Windscherm Vstream ruilen
Moderator: RT_Patrick
- Nick_66
- Type: R1150RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nederweert
Windscherm Vstream ruilen
Ik heb op mijn R1150RT een Vstream kuipruit gemonteerd en ben er zelf niet erg tevreden over. Motor heb ik 2e hands aangeschaft en deze ruit zat er toen al op. Kwa hoogte is die voor mij niet geschikt. Er zijn dacht ik drie maten leverbaar. Zou het nog even na moeten meten, maar volgens mij is de hoogte ongeveer 42cm.
Blijf last houden van turbulentie en wil nu een standaard RT ruit gaan proberen. Wil met mijn hoofd boven het scherm uitkomen en bij de Vstream zit ik net tegen de rand aan te kijken als deze in de hoogste stand staat.
Wil dit scherm dan ook graag ruilen tegen een originele RT ruit. Nieuw kost deze ruit ongeveer 219 euro en ik wil er dan ook een kleine bijbetaling voor hebben als ik dit scherm ruil.
Dit scherm heeft wat kleine putjes, maar is voor de rest nog in een zeer goede staat.
Iemand interesse? Een Cee Bailey is evt ook een optie.
Let op: geen interesse in een R1100RT kuipruit. Deze past nl niet helemaal goed op een R1150RT.
Blijf last houden van turbulentie en wil nu een standaard RT ruit gaan proberen. Wil met mijn hoofd boven het scherm uitkomen en bij de Vstream zit ik net tegen de rand aan te kijken als deze in de hoogste stand staat.
Wil dit scherm dan ook graag ruilen tegen een originele RT ruit. Nieuw kost deze ruit ongeveer 219 euro en ik wil er dan ook een kleine bijbetaling voor hebben als ik dit scherm ruil.
Dit scherm heeft wat kleine putjes, maar is voor de rest nog in een zeer goede staat.
Iemand interesse? Een Cee Bailey is evt ook een optie.
Let op: geen interesse in een R1100RT kuipruit. Deze past nl niet helemaal goed op een R1150RT.
Laatst gewijzigd door Nick_66 op 07 mar 2015, 04:31, 2 keer totaal gewijzigd.
- Ed Spijker
- Type: R1100RT
Re: Windscherm Vstream ruilen
Hoi Nick wil wel met je ruilen ik heb een standaard rt ruit Er zitten wel wat kleine kransjes in ik hoor het wel Groet Ed
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
- Nick_66
Hoi Ed, betreft het een kuipruit voor een R1150RT?Ed Spijker schreef:Hoi Nick wil wel met je ruilen ik heb een standaard rt ruit Er zitten wel wat kleine kransjes in ik hoor het wel Groet Ed
- Lemoi
- Type: R1200RT/LC
- Woonplaats of omgeving: 's-Hertogenbosch
misschien even plaatsen in : te koop/te koop gevraagd?
- Ed Spijker
- Type: R1100RT
Hoi Nick het is een r1100rt ruit maar die past ook op een 1150 rt Groet Ed
Een dag geen motor gereden is een dag niet geleefd
- Nick_66
Ik heb een hele oude kuipruit van een R1100RT geprobeerd en deze past niet goed op een R1150RT. De een heeft 6 bevestigingsgaten en de ander 4. Zoek dus een kuipruit afkomstig van een R1150RT.Ed Spijker schreef:Hoi Nick het is een r1100rt ruit maar die past ook op een 1150 rt Groet Ed
- siebke
- Type: R1200RT
- Bijz: 2009, import (D)
- Land: Nl
- Woonplaats of omgeving: Peel en Maas
Ik heb een hele oude kuipruit van een R1100RT geprobeerd en deze past niet goed op een R1150RT. De een heeft 6 bevestigingsgaten en de ander 4. Zoek dus een kuipruit afkomstig van een R1150RT.[/quote]
Nick,
Die van de
heeft idd. 6 bevestigingsgaten. Het middelste blijft bij de
onbenut, maar valt onder de zwarte afdekking. Dus daar kan geen verkeerde passing door ontstaan, dacht ik zo. Ik heb nog een standaard
ruit liggen. Die mag je, geheel vrijblijvend, een keer komen passen als je wil.
Nick,
Die van de

As ut neet geit zoeas 't môt, dèn môt 't mèr zoeas ut geit
Nick,
de kuipruiten van 1100 past prima op 1150, de mijne bewijst dat dagelijks :mrgreen:
Het bovenste en onderste bevestigingsgat zitten exact op dezelfde plaats, de middelste gaten blijven op de 1150 ongebruikt.
De afdekstrips van de 110 passen uiteraard ook, mits je een ruit van de 1100 gebruikt, dan heb je nl. het middelste gat nodig, of je moet de strips modificeren.
Groet, Aad
de kuipruiten van 1100 past prima op 1150, de mijne bewijst dat dagelijks :mrgreen:
Het bovenste en onderste bevestigingsgat zitten exact op dezelfde plaats, de middelste gaten blijven op de 1150 ongebruikt.
De afdekstrips van de 110 passen uiteraard ook, mits je een ruit van de 1100 gebruikt, dan heb je nl. het middelste gat nodig, of je moet de strips modificeren.
Groet, Aad
- Nick_66
Nick,siebke schreef:Ik heb een hele oude kuipruit van een R1100RT geprobeerd en deze past niet goed op een R1150RT. De een heeft 6 bevestigingsgaten en de ander 4. Zoek dus een kuipruit afkomstig van een R1150RT.
Die van de

Hoi,
Bedankt voor je aanbod.
Ik heb eens een hele oude ruit van een R1100RT geprobeerd en deze pastte niet goed op de steuntjes. Moest de steuntjes wat naar binnen duwen om de gaten van het scherm en schroefgat van de steuntjes op elkaar te krijgen. De ruit kreeg ik ook niet volledig in de laagste stand doordat de steuntjes tegen de sleuven in de kuip vast liepen. Wellicht heb ik dan een kromme ruit gehad??
Waar woon je precies? Stuur anders maar een pb.
- Nick_66
Hoi Aad,beckysmile schreef:Nick,
Groet, Aad
Hoe bevalt de standaard kuipruit van de RT? Ik ben zelf 1.84cm lang en heb het zadel in de hoogste stand staan.
Zit zelf ook nog te twijfelen aan een Cee Bailey. Helaas kan ik deze nergens testen en er eentje op de gok kopen vind ik een te groot risico.
Persoonlijk hou ik niet van die grote schermen. Vind het een beetje oubollig staan en niet sportief.
- Snellecees
- Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Breda
Nick,
Ik heb onlangs mijn R1150RT met V-Stream ruit ingerolen en heb de originele ruit nog. Deze mag je wel een keer proberen.
Groet
Cees
Ik heb onlangs mijn R1150RT met V-Stream ruit ingerolen en heb de originele ruit nog. Deze mag je wel een keer proberen.
Groet
Cees
- Nick_66
Hoi Cees,Snellecees schreef:Nick,
Groet
Cees
Bedankt voor het aanbod.
Waar woon je precies?
Hoe beviel de originele kuipruit van de RT?
- siebke
Nick,
Je hebt een PB
Je hebt een PB
- Snellecees
- Bijz: en een 33 jaar oude BMW R100rt
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Breda
Nick,
Ik heb de originele ruit vervangen omdat ik de hogere ruit mooier vond bij de R1150RT, niet omdat hij niet voldeed. Bij de hogere ruit merkte ik wel dat ik meer uit de rijwind zat en dat ik minder windgeruis rond de helm had.
Ik woon in Breda
Ik hoor wel van je.
Groet
Cees
Ik heb de originele ruit vervangen omdat ik de hogere ruit mooier vond bij de R1150RT, niet omdat hij niet voldeed. Bij de hogere ruit merkte ik wel dat ik meer uit de rijwind zat en dat ik minder windgeruis rond de helm had.
Ik woon in Breda
Ik hoor wel van je.
Groet
Cees
Nick,
op de mijne zat een V-stream toen ik'm kocht, die heb ik heel snel gedemonteerd en verkocht.
Mijn eigen standaard-ruit heeft een flip-upje gekregen, eigen fabrikaat, en ik heb ook een hoge BMW-ruit.
Als ik lang alleen rijd, gaat de hoge ruit erop, rijd ik veel met passagier, monteer ik de lage met flip-up, die is voor de passagier beduidend stiller. Voorop is het verschil niet noemenswaardig.
Qua lengte is de ruit met flip-up (toevallig) net zo lang als de hoge BMW-ruit. De hoge ruit is wel mooier dan mijn eigen-fabrikaat.
Voor foto's ff zoeken op het forum.
Zelf ben ik 180 lang, en ik heb een verlaagd zadel in de laagste stand.
Het vreemde is dat iedereen een andere mening heeft, je zult gewoon moeten proberen wat jou het beste bevalt.
Mocht je mijn ruit met flip-up of de hoge ruit willen uitproberen, ben je van harte welkom, gewoon mailen, maken we een afspraak.
Groet, Aad
op de mijne zat een V-stream toen ik'm kocht, die heb ik heel snel gedemonteerd en verkocht.
Mijn eigen standaard-ruit heeft een flip-upje gekregen, eigen fabrikaat, en ik heb ook een hoge BMW-ruit.
Als ik lang alleen rijd, gaat de hoge ruit erop, rijd ik veel met passagier, monteer ik de lage met flip-up, die is voor de passagier beduidend stiller. Voorop is het verschil niet noemenswaardig.
Qua lengte is de ruit met flip-up (toevallig) net zo lang als de hoge BMW-ruit. De hoge ruit is wel mooier dan mijn eigen-fabrikaat.
Voor foto's ff zoeken op het forum.
Zelf ben ik 180 lang, en ik heb een verlaagd zadel in de laagste stand.
Het vreemde is dat iedereen een andere mening heeft, je zult gewoon moeten proberen wat jou het beste bevalt.
Mocht je mijn ruit met flip-up of de hoge ruit willen uitproberen, ben je van harte welkom, gewoon mailen, maken we een afspraak.
Groet, Aad
- Nick_66
Ik ga eerst maar eens een standaard RT scherm proberen. Zo'n flipup kan ik dan evt ook eens proberen. Blijft toch wel heel persoonlijk zo'n scherm.
- Nick_66
Niet gereageerd op je reactieSnellecees schreef:Nick,
Ik woon in Breda
Ik hoor wel van je.
Groet
Cees

- Nick_66
Heb gisteren de oude R1100RT ruit van Siebke mogen ophalen. Moest voor mijn werk bij een klant zijn gisteren. Laat hij daar nou ook toevallig werken
Bedankt dat ik jou ruit even mag proberen Henk
Vandaag net even voor de buien de ruit gemonteerd. Het rechtersteuntje stoot net tegen de zwarte deel van de kuip als ik de ruit in de laagste stand wil zetten. Op de een of andere manier zal ik het geheel iets naar een kant moeten zien te verplaatsen maar er zit nagenoeg geen speling op het ruit mechanisme
In ieder geval de ruit even uit kunnen proberen. Winderige ochtend dus ideale omstandigheden om te testen. Bevalt in de laagste stand prima. In de hoogste stand ontstaat er toch wel wat turbulentie. Fijne van het originele scherm is dat ik er nu mooi overheen kan kijken. Bij de Vstream keek ik steeds tegen de rand aan.
Vind de originele ruit ook mooier en sportiever staan. De Vstream ga ik in ieder geval verkopen alleen twijfel ik nog over de originele ruit. Had graag een Cee Bailey ruit willen uit proberen. Deze ruiten hebben een flipup en er zijn twee uitvoeringen. Een met een zg 'standard cut' en een met een 'euro cut'. http://www.ceebaileys.com/bmw/11001150rt_police.htm
Heeft er iemand ervaring met de ruiten van Cee Baileys?

Bedankt dat ik jou ruit even mag proberen Henk

Vandaag net even voor de buien de ruit gemonteerd. Het rechtersteuntje stoot net tegen de zwarte deel van de kuip als ik de ruit in de laagste stand wil zetten. Op de een of andere manier zal ik het geheel iets naar een kant moeten zien te verplaatsen maar er zit nagenoeg geen speling op het ruit mechanisme
In ieder geval de ruit even uit kunnen proberen. Winderige ochtend dus ideale omstandigheden om te testen. Bevalt in de laagste stand prima. In de hoogste stand ontstaat er toch wel wat turbulentie. Fijne van het originele scherm is dat ik er nu mooi overheen kan kijken. Bij de Vstream keek ik steeds tegen de rand aan.
Vind de originele ruit ook mooier en sportiever staan. De Vstream ga ik in ieder geval verkopen alleen twijfel ik nog over de originele ruit. Had graag een Cee Bailey ruit willen uit proberen. Deze ruiten hebben een flipup en er zijn twee uitvoeringen. Een met een zg 'standard cut' en een met een 'euro cut'. http://www.ceebaileys.com/bmw/11001150rt_police.htm
Heeft er iemand ervaring met de ruiten van Cee Baileys?
- siebke
Hallo Nico,
Ja, het was een mooi meegenomen toeval gisteren
. Leuk om even kennis met elkaar te hebben gemaakt en wat info te hebben uitgewisseld. Het is dus toch gelukt om vandaag al ff te testen
en mooi dat de eerste resultaten positief zijn. Het wordt wel tijd dat het weer wat meer gaat meewerken om wat meer ervaring op te doen.
Misschien kun je de kuipboutjes een slag los draaien om de kuip net dat ietsje te kunnen verschuiven? Anders toch eens nagaan of het ruitmechanisme ergens een 'tik' heeft.
Groet,
Henk (Siebke)
Ja, het was een mooi meegenomen toeval gisteren

Misschien kun je de kuipboutjes een slag los draaien om de kuip net dat ietsje te kunnen verschuiven? Anders toch eens nagaan of het ruitmechanisme ergens een 'tik' heeft.
Groet,
Henk (Siebke)
- Nick_66
Hoi Henk,siebke schreef:Hallo Nico,
Ja, het was een mooi meegenomen toeval gisteren. Leuk om even kennis met elkaar te hebben gemaakt en wat info te hebben uitgewisseld. Het is dus toch gelukt om vandaag al ff te testen
en mooi dat de eerste resultaten positief zijn. Het wordt wel tijd dat het weer wat meer gaat meewerken om wat meer ervaring op te doen.
Groet,
Henk (Siebke)
Wil jou scherm zaterdag (mits goed weer) nog even grondig gaan testen. Het verschuiven van de kuip heb ik al geprobeerd, maar daar zit heel weinig speling in helaas. Krijg ik uiteindelijk wel opgelost.
Ik laat jou spoedig wat weten en houden contact

Groet,
Nico
- siebke
Hoi Nico,
(Paas-)zondag en maandag zou het wat beter weer worden. Ook de weersvooruitzichten op langere termijn zien er wat vriendelijker uit dan nu het geval is. Dus wat meer kansen om degelijk door te testen.
Ik verneem het wel,
Groet,
Henk
(Paas-)zondag en maandag zou het wat beter weer worden. Ook de weersvooruitzichten op langere termijn zien er wat vriendelijker uit dan nu het geval is. Dus wat meer kansen om degelijk door te testen.
Ik verneem het wel,
Groet,
Henk
- Nick_66
Vandaag even na werk weer een stuk wezen rijden met het originele scherm.
Op zich valt het niet tegen. In de hoogste stand vind ik het scherm op de snelweg minder prettig. Redelijk wat turbulentie. In de laagste stand bevalt die goed. Klinkt misschien vreemd, maar de motor voelt anders aan tijdens het rijden dan met de Ztechnik scherm. Vind hem stabieler aanvoelen. De Ztechnik scherm is stukken groter dan het origineel dus kan ik mij voorstellen dat het invloed heeft op de aërodynamica van de motor.
Optisch oogt de motor ook totaal anders dan met de Ztechnik scherm. Het is toch een behoorlijke plaat voor je in vergelijking met de originele scherm die sportiever oogt.
Maandag wil ik ook nog gaan rijden, maar dit keer met mijn vriendin achterop. Wordt vervolgd....
Op zich valt het niet tegen. In de hoogste stand vind ik het scherm op de snelweg minder prettig. Redelijk wat turbulentie. In de laagste stand bevalt die goed. Klinkt misschien vreemd, maar de motor voelt anders aan tijdens het rijden dan met de Ztechnik scherm. Vind hem stabieler aanvoelen. De Ztechnik scherm is stukken groter dan het origineel dus kan ik mij voorstellen dat het invloed heeft op de aërodynamica van de motor.
Optisch oogt de motor ook totaal anders dan met de Ztechnik scherm. Het is toch een behoorlijke plaat voor je in vergelijking met de originele scherm die sportiever oogt.
Maandag wil ik ook nog gaan rijden, maar dit keer met mijn vriendin achterop. Wordt vervolgd....

- Nick_66
Vstream scherm is verkocht. Stap over op het originele scherm. Bevalt mij toch beter.
Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht