeaanduidingen aan de zij- of achterkant).
Het is heel belangrijk dat je het juiste model identificeert, omdat niet alle stekkers van de Baehr audio-aansluitingen zijn.
Sommige aansluitingen zijn zogenoemde systeembus aansluitingen bedoelt om een door-lus te doen naar andere Baehr-modules, zoals communicatie, bedieningsknoppen op het stuur met evt. een display, e.d.
Als je "gewoon" je navigatie op zo'n DIN-stekker zou aansluiten zonder de juiste kabel/verloop, is er het risico dat er iets stuk gaat (meestal de navigatie)
(hoewel bij Baehr over het algemeen de systeembus aansluitingen 6-polig DIN zijn, en audio 5-polig DIN)
Uit die periode hadden de meeste Baehr's een zogenoemde radio-ingang (dus wel lagere prioriteit, oftewel als je passagier praat, overstemd hij/zij de audio van die radio-ingang) die als een zeer klein (3-polig) mini-stekkertje er uit ziet.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!