Touring vs CityKoffers

Radio/DVD, voetsteunen, wildfluitjes. valbeugels enz. enz.

Moderator: RT_Patrick

Gesloten
Inspector Gadget

Touring vs CityKoffers

Ongelezen bericht door Inspector Gadget »

BMW Vrienden & Vriendinnen (bel mij :D ),

Vraagje over de koffers voor de R1100RT;

Je hebt touring en je hebt city.
Waarbij city volgens naar wat ik begrepen heb alleen maar plattere deksels zijn voor de R1100RT :?:

Dus de achterschaal is hetzelfde maar de deksels zijn minder hoog/diep?

Op MP staan soms city-koffers, al dan niet voor z-montage (huh :?:) al dan niet ex-overheid.

Maar, ik neem aan, dat de city-koffers (al dan niet ex-overheid) krek hetzelfde (moeten) zijn als de touring-koffers qua vormgeving maar dan minder "hoog"/diep :?:

En, nu ik u toch aan de lijn heb :D zijn de koffers van de R1150RT en R1100RT hetzelfde/uitwisselbaar :?:

Genoeg vragen voor de zaterdag, maar ik ben er net achtergekomen (achterplaats is klaar) dat ik met de touringkoffers net niet door de poortdeur kan (..snik...) :roll:

Beankt alvast!

PS: Foto's en/of links zijn welkom :idea:
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 10 aug 2009, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
han62
Type: R1200RT

Re: Touring vs CityKoffers

Ongelezen bericht door han62 »

City koffers zijn helemaal anders dan de Touringkoffers waar je platte deksels voor kan kopen. de Citykoffers zaten voornamelijk op overheidsmachines en werden/worden ook toegepast op de F650.

Dus gewoon 2 platte deksels kopen voor je bestaande koffers nadeel is dat je helm er niet meer inpast. dus optie 2 zijkoffers thuis laten en topkoffer er op. of optie 3 de koffers voordat je door de ingang rijdt er af nemen en los opbergen is wat omslachtig ik weet het maar doe dat ook met de gelakte kofers van de 1200 RT vroeger gaf ik er niet zoveel om als de zwarte koffers de poort/kozijn licht raakte beetje cockpitspray en ze waren weer als nieuw.

Ik heb het probleem ook gehad toen ik een nieuwe auto kocht van hetzelfde merk en thuis ontdekte dat de nieuwe een stuk breder was bij de spiegels dan. ik heb toen de muur aan beide kanten 20cm uitgezaagd en meteen een electrische roldeur geplaatst achteraf was ik er blij mee dat ie breder was anders had ik die electrische deur waarschijnlijk niet gekocht. Een bekende voetballer zou zeggen ieder nadeel heeft zijn .......

met vr gr
Han
PeeWee

Ongelezen bericht door PeeWee »

De koffers van de 1100 en 1150 zijn inderdaad gelijk.
Er bestaan overigens ook nog bredere deksels.
Ik heb ze ooit een ergens gezien op foto, en ook in een leveringsprogramma van BMW.
Ik zal eens gaan speuren naar wat info.
Wat betreft de citykoffers : De achterzijde van de koffer blijft hetzelfde, je kan er dan losse city deksels op zetten.
Kijk hier maar eens rond :

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=46&fg=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Inspector Gadget

Dank allebei !

Ik denk dat ik inderdaad de breedste deksels heb, bijna net zo diep als de achterschaal.

De deksels vervangen vindt ik niet zo'n optie, omdat je dan volgens mij aan de schanieren moet gaan "rommelen"

Denk dat ik op zoek moet gaan naar city-koffers of 1x city-koffer :D
BeemerBert
Type: R1200RT
Land: Nederland
Woonplaats of omgeving: De Mergelandroute

Ongelezen bericht door BeemerBert »

Ik denk dat de brede deksels die PeeWee bedoeld nog veel breder zijn :D
Is schrikken als je dat ziet ( maar wel ruim natuurlijk )

dit is mijn fiets, met aan een kant een normaal en aan de andere kant een citydeksel :D
Afbeelding

De extra brede deksels zijn nog eens een cm of 8 breder als de originele.

Heb zelf de 2 citydeksel gekocht op marktplaats voor 75 euro samen.
Je kunt in je huidige deksels kijken, deze zitten met 2x2 popnagels aan het scharnier vast.
Even uitboren en bouten en moertjes erin, binnen 10 minuten kun je dan naderhand de deksels wisselen :D

Afbeelding

Succes met je keuze,

Groet, Bert
vuurvreter

Ongelezen bericht door vuurvreter »

Kijk hier eens.

Sucses

Hielke
Inspector Gadget

Bedankt iedereen !

Op MP een setje koffers gekocht (met brede deksels) en daarna nog een paar City-deksels.

Boren en ff potnagels (4 mm x 14 mm) en ik heb een paar City en een paar Touring koffers.

Moet alleen nog ff de sloten aanpassen, en mijn dame heeft naar keuze brede of smalle heupen of een combinatie daarvan.

PS: Link naar hoe je sloten er uithaalt e.d.;
http://www.ebbo.org/key.php

Volgende koffer-project: reflective tape

Wil je een advertentievrije ervaring? Registreer of log in en geniet van een advertentie-vrije omgeving!

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Over: Overige accessoires”