Adaptieve Cruise Control Gebruiker instelling snelheidsregeling
Moderator: RT_Patrick
- Tieflaar
- Type: R1250RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
Adaptieve Cruise Control Gebruiker instelling snelheidsregeling
Betreft uitsluitend 1250RT met TFT
Wil je mij alsjeblieft helpen! Wil je onderstaand alsjeblieft voor mij testen?
Een van de menu item waarin de rijder zelf een voorkeur aan kan geven bij de cruise control heeft betrekking op de snelheidsregeling. En dat wil zeggen je de wijze van accelereren en vertragen kun je vastleggen.
Dit gebeurd als volgt
Karakter van de cruise control configureren
Het contact inschakelen.
Menu Instellingen, Assist oproepen en vervolgens menupunt Snelheidsregeling selecteren.
Menupunt Kar. snelheidsreg. selecteren.
Gewenste instelling selecteren.
De volgende instellingen voorhet acceleratie- en vertragingsgedrag zijn mogelijk:
Comfortabel: Uitgewogen acceleratie en vertraging vanhet voertuig.
Dynamisch: Duidelijkere acceleratie en vertraging voordynamischer rijstijl.
Sinds één van de laatste TFT software updates blijft mijn voorkeur “Dynamic” niet opgeslagen als de motorfiets langer dan vier uur uitgeschakeld is. Mijn huidige TFT software versie is 14.15.20. Dat is de versie waarin werd gecorrigeerd dat de instelling van de Comfortt knipperlicht weer bewaard werd. De meest recente software versie 014-017-050 gaat mijn probleem niet oplossen volgens BMW-Motorrad.
In plaats daarvan wordt, in Opdracht van BMW-Motorrad, op 4 augustus mijn ABS module vernieuwen. De hierboven beschreven regeling wordt namelijk in die module opgeslagen.
Ik ben enigszins verbaasd over deze oplossing richting.
Daarom vraag ik jullie hulp hierbij met de volgende vragen:
Zijn er 1250RT rijders die deze de gebruikersinstelling voor de cruise-control gebruiken?
En herken je dit probleem?
Als je (nog) niet bekend bent met deze functie of met het probleem dat de instelling niet bewaard blijft, zou dit dan alsjeblieft in d komende week willen testen? 2 augustus moet ik mijn motor namelijk inleveren bij de werkplaats.
Wil je in je reactie alsjeblieft ook de tft software versie vermelden?
Wil je mij alsjeblieft helpen! Wil je onderstaand alsjeblieft voor mij testen?
Een van de menu item waarin de rijder zelf een voorkeur aan kan geven bij de cruise control heeft betrekking op de snelheidsregeling. En dat wil zeggen je de wijze van accelereren en vertragen kun je vastleggen.
Dit gebeurd als volgt
Karakter van de cruise control configureren
Het contact inschakelen.
Menu Instellingen, Assist oproepen en vervolgens menupunt Snelheidsregeling selecteren.
Menupunt Kar. snelheidsreg. selecteren.
Gewenste instelling selecteren.
De volgende instellingen voorhet acceleratie- en vertragingsgedrag zijn mogelijk:
Comfortabel: Uitgewogen acceleratie en vertraging vanhet voertuig.
Dynamisch: Duidelijkere acceleratie en vertraging voordynamischer rijstijl.
Sinds één van de laatste TFT software updates blijft mijn voorkeur “Dynamic” niet opgeslagen als de motorfiets langer dan vier uur uitgeschakeld is. Mijn huidige TFT software versie is 14.15.20. Dat is de versie waarin werd gecorrigeerd dat de instelling van de Comfortt knipperlicht weer bewaard werd. De meest recente software versie 014-017-050 gaat mijn probleem niet oplossen volgens BMW-Motorrad.
In plaats daarvan wordt, in Opdracht van BMW-Motorrad, op 4 augustus mijn ABS module vernieuwen. De hierboven beschreven regeling wordt namelijk in die module opgeslagen.
Ik ben enigszins verbaasd over deze oplossing richting.
Daarom vraag ik jullie hulp hierbij met de volgende vragen:
Zijn er 1250RT rijders die deze de gebruikersinstelling voor de cruise-control gebruiken?
En herken je dit probleem?
Als je (nog) niet bekend bent met deze functie of met het probleem dat de instelling niet bewaard blijft, zou dit dan alsjeblieft in d komende week willen testen? 2 augustus moet ik mijn motor namelijk inleveren bij de werkplaats.
Wil je in je reactie alsjeblieft ook de tft software versie vermelden?
Grrrroet, Jack
- ErikS
- 2024
- Bijz: met TFT en nu ook met Android auto en MRA
- Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
- Contacteer:
Re: Adaptieve Cruise Control Gebruiker instelling snelheidsregeling
Ik ga ergens deze week kijken hoe het bij mij is en laat het je weten!
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFTmet radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT
- Tieflaar
Bedankt Erik,ErikS schreef: 28 jul 2025, 08:47 Ik ga ergens deze week kijken hoe het bij mij is en laat het je weten!
Je hoeft niet te rijden om het te testen.
Als je de instelling op "Dynamic" zet is het voldoende. Als je dan , bijvoorbeeld, de volgende dag controleert is voldoende.
Wil ke alsjeblieft ook de software versie vermelden?
Grrrroet, Jack
- ErikS
- 2024
- Contacteer:
Jack,
Mijn instelling stond (standaard) op Dynamic. Ik heb hem nu op Comfortabel gezet. Eens kijken wat hij morgen zegt.
En mijn software versie is 014_012_021 en voor de volledigheid, hij heeft in juni nog een 30.000 km beurt gehad.
Mijn instelling stond (standaard) op Dynamic. Ik heb hem nu op Comfortabel gezet. Eens kijken wat hij morgen zegt.
En mijn software versie is 014_012_021 en voor de volledigheid, hij heeft in juni nog een 30.000 km beurt gehad.
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFTmet radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
- maRcBMWR
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Twente
Dat is nog ‘ns wat anders dan contactpuntjes bijstellen 
R1200RT (2010)
-
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Nog even en we moeten twee weken lang op cursus bij aanschaf van een nieuwe motor
.
- Nightstalker
- Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
De handleiding van de 1300 RT heeft 335 pagina’s.
Veelgitariër
- Tieflaar
En als je iets wilt weten heb je na het raadplegen waarschijnlijk meer vragen dan antwoorden

Overigens is BMW-Motorrad voor mijn issue geraadpleegd en die kwamen pas na twee weken met een "oplossing".
Helaas heb ik geen vertrouwen in hun oplossing en wil ik voorkomen dat mijn motor uit elkaar moet voor het vervangen van de ABS module.
En ja...... ik begrijp dat er met de ACC regeling een relatie kan zijn met die ABS module.
Ik hoop dus heel erg op reacties van onze forumleden.
Grrrroet, Jack
- ErikS
- 2024
- Contacteer:
Jack,
Gisteren avond de instelling dus van Dynamisch op Comfortabel gezet. Motor van contact af en ter controle daarna weer op contact gezet en gecontroleerd. Stond toen nog steeds op Comfortabel.
Vanmorgen gekeken en tot mijn verbazing stond de instelling weer op Dynamisch. Dus weer op Comfortabel gezet en na 3 uurtjes gekeken. Bleek weer op Dynamisch te staan.
Weer op Comfortabel gezet, weer van contact af en na een kwartier maar eens gekeken; En ja hoor instelling stond weer op Dynamisch.
Misschien moet je toch rijden om de instelling te bewaren. Helaas heb ik deze week waarschijnlijk geen ritjes zodat ik dat niet kan controleren. Mocht ik toch nog gaan rijden dan probeer ik het uit.
Ik hoop dat je er wat mee kunt.
Gisteren avond de instelling dus van Dynamisch op Comfortabel gezet. Motor van contact af en ter controle daarna weer op contact gezet en gecontroleerd. Stond toen nog steeds op Comfortabel.
Vanmorgen gekeken en tot mijn verbazing stond de instelling weer op Dynamisch. Dus weer op Comfortabel gezet en na 3 uurtjes gekeken. Bleek weer op Dynamisch te staan.
Weer op Comfortabel gezet, weer van contact af en na een kwartier maar eens gekeken; En ja hoor instelling stond weer op Dynamisch.
Misschien moet je toch rijden om de instelling te bewaren. Helaas heb ik deze week waarschijnlijk geen ritjes zodat ik dat niet kan controleren. Mocht ik toch nog gaan rijden dan probeer ik het uit.
Ik hoop dat je er wat mee kunt.
- Tieflaar
Bedankt Erik, ik heb het juist ontdekt door vooraf aan een reit de instelling aan te passen naar dynamisch. En na die rit was de volgende dag de stand weer op comfort terug.
Met jouw ervaring wordt deze "storing" nog dubieuzer

Grrrroet, Jack
- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
Geheel correct volgens de standaard definitie van een software-update: old bugs out, new bugs inTieflaar schreef: 26 jul 2025, 15:39 ...TFT software versie is 14.15.20. Dat is de versie waarin werd gecorrigeerd dat de instelling van de Comfortt knipperlicht weer bewaard werd. De meest recente software versie 014-017-050 ...

Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 63 Reacties
- 15427 Weergaves
-
Laatste bericht door AGVerheij
-
- 5 Reacties