China
Moderator: RT_Patrick
- MofkaP
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1300GS ASO + F850GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Contacteer:
China
Vorige maand heb ik een reis door China gemaakt (niet op de motor).
Werkelijk fantastisch en heel indrukwekkend.
Een openbaring, ik had een heel ander idee over dat land en had mij een totaal andere voorstelling gemaakt.
Voor foto's klik op mijn homepage hieronder
Werkelijk fantastisch en heel indrukwekkend.
Een openbaring, ik had een heel ander idee over dat land en had mij een totaal andere voorstelling gemaakt.
Voor foto's klik op mijn homepage hieronder
Groetjes van MofkaP
Klik voor motorreisverslagen, verkeersquiz en foto's.
Re: China
Mijn familie is er ook redelijk recent geweest, inderdaad heel indrukwekkend en geen voorstelling van te maken.
Laat staan de uiteenlopende contrasten, de diverse culturen, an impression of a lifetime.
Je hebt al wat van de wereld gezien, maar Japan zou eigenlijk ook op je lijstje moeten staan.
Anyway, ben blij dat je weer gezond terug bent, in Lage Landen a/d Zee.
Laat staan de uiteenlopende contrasten, de diverse culturen, an impression of a lifetime.
Je hebt al wat van de wereld gezien, maar Japan zou eigenlijk ook op je lijstje moeten staan.
Anyway, ben blij dat je weer gezond terug bent, in Lage Landen a/d Zee.

- MofkaP
- Bijz: R1300GS ASO + F850GS
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Amstelland
- Contacteer:
Japan ben ik geweest, ook heel bijzonder. Heb daar wat lezingen gegeven en ook wat rondgereisd (helaas alleen op Honshu).
Ook een heel bijzonder land en andere cultuur.
Wat ik heel leuk vond was het sumo worstelen in de grote sumo hall.
Dan zie dat de stoïcijnse en van buiten emotieloos lijkende japanners toch volledig uit hun dak kunnen gaan.
Je wordt vanzelf meegetrokken in die sfeer.
Achter de vismarkt bij de haven in Tokyo zijn veel kleine eetgelegenheden waar je echt verse vis kunt eten.
De japanners verbaasden zich dat ik als westerling (oranda san) ook rauwe vis at.
Ik werd volledig volgepropt met allerlei soorten vis, waarvan de overige gasten vooral vonden dat ik dat ook moest proeven.
Ik vond het allemaal wel erg lekker, daar hadden ze wel plezier in.
Pas later hoorde ik dat je van die verse rauwe vis de meest verschrikkelijke parasieten kunt oplopen.
Dat is me één keer gebeurd (niet in Japan, was op Java), en daar ben je goed ziek van en je bent zo 10 kilo of meer aan gewicht kwijt.
(Dat laatste zou ik op dit moment wel kunnen gebruiken. :) )
En ik ben altijd zo voorzichtig, veel handen wassen, alleen goed gebakken vlees of vis eten, alleen gewassen of gekookte groente eten.
En alleen een dicht flesje water in een eetgelegenheid accepteren, niet eentje die al is opengemaakt.
Al zweert de ober bij de baard van zijn moeder, dat hij het net heeft opengemaakt, ik eis een nieuwe.
En toch overkomt het je.
Maar naar China ga ik weer, zeker weten.
Met een Euro die het afgelopen jaar zo'n 30% in waarde is gedaald, zit de motorcycle rally in Sturgis er dit jaar waarschijnlijk niet in.
Ook een heel bijzonder land en andere cultuur.
Wat ik heel leuk vond was het sumo worstelen in de grote sumo hall.
Dan zie dat de stoïcijnse en van buiten emotieloos lijkende japanners toch volledig uit hun dak kunnen gaan.
Je wordt vanzelf meegetrokken in die sfeer.
Achter de vismarkt bij de haven in Tokyo zijn veel kleine eetgelegenheden waar je echt verse vis kunt eten.
De japanners verbaasden zich dat ik als westerling (oranda san) ook rauwe vis at.
Ik werd volledig volgepropt met allerlei soorten vis, waarvan de overige gasten vooral vonden dat ik dat ook moest proeven.
Ik vond het allemaal wel erg lekker, daar hadden ze wel plezier in.
Pas later hoorde ik dat je van die verse rauwe vis de meest verschrikkelijke parasieten kunt oplopen.
Dat is me één keer gebeurd (niet in Japan, was op Java), en daar ben je goed ziek van en je bent zo 10 kilo of meer aan gewicht kwijt.
(Dat laatste zou ik op dit moment wel kunnen gebruiken. :) )
En ik ben altijd zo voorzichtig, veel handen wassen, alleen goed gebakken vlees of vis eten, alleen gewassen of gekookte groente eten.
En alleen een dicht flesje water in een eetgelegenheid accepteren, niet eentje die al is opengemaakt.
Al zweert de ober bij de baard van zijn moeder, dat hij het net heeft opengemaakt, ik eis een nieuwe.
En toch overkomt het je.
Maar naar China ga ik weer, zeker weten.
Met een Euro die het afgelopen jaar zo'n 30% in waarde is gedaald, zit de motorcycle rally in Sturgis er dit jaar waarschijnlijk niet in.
Groetjes van MofkaP
- Bert M
- Erelid
- Bijz: F650GS
- Land: Verenigd Koninkrijk
- Woonplaats of omgeving: Nottinghamshire
Mooie foto reportage!
Toont een fraaier China dan ik een aantal keer (zakelijk) bezocht heb...
Bert M

Toont een fraaier China dan ik een aantal keer (zakelijk) bezocht heb...
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Bert M
Met vriendelijke motorgroet
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Bert M
Le Làmh Làidir Bratach Bhan Chlann Aoidh
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2253 Weergaves
-
Laatste bericht door MofkaP