Div. motorzaken gebeld voor om een reparatieplug in te brengen maar niemand wil het doen onder het excuus van: we nemen dat risico niet op ons.
Wie weet hoe dat nu zit. Moet ik nu een nieuwe band kopen?

Moderator: RT_Patrick
Peter,vioma schreef:Een plug ,mits goed geplaatst en alleen in het dikke deel van de band (niet aan de zijkant) kan geen kwaad ik heb hier wel 12000 km mee gereden en ook wel boven de 200 km/h .
Als de spijker op een niet plugbare plaats zit kun je hem van binnen uit plakken met een grote ouderwetse plakker , een goed banden bedrijf (of motorzaak)kan dit voor je doen , de band moet dus wel ff van de velg af.
Ook als de spijker in het dikke deel zit is plakken een betere optie dan pluggen.
Een motorzaak in vierlingsbeek heeft dit voor mij ook al eens gedaan ,maarja dat is voor jou (Jos) wat ver weg.
Maar reparatie is zeker mogelijk en je kunt de band gewoon tig km laten zitten! Dus niet vernieuwen.
Het probleem is dat volgens de wet de reparateur aansprakelijk is voor schade onstaan door de reparatie en dus dekken ze zich zelf volledig in door de reparatie niet te doen. Ze verkopen liever een nieuwe band daar verdienen ze meer aan _003
Peter
Stingray schreef:Peter,vioma schreef:Een plug ,mits goed geplaatst en alleen in het dikke deel van de band (niet aan de zijkant) kan geen kwaad ik heb hier wel 12000 km mee gereden en ook wel boven de 200 km/h .
Als de spijker op een niet plugbare plaats zit kun je hem van binnen uit plakken met een grote ouderwetse plakker , een goed banden bedrijf (of motorzaak)kan dit voor je doen , de band moet dus wel ff van de velg af.
Ook als de spijker in het dikke deel zit is plakken een betere optie dan pluggen.
Een motorzaak in vierlingsbeek heeft dit voor mij ook al eens gedaan ,maarja dat is voor jou (Jos) wat ver weg.
Maar reparatie is zeker mogelijk en je kunt de band gewoon tig km laten zitten! Dus niet vernieuwen.
Het probleem is dat volgens de wet de reparateur aansprakelijk is voor schade onstaan door de reparatie en dus dekken ze zich zelf volledig in door de reparatie niet te doen. Ze verkopen liever een nieuwe band daar verdienen ze meer aan _003
Peter
Die 200km/u da was toch wel over de grens hier, toch?
Ja hoor ik rij de meeste km bij de oosterburen ,daar kun je tenminste lekker doorrijdenvioma schreef:[quote="Stingray
Die 200km/u da was toch wel over de grens hier, toch?
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!