Onderhoud BMW 850 RT
Moderator: RT_Patrick
-
- Type: R850RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Rotterdam
Onderhoud BMW 850 RT
Beste mede motorrijders,
Weet iemand een goede monteur in de regio Rotterdam voor het afstellen van mijn 850 RT uit 2003. Ik heb de motor in augustus gekocht maar ik vind hem niet zo mooi lopen. Met name bij een toerental van rond de 5500 voel ik behoorlijk wat trilling. Tevens vind ik het brandstofverbruik wat tegenvallen (1:16) bij een vrij rustige rijstijl (maar wel vaak files).
Alvast bedankt,
Thomas
Weet iemand een goede monteur in de regio Rotterdam voor het afstellen van mijn 850 RT uit 2003. Ik heb de motor in augustus gekocht maar ik vind hem niet zo mooi lopen. Met name bij een toerental van rond de 5500 voel ik behoorlijk wat trilling. Tevens vind ik het brandstofverbruik wat tegenvallen (1:16) bij een vrij rustige rijstijl (maar wel vaak files).
Alvast bedankt,
Thomas
- Ton1959
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R80
- Woonplaats of omgeving: Tilburg
Re: Onderhoud BMW 850 RT
Onder goed afstellen zou ik dan verstaan,
kleppen stellen
een paar goede bougies erin
en synchroniseren.
En dan moet je motor al een stuk zuiniger lopen. Maar wat is je verbruik gemeten zonder files? Toen ik mijn R1100R kocht werd gezegd dat de 850RT minder gevoelig was voor kfr en mooier zou lopen. Dus een goed afgestelde 850 moet ook over de 1 op 20 kunnen komen maar dan rijd je mijn rustige snelheid. Je kan altijd een keer naar Kenny ( MSA) rijden in Ede.
kleppen stellen
een paar goede bougies erin
en synchroniseren.
En dan moet je motor al een stuk zuiniger lopen. Maar wat is je verbruik gemeten zonder files? Toen ik mijn R1100R kocht werd gezegd dat de 850RT minder gevoelig was voor kfr en mooier zou lopen. Dus een goed afgestelde 850 moet ook over de 1 op 20 kunnen komen maar dan rijd je mijn rustige snelheid. Je kan altijd een keer naar Kenny ( MSA) rijden in Ede.
-
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: K75 RT
- Land: nl.
- Woonplaats of omgeving: Bollenstreek
De jong in Alphen aan de Rijn is ook goed en zeker dichterbij.
Succes, Pieter
Succes, Pieter
-
- Type: R1100RT
- Woonplaats of omgeving: Maassluis
Roadhouse in Vlaardingen heb ik goeie ervaringen mee.
Vervangen uitsluitend als het niet anders kan. Reviseren nog wat mogelijk en rendabel is.
Is mogelijk nog wat dichterbij.
Vervangen uitsluitend als het niet anders kan. Reviseren nog wat mogelijk en rendabel is.
Is mogelijk nog wat dichterbij.
-
Bedankt voor de reacties. Ik zal nog laten weten wat het resultaat wordt!
Thomas
Thomas
-
Inmiddels heeft Giga-twin in Oudekerk mijn motor afgesteld. Wat een verschil, hij rijdt als een tierelier. Nu nog even afwachten wat het benzineverbruik wordt. Wel is geconstateerd dat er wat trillingen zijn bij verschillende toerentallen dus binnenkort wordt daar ook nog naar gekeken.
Thomas
Thomas
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2043 Weergaves
-
Laatste bericht door Nightstalker
-
- 3 Reacties