Gelezen; veilige vangrail

Alles op OFF TOPIC gebied

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
JOS WRSM
Erelid
Erelid
Type: Ik heb geen motor (meer)
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Amsterdam
Contacteer:

Gelezen; veilige vangrail

Ongelezen bericht door JOS WRSM »

CDA: EU moet zorgen voor motorvriendelijke vangrail BRUSSEL
bron: Telegraaf 4 juli 2009

De Europese Unie moet zo snel mogelijk zorgen voor motorvriendelijke vangrails. Motorrijders lopen nu onnodig gevaar doordat het besluit daarover continu wordt uitgesteld, vinden CDA-Europarlementariërs Wim van de Camp en Corien Wortmann.
„Een vangrail moet letsel voorkomen, niet veroorzaken”, zegt Van de Camp, zelf een fervent motorrijder. „De kans voor motorrijders is nu te groot om tegen de paaltjes te knallen”. Bij een veilige vangrail wordt een extra plank aangebracht tot aan de grond, om dit te voorkomen.
Volgens Wortmann daalt het aantal verkeerdoden in heel Europa, maar onder motorrijders blijft het nog schrikbarend hoog. „De Europese Commissie moet de veilige vangrails daarom nog dit jaar doorvoeren”, vindt ze. Het besluit werd deze maand opnieuw uitgesteld door het comité dat zich met de Europese wegen bezighoudt wegens onenigheid over technische details.

ZOU HET NU EINDELIJK TOCH EENS GAAN GEBEUREN :?:
Met vriendelijke motorgroet
Jos WRSM
Willem Rietveld
Type: R1200RT/LC
Bijz: 2014
Land: Ned
Woonplaats of omgeving: Almere

Re: Gelezen; veilige vangrail

Ongelezen bericht door Willem Rietveld »

Kunnen de lieden uit ons parlement en de eu die het in de verkiezingstijd altijd zo "goed met ons voor" hebben niet eens een uitstapje maken naar Luxemburg ??
ongeveer 90% van alle bochten daar is reeds voorzien van veilige vangrails.......
Het kán dus wel !! (En als ze daar dan tóch zijn, kijk eens naar de opbouw van de brandstofprijzen)

gr. Willem.
Keep on beeming
Honda CB72, Honda CB550K3, 28 jaar vier wielen, BMWR1100RT, BMWR1200RT, BMWR1200RT/LC
Mike Philippens

Ongelezen bericht door Mike Philippens »

Willem Rietveld schreef:Het kán dus wel !! (En als ze daar dan tóch zijn, kijk eens naar de opbouw van de brandstofprijzen)
Ja, Luxemburg is goed te vergelijken met Nederland... ;) Dat land is nog kleiner dan één provincie hier, dus iets makkelijker.

Er is nou wel een hoop drukte om die vangrails, maar hoeveel % van de ongevallen wordt nu concreet door de huidige vangrails (onnodig) verergerd? Het is net als met het aantal verkeersdoden dat men steeds verder probeert terug te dringen: ik meen dat we nu al een van de laagste cijfers van de wereld hebben, en ik geloof niet dat je naar 0 toe kan. Verkeersveiligheid is belangrijk, maar je moet wél realistische doelen blijven nastreven. Je kunt nog altijd van het keukentrapje vallen...
EuropeRider
Type: Ik heb een ander type BMW
Bijz: Sinds 2017 een GS1200LC e
Land: Italie
Woonplaats of omgeving: Umbrie
Contacteer:

Ongelezen bericht door EuropeRider »

Ik vraag me wel af hoeveel dat moet kosten om in heel Europa de vangrails te veranderen..... gaan we zeker nog meer belasting op de benzine betalen !!!! :shock:
Francois A. 'Navman' Dumas
writer, photographer, guide & gopher

The Man's Blog
.... and EuropeRides.com !!!
Dave

Ongelezen bericht door Dave »

Niet om flauw te doen, maar de MAG is hier al jaren voor aan het ijveren, en nu er eindelijk resultaat wordt bereikt gaat er een politicus mee lopen... Het zal weer eens niet :zucht: .

Zie hier de berichtgeving op de site van de MAG. Daarin staat ook de officiele verklaring van de FEMA.

Laatst hoorde ik een politicus iets zinnigs zeggen (was zo geschrokken dat ik niet eens meer weet wie dat was). Namelijk dat de politiek zich tegenwoordig zo druk maakt om details en wissewasjes, dat het in Den Haag wel eens vergeten wordt dat ze de hoofdlijnen moeten uitzetten...

Quod erat demonstrandum...

Oh, en Francois, over de kosten: het kost maar een paar tientjes meer per meter. Dus in overheidstermen is dat zo ongeveer niets... ;)
EuropeRider
Contacteer:

Nee, maar in overheidstermen komt elke cent wel uit mijn portemonnee...... hmmmm, andersom.... nou ja, bijna elke cent uit mijn portemonnee gaat naar de overheid tegenwoordig. Tenminste zo lijkt het wel !

The Man's Blog
dhr
Type: R1200RT/LC
Bijz: Alpine Weiss
Land: NL
Woonplaats of omgeving: Westfriesland
Contacteer:

Ongelezen bericht door dhr »

Als je veel belasting moet betalen heb je dus ook veel inkomsten...
EuropeRider schreef:bijna elke cent uit mijn portemonnee gaat naar de overheid tegenwoordig. Tenminste zo lijkt het wel !
R1100RT (1997)+ | R1100RT (1996)+ | Honda ST1300 (2007)+ | BMW R1200RT-LC (2016)
EuropeRider
Contacteer:

Da's de theorie. De praktijk is helaas anders.

The Man's Blog
BeemerBert
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Waar maken jullie je druk om jongens :D
Als ik het ruw schat dan gaat van elke verdiende euro slechts 75 eurocent in het belastingpotje :twisted:

Maar dat geld zijn we niet kwijt toch ? krijgen we veel voor terug :D
Sinds kort zijn we zelfs voor 10.000 euro aandeelhouder bij diverse banken :lol:
En aangezien ik een getrouwd ben en 2 dochters heb is mijn aandelen kapitaal nu 40.000 euro :shock:

Groet, Bert
BeemerBert
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

EuropeRider schreef:Da's de theorie. De praktijk is helaas anders.
Helemaal mee eens trouwens :!:
Die Hard Helmond

Ongelezen bericht door Die Hard Helmond »

In de buurt van Castellane (Frankrijk) zijn bijna alle gevaarlijke bochten uitgevoerd met "veilige" vangrails.... alleen rijden er veel motors en een aantal ook zodanig dat zelfs die vangrails niet voldoende zullen blijken.

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “RT Café”