Aftapplug versnellingsbak muurvast
Moderator: RT_Patrick
Aftapplug versnellingsbak muurvast
Hallo allemaal,
Zoals ik schreef in even voorstellen heb ik mijn RT een (grote) onderhoudsbeurt gegeven.
Nu heb ik ook een fles Castrol MTX 75W140 staan voor in de bak.
Echter: de aftapplug zit muurvast _002. Ik ben bang dat er iets afbreekt, zoveel kracht moet ik zetten.
Ik heb het met koude en warme motor geprobeerd. WD40 in het gat gespoten, geen resultaat.
Heeft iemand een tip hoe ik deze weerbarstige plug loskrijg ???
Motorgroet,
Menno
Zoals ik schreef in even voorstellen heb ik mijn RT een (grote) onderhoudsbeurt gegeven.
Nu heb ik ook een fles Castrol MTX 75W140 staan voor in de bak.
Echter: de aftapplug zit muurvast _002. Ik ben bang dat er iets afbreekt, zoveel kracht moet ik zetten.
Ik heb het met koude en warme motor geprobeerd. WD40 in het gat gespoten, geen resultaat.
Heeft iemand een tip hoe ik deze weerbarstige plug loskrijg ???
Motorgroet,
Menno
- han62
- Type: R1200RT
Re: Aftapplug versnellingsbak muurvast
Sleutel er op dan op het einde een stukje pijp om de hendel/sleutel te verlengen en dan langzaam de druk opvoeren en dan schiet hij ineens los. ik tik vaak eerst flink op de sleutel om hem te laten schrikken ( boeh roepen helpt niet) en dan spanning zetten met je handen en zoals gezegd langzaam de druk opvoeren. uiteindelijk win je altijd.
wil je hem eerst verwarmen dan de inbussleutel goed warm/heet maken die in de bout steken en een paar minuten laten zitten dan gaat de warmte naar de plug/bout. vervolgens kun je er nog voor kiezen om hem weer snel af te laten koelen met perslucht of een ijsklont en dan zoals boven omschreven.
Succes
wil je hem eerst verwarmen dan de inbussleutel goed warm/heet maken die in de bout steken en een paar minuten laten zitten dan gaat de warmte naar de plug/bout. vervolgens kun je er nog voor kiezen om hem weer snel af te laten koelen met perslucht of een ijsklont en dan zoals boven omschreven.
Succes
R1200RT - Harley Heritage
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
http://i426.photobucket.com/albums/pp34 ... 0RT187.jpg[/IMG]
Voorzichtig de plug opwarmen tot max 100 deg.C en een klein beetje links en rechts wrikken tot dat er beweging in komt. Pas op met rechtse bewegingen want dat alu is vrij zacht. Blijf links en rechts draaien tot dat het helemaal los is. Normaliter is de plug niet zo vast tenzij Locktite wordt gebruikt.
Gr,
Kenny
Gr,
Kenny
Bedankt voor jullie reactie
,
Ik ga het proberen en laat wel even weten als het gelukt is.
groet,
Menno

Ik ga het proberen en laat wel even weten als het gelukt is.
groet,
Menno
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht