Succesvolle overdracht en nieuwe toekomst voor het BMW RT-forum
Moderator: RT_Patrick
- RT_Patrick
- Forumbeheerder
- Type: R1100RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Ede
Succesvolle overdracht en nieuwe toekomst voor het BMW RT-forum
Beste forumleden,
Met veel enthousiasme wil ik jullie laten weten dat de overdracht van het forum nu officieel is! We zijn recentelijk verhuisd naar een nieuwe server, waardoor het forum vanaf nu volledig in eigen beheer draait, zonder tussenkomst van een externe hostingpartij. Dit geeft ons meer vrijheid om het platform naar eigen inzicht te beheren en te verbeteren.
We horen graag jouw ideeën! Heb jij suggesties voor verbeteringen of nieuwe functies op het forum? Laat het ons weten in de reacties of stuur een bericht. Samen kunnen we het forum nóg beter maken!
Even voorstellen
Ik ben Patrick Falize, op het forum ook bekend als "RT_Patrick". Naast mijn werk als senior software developer bij de NPO, rijd ik zelf een BMW R1100RT en ben ik al jaren een groot liefhebber van dit model. Misschien hebben sommigen van jullie me vorig jaar ontmoet bij het BMW RT-Treffen in 2023, waar we het 15-jarig jubileum van het forum samen hebben gevierd. Het is een eer voor mij om het beheer van dit mooie platform over te nemen en onze community verder te ondersteunen.
Plannen voor de toekomst
Nu we in eigen beheer draaien, ben ik van plan om een aantal verbeteringen en nieuwe functies toe te voegen. We willen de gebruikerservaring moderniseren en zorgen dat het forum nog beter aansluit bij de wensen van onze leden. Denk aan verbeterde functies voor berichten, een frisse layout en nieuwe mogelijkheden voor interactie. Verder gaan we een nieuw goed doel kiezen voor 2025. We nodigen jullie uit om suggesties te delen voor een doel dat net zo inspirerend is als CliniClowns en waar we ons samen voor kunnen inzetten.
Sponsoring en een mogelijk BMW RT-Treffen 2025
Een ander plan is om mogelijke bestaande/nieuwe sponsors te benaderen die het forum en evenementen kunnen ondersteunen. Ook overwegen we een BMW RT-Treffen in 2025! Dit zou ons de kans geven om elkaar in het echt te ontmoeten en samen onze passie voor de BMW RT te vieren. We houden jullie op de hoogte en horen graag van jullie als je ideeën of wensen hebt voor dit event!
Een bijzonder dankwoord aan Jos en EileRT
Tot slot wil ik Jos en EileRT nogmaals enorm bedanken voor hun jarenlange toewijding. Dankzij hun inzet en passie hebben we een hechte community opgebouwd waarin niet alleen kennis, maar ook vriendschappen zijn ontstaan. Met grote waardering voor hun jarenlange inzet en toewijding voor het forum, willen we graag aankondigen dat Jos en EileRT vanaf nu de titel ERELID van het forum ontvangen.
Dank jullie wel, Jos en EileRT, voor deze kans en voor alles wat jullie voor het forum hebben betekend.
Op naar een mooie toekomst voor het BMW !
Patrick Falize
Met veel enthousiasme wil ik jullie laten weten dat de overdracht van het forum nu officieel is! We zijn recentelijk verhuisd naar een nieuwe server, waardoor het forum vanaf nu volledig in eigen beheer draait, zonder tussenkomst van een externe hostingpartij. Dit geeft ons meer vrijheid om het platform naar eigen inzicht te beheren en te verbeteren.
We horen graag jouw ideeën! Heb jij suggesties voor verbeteringen of nieuwe functies op het forum? Laat het ons weten in de reacties of stuur een bericht. Samen kunnen we het forum nóg beter maken!
Even voorstellen
Ik ben Patrick Falize, op het forum ook bekend als "RT_Patrick". Naast mijn werk als senior software developer bij de NPO, rijd ik zelf een BMW R1100RT en ben ik al jaren een groot liefhebber van dit model. Misschien hebben sommigen van jullie me vorig jaar ontmoet bij het BMW RT-Treffen in 2023, waar we het 15-jarig jubileum van het forum samen hebben gevierd. Het is een eer voor mij om het beheer van dit mooie platform over te nemen en onze community verder te ondersteunen.
Plannen voor de toekomst
Nu we in eigen beheer draaien, ben ik van plan om een aantal verbeteringen en nieuwe functies toe te voegen. We willen de gebruikerservaring moderniseren en zorgen dat het forum nog beter aansluit bij de wensen van onze leden. Denk aan verbeterde functies voor berichten, een frisse layout en nieuwe mogelijkheden voor interactie. Verder gaan we een nieuw goed doel kiezen voor 2025. We nodigen jullie uit om suggesties te delen voor een doel dat net zo inspirerend is als CliniClowns en waar we ons samen voor kunnen inzetten.
Sponsoring en een mogelijk BMW RT-Treffen 2025
Een ander plan is om mogelijke bestaande/nieuwe sponsors te benaderen die het forum en evenementen kunnen ondersteunen. Ook overwegen we een BMW RT-Treffen in 2025! Dit zou ons de kans geven om elkaar in het echt te ontmoeten en samen onze passie voor de BMW RT te vieren. We houden jullie op de hoogte en horen graag van jullie als je ideeën of wensen hebt voor dit event!
Een bijzonder dankwoord aan Jos en EileRT
Tot slot wil ik Jos en EileRT nogmaals enorm bedanken voor hun jarenlange toewijding. Dankzij hun inzet en passie hebben we een hechte community opgebouwd waarin niet alleen kennis, maar ook vriendschappen zijn ontstaan. Met grote waardering voor hun jarenlange inzet en toewijding voor het forum, willen we graag aankondigen dat Jos en EileRT vanaf nu de titel ERELID van het forum ontvangen.
Dank jullie wel, Jos en EileRT, voor deze kans en voor alles wat jullie voor het forum hebben betekend.
Op naar een mooie toekomst voor het BMW !
Patrick Falize
De motor draait, het forum leeft - laten we samen de beste ritten en verhalen delen!
- Lone Rider
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Nederland
Re: Succesvolle overdracht en nieuwe toekomst voor het BMW RT-forum
Succes Patrick
May the fleas of a thousand camels infest the crotch of the person who ruined your day. And may their arms be too short to scratch.
- PanEuRoel
- 2024
- Type: R1200RT
- Woonplaats of omgeving: HULST
Dank je wel Patrick dat je deze stap hebt willen maken.
Zoals al eerder gemeld door mij, hoop ik dat je dit niet allemaal alleen moet gaan doen.
Zoals al eerder gemeld door mij, hoop ik dat je dit niet allemaal alleen moet gaan doen.
Groeten, Roelof
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
R1200RT; Hornig RVS valbeugels; Stebel Nautilus Marine; 180 graden flitser; Garmin Zümo XT met Zümolock; TopSellerie Comfort Zadel
- ErikS
- 2024
- Type: R1250RT
- Bijz: met TFT en nu ook met Android auto en MRA
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: West Veluwe-Vallei
- Contacteer:
Patrick,
Veel succes met het voorzetten en uitbouwen van dit forum. En ja, een Forum-rit 2025 zou inderdaad leuk zijn! Mijn advies zou daarbij zijn om zo snel mogelijk met de organisatie te starten
Veel succes met het voorzetten en uitbouwen van dit forum. En ja, een Forum-rit 2025 zou inderdaad leuk zijn! Mijn advies zou daarbij zijn om zo snel mogelijk met de organisatie te starten
volg een rijvaardigheidstraining, omdat motorrijden altijd beter (en veiliger) kan!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFTmet radio en BMW navigatie. En met My Route App en een Carpuride 702 voor Android Auto motor!!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
met een Sena SC2 in de helm en Zumo XT op de R1250RT-TFT
- maRTinP
- Bijz: 03-2010
- Woonplaats of omgeving: Delft
Bedankt voor je enthousiaste actie Patrick! Veel succes met de voortzetting en uitbouw van dit forum!
- QuickFix
- Type: R1150RT
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Bedankt voor het overnemen van een, voor mij toch wel belangrijke, club medeliefhebbers van R-BMW-RT motorfietsen @Patrick!
Groeten,
Peter
Peter
- Arjan W
- 2024
- Bijz: De bestuurder
- Woonplaats of omgeving: Amersfoort
Succes met het voortzetten van het forum Patrick,
De rit is altijd het mooist, na de warme thuiskomt!Liever tien keer neon-yellow, dan een keer niet gezien.
- Nightstalker
- Bijz: Is ie nou zwart of toch donkerblauw?
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Succes Patrick.
Maar waarom wéér een goed doel?
Dit is het enige forum dat een inzameling doet. En ik bezoek er best veel
Is niet motorgerelateerd en vooral een privékwestie.
Veelgitariër
- aantzeetje
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
Een grote OEF dat dit medium blijft bestaan en zo te lezen in goede handen is.
Bedankt aan Jos en EileRT voor hun geleverde inzet en welkom aan Patrick.
Bedankt aan Jos en EileRT voor hun geleverde inzet en welkom aan Patrick.
- AGVerheij
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
een (niet zo) kleine zucht van opluchting hier achter mijn laptop.
Hoewel het mogelijke stoppen van dit forum een beetje valt in de categorie 'jammer, helaas en doorgaan met je leven' ben ik toch blij dat het veilig en wel is overgedragen naar een nieuwe beheerder.
Dank aan Jos, EileRT en de rest voor de vele jaren beheer en moderatie, en ik wens Patrick succes met het in de lucht en in de hand houden van het
Hoewel het mogelijke stoppen van dit forum een beetje valt in de categorie 'jammer, helaas en doorgaan met je leven' ben ik toch blij dat het veilig en wel is overgedragen naar een nieuwe beheerder.
Dank aan Jos, EileRT en de rest voor de vele jaren beheer en moderatie, en ik wens Patrick succes met het in de lucht en in de hand houden van het
Groets, GerbeRT
Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
Dictionary:
"MOTORCYCLIST" noun, singular [moh-ter-sahy-klist] A person willing to take a container of combustable liquid, mount it on top of a hot, moving engine and then place the whole contraption between their legs.
- nvdw
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: Vijfheerenlanden
Sluit me aan bij al het bovenstaande, heren: goed geregeld. Dank voor alle inzet (die gedaan is en nog zal komen).
-
- Woonplaats of omgeving: Zuid Holland
Veel plezier met 'nieuwe' begin, ik kan mij zo voorstellen dat er wel wat zaken moderner kunnen zoals je bij andere fora ook gewend bent.
Op naar nog meer goede jaren!
Op naar nog meer goede jaren!
-
- Bijz: Nun Blaauwe dohc en een R75/5
- Woonplaats of omgeving: Borkel en Schaft
-
- Woonplaats of omgeving: Sittard
Fijn, fijn, fijn om dit nu te lezen!
Hartelijk dank aan de oprichters & voortzetters van dit mooie en waardevolle forum.
Hartelijk dank aan de oprichters & voortzetters van dit mooie en waardevolle forum.
- aantzeetje
- Land: B
- Woonplaats of omgeving: Oostduinkerke
de eerste aanpassing naar "dark mode" is althans een schot in de roos voor mijn ogen.
- JoJothefirst
- 2024
- Bijz: zumo XT
- Land: nederland
- Woonplaats of omgeving: Groningen
Patrick, goed te lezen dat het blijft bestaan. Ik wens je succes met het beheer en ook met de voorgenomen vernieuwingen
En natuurlijk dank aan alle voorgaande beheerders en moderatoren voor hun enorme inzet om dit Forum zo'n goede en fijne plek hebben weten te houden voor liefhebbers van de RT
Joan
En natuurlijk dank aan alle voorgaande beheerders en moderatoren voor hun enorme inzet om dit Forum zo'n goede en fijne plek hebben weten te houden voor liefhebbers van de RT
Joan
Have some courtesy, have some sympathy, have some taste. (Mick Jagger)
- Nico4sen
- 2023
- Bijz: Ex-P met mudflap, V-Stream en Grip Puppies
- Woonplaats of omgeving: Hartje Fryslân
Graag sluit ik me aan bij alle positieve reacties. Succes met je nieuwe hobby Patrick
- maRcBMWR
- Woonplaats of omgeving: Twente
Heel fijn dat het forum blijft bestaan en veel dank aan allen die er een bijdrage aan hebben geleverd.
R1200RT (2010)
- RT_Patrick
- Forumbeheerder
Nightstalker schreef: 04 nov 2024, 11:36 Succes Patrick.
Beste Nightstalker,
Dank je wel voor je feedback. Ik begrijp je punt en waardeer dat je dit aangeeft. Het is inderdaad belangrijk dat een goed doel aansluit bij wat de leden van het forum willen, zonder dat het voelt alsof persoonlijke belangen meespelen.
Om goed te peilen wat de voorkeuren zijn, lijkt het me daarom een goed idee om een poll op te zetten. Zo kunnen we onderzoeken wat de meerderheid van het forum aanspreekt, of het nu motorgerelateerd is, een maatschappelijk doel, of misschien zelfs helemaal geen goed doel. Op die manier zorgen we ervoor dat de keuze aansluit bij de wensen van de community.
Ik sta dus zeker open voor ideeën en wil graag de mening van iedereen hierbij betrekken. Nogmaals bedankt voor je inbreng!
Patrick Falize
De motor draait, het forum leeft - laten we samen de beste ritten en verhalen delen!
- RT_Patrick
- Forumbeheerder
Goed om te horen dat de dark mode goed bevalt! Fijn dat het direct een positieve impact heeft op het gebruiksgemak. We willen de gebruikerservaring inderdaad stap voor stap verbeteren, en reacties zoals die van jou helpen enorm om te zien welke aanpassingen waardevol zijn. Mochten er nog andere functies zijn die je graag verbeterd ziet, laat het gerust weten.aantzeetje schreef: 05 nov 2024, 11:27 de eerste aanpassing naar "dark mode" is althans een schot in de roos voor mijn ogen.
Dank voor je feedback!
Patrick Falize
- RendeRT
- 2024
- Woonplaats of omgeving: Stiens
Patrick, dank dat je hebt besloten om het beheer van dit prachtige forum over te nemen. Ik ben erg benieuwd naar de uitvoering van jouw plannen met het forum en de forumleden.
Jos en Eilert, bedankt voor jullie tomeloze inzet voor het forum, sinds de oprichting.
Jos en Eilert, bedankt voor jullie tomeloze inzet voor het forum, sinds de oprichting.
Nu: R1250RT. Daarvoor R1200RT (2011), R1200RT (2005). K1100LT (2x privé, 1 x zakelijk) en K75 RT (1 x privé, 3 x zakelijk); Garmin Zumo XT; Shoei Neotec 2;Sena SRL2; Rukka.
-
- Bijz: R1200RT LC (na 8jaar DOHC)
- Woonplaats of omgeving: Philippine
Blij mee, succes. En dat we nog lang van het forum mogen genieten
- Wimads
- Land: Netherlands
- Woonplaats of omgeving: Twente
Kijk dat is fijn nieuws! Ben nog niet zo lang lid hier, maar al genoeg aan het forum gehad. Zo'n verzamelplaats van kennis is van grote waarde, zeker als het over wat oudere modellen motoren gaat! Blij om te zien dat een forum als dit in de tijd van social media niet ten onder gaat. Facebook en dat soort platforms zijn wat mij betreft een belabberd alternatief... Heb het Intruder (IOCH) forum ten onder zien gaan (die zitten nu allemaal op facebook, mij niet gezien), zo zonde...
- Tieflaar
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
succes Patrick en bedankt voor het voortzetten van het forum.
Ik kijk er naar uit om je plannen en acties mee te maken. Dat zal een hele klus zijn!
Ik kijk er naar uit om je plannen en acties mee te maken. Dat zal een hele klus zijn!
Grrrroet, Jack
- Tieflaar
- Woonplaats of omgeving: Betuwe
Als 'naslagwerk' is een forum ook veel handiger dan Facebook.Wimads schreef: 07 nov 2024, 18:59 (die zitten nu allemaal op facebook, mij niet gezien), zo zonde...
Grrrroet, Jack
- RT_Patrick
- Forumbeheerder
Bedankt voor alle mooie en enthousiaste reacties! Het is geweldig om jullie betrokkenheid te zien, en ik waardeer alle steun en ideeën die jullie delen.
We zijn druk bezig met het invullen van de plannen voor 2025, waarbij we werken aan nieuwe functies, verbeteringen en natuurlijk een eventuele forumrit! Jullie input blijft daarbij ontzettend waardevol, dus blijf vooral jullie suggesties delen. Samen kunnen we het forum verder ontwikkelen en het een nog betere plek maken voor alle BMW RT-liefhebbers.
Nogmaals dank voor jullie vertrouwen en op naar een mooi nieuw jaar voor ons forum!
Patrick
We zijn druk bezig met het invullen van de plannen voor 2025, waarbij we werken aan nieuwe functies, verbeteringen en natuurlijk een eventuele forumrit! Jullie input blijft daarbij ontzettend waardevol, dus blijf vooral jullie suggesties delen. Samen kunnen we het forum verder ontwikkelen en het een nog betere plek maken voor alle BMW RT-liefhebbers.
Nogmaals dank voor jullie vertrouwen en op naar een mooi nieuw jaar voor ons forum!
Patrick
- siebke
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Patrick en oud-moderatoren,
Graag sluit ik me aan bij alle voorgaande reactie. Daar valt niks meer op aan te vullen, vind ik.
Waar ik vandaag wél weer mee werd geconfronteerd was dat ik een reactie wilde geven op een topic. Ook nu was ik weer niet snel genoeg met versturen, dus moest ik opnieuw inloggen. Kon ik voorheen mijn bericht weer terugvinden en verzenden, zo was nu mijn (weloverwogen )) geschreven bericht zoek. Is het mogelijk om de instellingen aan te passen en ingelogd te blijven tijdens het schrijven van een bericht?
Graag sluit ik me aan bij alle voorgaande reactie. Daar valt niks meer op aan te vullen, vind ik.
Waar ik vandaag wél weer mee werd geconfronteerd was dat ik een reactie wilde geven op een topic. Ook nu was ik weer niet snel genoeg met versturen, dus moest ik opnieuw inloggen. Kon ik voorheen mijn bericht weer terugvinden en verzenden, zo was nu mijn (weloverwogen )) geschreven bericht zoek. Is het mogelijk om de instellingen aan te passen en ingelogd te blijven tijdens het schrijven van een bericht?
As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
- QuickFix
- Bijz: Titan-grau, 2005
Xenon/LED/Geen ABS - Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: OosteRhouT
- Contacteer:
Er zit een time-out op je sessie wanneer je het vinkje "Onthouden" niet aanvinkt bij het aanmelden; wat deze waarde op dit forum is weet ik niet, maar deze staat volgens mij standaard op 5 minuten.siebke schreef: 11 nov 2024, 21:24Is het mogelijk om de instellingen aan te passen en ingelogd te blijven tijdens het schrijven van een bericht?
Wil je je sessie niet kwijtraken, dan moet je het vinkje wel zetten tijdens het aanmelden en eventueel handmatig uitloggen (of je cookies clearen) wanneer je niet aangemeld wenst te blijven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten,
Peter
Peter
- siebke
Peter,
Hartstikke bedankt . Heb je deze digibeet weer wat kennis bijgebracht. Maar ja; moet je ook maar nét weten dat het bedoeld is om ingelogd te blijven . Ik ga er uiteraard dankbaar gebruik van maken!!
Hartstikke bedankt . Heb je deze digibeet weer wat kennis bijgebracht. Maar ja; moet je ook maar nét weten dat het bedoeld is om ingelogd te blijven . Ik ga er uiteraard dankbaar gebruik van maken!!
- RT_Patrick
- Forumbeheerder
QuickFix schreef: 12 nov 2024, 09:28Er zit een time-out op je sessie wanneer je het vinkje "Onthouden" niet aanvinkt bij het aanmelden; wat deze waarde op dit forum is weet ik niet, maar deze staat volgens mij standaard op 5 minuten.siebke schreef: 11 nov 2024, 21:24Is het mogelijk om de instellingen aan te passen en ingelogd te blijven tijdens het schrijven van een bericht?
Onthouden.png
Wil je je sessie niet kwijtraken, dan moet je het vinkje wel zetten tijdens het aanmelden en eventueel handmatig uitloggen (of je cookies clearen) wanneer je niet aangemeld wenst te blijven.
Bedankt voor jullie waardevolle input over de sessietime-out tijdens het reageren op berichten. We begrijpen dat het vervelend kan zijn als je bericht verloren gaat door een automatische uitlog.
De "Onthouden"-optie bij het inloggen zorgt er inderdaad voor dat je ingelogd blijft, zelfs na langere perioden van inactiviteit. We realiseren ons echter dat de term "Onthouden" misschien niet voor iedereen direct duidelijk maakt dat het gaat om het behouden van een langere ingelogde sessie.
Een meer beschrijvende term, zoals "Ingelogd blijven", zou beter aangeven wat de functie precies doet. Dit hebben we zojuist aangepast.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- siebke
Haha, ja ik zag het nu staan . Dit zal voor meerdere forumgebruikers ook begrijpelijker zijn, lijkt me. Maar de uitleg van Peter was voor mij ook al helder.