Hyperpro/esa
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R1200RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Hyperpro/esa
Beste motorvrienden,
Ik overweeg om de verlaging set van hyperpro op mijn rt1200rt uit 2018 te laten plaatsen.
Het schijnt dan zo te zijn dat het esa dan niet meer werkt.
Maar is dit erg? Ik rij eigenlijk altijd alleen op de motorfiets.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Alvast dank voor jullie reacties.
Groet,
Hans Licht
Ik overweeg om de verlaging set van hyperpro op mijn rt1200rt uit 2018 te laten plaatsen.
Het schijnt dan zo te zijn dat het esa dan niet meer werkt.
Maar is dit erg? Ik rij eigenlijk altijd alleen op de motorfiets.
Hebben jullie hier ervaring mee?
Alvast dank voor jullie reacties.
Groet,
Hans Licht
-
- Bijz: Nun R1250GS Adventure Trophy en een R75/5
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
Re: Hyperpro/esa
Wanneer je altijd maar alleen rijdt dan zal de veervoorspanning waarschijnlijk altijd op dezelfde stand staan, of je moet af en toe met flinke bepakking reizen.
Het is dan alleen dat je niet meer met de demping kunt spelen comfort/normal/sport of op de nieuwere versies road/etc/etc
Het is dan alleen dat je niet meer met de demping kunt spelen comfort/normal/sport of op de nieuwere versies road/etc/etc
- HansD
- Type: R1200RT/LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Hyperpro levert in de verlagingsset voor de R1200 rt uit 2018 alleen een veer, alleen voor, alleen achter of beide.
Daarbij staat expliciet dat het non-ESA is, dus waatschijnlijk werkt de Esa verstelling van je veervoorspanning daarna niet meer.
Maar, Esa bestaat ook uit verstelling van je demper, en die blijft bij deze set gewoon zitten. Ik denk dus dat de Esa demperverstelling (dynamic, normal, comfort) gewoon blijft werken.
Bij twijfel Hyperpro bellen.
Daarbij staat expliciet dat het non-ESA is, dus waatschijnlijk werkt de Esa verstelling van je veervoorspanning daarna niet meer.
Maar, Esa bestaat ook uit verstelling van je demper, en die blijft bij deze set gewoon zitten. Ik denk dus dat de Esa demperverstelling (dynamic, normal, comfort) gewoon blijft werken.
Bij twijfel Hyperpro bellen.
-
- Bijz: Full options op radio na
- Woonplaats of omgeving: Capelle aan den IJss
-
- Woonplaats of omgeving: Apeldoorn
Zou ik dan ook nog last krijgen van de verminderde grondspeling, ben geen type dat plat door de bochten gaat.
-
- Bijz: Full options op radio na
- Woonplaats of omgeving: Capelle aan den IJss
Dat zal wel loslopen vermoed ik, je bent ook zeker niet de eerste die een verlaging wil toepassen.Hans.L schreef: 26 jul 2025, 15:19 Zou ik dan ook nog last krijgen van de verminderde grondspeling, ben geen type dat plat door de bochten gaat.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 35 Reacties
- 16992 Weergaves
-
Laatste bericht door EileRT