Slot aanpassen: Wie weet raad of hoe moet dit?.

Alle overige technische zaken.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
jvsoelen
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: BMW R 1100 RS
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: Geldermalsen
Contacteer:

Slot aanpassen: Wie weet raad of hoe moet dit?.

Ongelezen bericht door jvsoelen »

Ik heb op/aan mijn BMW R1100RS 1996 2 sleutels.
De 1e is voor het contact, en de 2e is voor mijn kofferset.
Nu mijn vraag: Ik heb gehoord???, dat je ook met de contactsleutel je kofferset open/dicht kunt doen en dat je dit kunt doen door;
Het slot(en) uit de kofferset te halen, en dan ziet je te voorschijn komen losse insteek (pennetjes) ?, deze moet je eruit halen ? , en dan moet je de contactsleutel in de slot(en) steken en dan de losse pennetjes er weer terug insteken????.
Wie kan en/of heeft daar een handleiding voor of wil mij daarmee als hij het zelf al eens gedaan heeft helpen
Laat eens weten.

Mvgr. J.v.Soelen
Inspector Gadget

Re: Wie weet raad of hoe moet dit?.

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

Als je de zoek-functie rechtsboven gebruikt, zijn daar al wat draadjes over geweest.
En in de Handige Downloads staat volgens mij ook de handleiding aangaande het slot-cilinder zelf.

Maar ga bij een bevriende BMW dealeRT langs en zij kunnen het (vrijwel routine-matig) voor jou doen, vaak binnen de duur van 1x kop koffie.

Want je het ook de genummerde slot-baardjes nodig in een specifieke combinatie, en die hebben zij liggen en jou huidige koffer-slotjes ongetwijfeld enkele benodigde van zal missen. ;)
Jeroen1969
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Hallo Jan,

Ik heb dit zelf al meerdere keren gedaan. Er zijn van die slot setjes te koop van rond de €7,50 waarin de diverse lipjes zitten. Wel oppassen want de lipjes van de nieuwere generatie koffers zijn net even anders als die van de oudere. Ik heb destijds ook gezien dat er verschillende mensen waren die de tip hadden het bij de BMW dealer te laten doen, maar heb het uiteindelijk zelf gedaan. Is een beetje spannend de eerste keer, maar hoe vaker je het doet, hoe makkelijker het wordt (ik heb het gedaan voor: mijn R1150RS, de R1150R van Karin, de R1200RT en de R1200ST van Karin).

Dit filmpje legt het ook goed uit: https://www.youtube.com/watch?v=mygeTPWUhqY
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Jeroen1969
Type: R1250RT
Bijz: Spezial Option 719 Blue Planet
Woonplaats of omgeving: Lage Vuursche

Ongelezen bericht door Jeroen1969 »

Als je het te spannend vindt om je bestaande slot aan te pakken, kan je ook eerst met deze complete cilinder set pielen. Als je sleutel er in gaat en alle lipjes liggen mooi vlak met de cilinder, dan kan je de cilinder vervangen voor die in je topkoffer.
Voorheen: 1981 Yamaha Maxim 550, 2001 R1150RS, 2010 R1200RT, 2015 R1200RS, 2017 R1200RS. Spätzi = 2019 R1250RT, ja ze heeft een naam, nee ik schaam me nix.
Bert M
Erelid
Erelid
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: F650GS
Land: Verenigd Koninkrijk
Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire

Re: Slot aanpassen: Wie weet raad of hoe moet dit?.

Ongelezen bericht door Bert M »

Ik heb het onderwerp verplaatst van "handige downloads / links" naar "overige relevante technische onderwerpen"

[groet]

Bert M
Moderator
Met vriendelijke motorgroet
Bert M

Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Inspector Gadget

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

En een meer "elaborate" uitleg, mét plaatjes;
Re Keying R1100-1150 Cases.pdf
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RTeun
Type: R1150RT
Woonplaats of omgeving: Urk

Ongelezen bericht door RTeun »

Het is mij zojuist ook gelukt. Was even bang dat mijn halve koffer uit elkaar moest, maar met een dun schroevendraaiertje kon ik het sluitplaatje indrukken en kon ik gemakkelijk de cilinder er uit trekken.

Zie hier de video hoe je dat kan doen.
https://youtu.be/WU8v6z77lH4

Toevallig kon ik in mijn geval enkele lipjes verwisselen van plaats, waardoor de sleutel van de motor precies paste.
Had dus geen setje nodig en was een leuk klusje om te doen.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Overige Techniek & Mechanica”