Het is mij ook 1x overkomen moet ik beschamend erkennen, dat was kort na "het zwarte hoofdstuk" en ik was al lang blij dat ik weer ff kon gaan rijden.
Niet realiserende dat mijn meetstrip dus defect was, terwijl een volle tank aangegeven werd.
Gelukkig reed ik op Dorpsche wegen en was er een zeer vriendelijke boerin die mij wel een litertje of wat peut wilde schenken voor de rit naar de pomp (waarnaar ik al onderweg was overigens)
Daarom heb ik (ook) een brandstofvoorraad thuis.
Het zal mij geen 2e keer overkomen.
Ik weet niet hoe anderen het (aan)geleerd hebben maar tijdens mijn rijopleiding reden we altijd op de dagteller en werd er gedurende de training-dag de lokale pomp bezocht om alle (!) tanks af te toppen.
Maar ben het met BertM eens, je moet het er echt niet opaan laten komen, de risico's zijn domweg te groot dat het net op dat moment helemaal verkeerd voor je kan aflopen.
Als ik het zo lees hoe in de UK dit "beloond" wordt, komen we er in NL nog redelijk vanaf.
(onterecht stilstaan op de vluchtstrook € 130,- als ik het wel heb)
Vanaf oktober 2010 is bij de 1200RT de meetstrip vervangen door de ouderwetse (& meer betrouwbare) vlotter-model.
Die kan je niet kalibreren en dat is ook niet (meer) nodig.
Afhankelijk van je rijstijl kan je in mijn optiek op je dagteller het beste 400km aanhouden voor de 1200RT.
Dan heb je nog wat extra marge mocht onverhoopt de brandstof-donatie plek (pomp

) nog niet "om de hoek" zijn.
Of niet vinden. Of net die dag gesloten.