Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstream
Moderator: RT_Patrick
- Arjan
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 14 feb 2010, 19:27
- Type: R1150RT
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Overijssel
Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstream
ERVARING gevraagd met ruiten van NEDPLEX < --- > Ztechnics Vstream
Hallo Forumlezers
Ik heb op dit FORUM verschillende ervaringen gelezen over deze twee zeer verschillend ogende ruiten met verschillende eigenschappen.
(Vind zelf qua uiterlijk de Vstream mooier, oogt mooier ook op een R1150RT maar dat is puur persoonlijk)
Heb zelf een R1150RT met een standaard ruit en wil graag een hogere. Ben nl. van de K 1100LT de luwte gewend (verwend zeg maar) en ben op zoek naar een hogere.
Ben zelf 1.94 lang en vind dat de luwte rond mijn schouders ook wat beter mag worden.
Heb van verschillende rijders de lofuitingen gelezen over beide ruiten.
Vraag is wie heeft ervaring met zowel Nedplex als de Ztechnics Vstream.
Met andere woorden GRAAG DE ERVARING VAN RIJDERS DIE BEIDE al geprobeerd hebben !!!!
Lees graag de reactie.
Alvast HEEL HEEL VEEL dank voor de reacties!!!
m.vr.gr Arjan.
Hallo Forumlezers
Ik heb op dit FORUM verschillende ervaringen gelezen over deze twee zeer verschillend ogende ruiten met verschillende eigenschappen.
(Vind zelf qua uiterlijk de Vstream mooier, oogt mooier ook op een R1150RT maar dat is puur persoonlijk)
Heb zelf een R1150RT met een standaard ruit en wil graag een hogere. Ben nl. van de K 1100LT de luwte gewend (verwend zeg maar) en ben op zoek naar een hogere.
Ben zelf 1.94 lang en vind dat de luwte rond mijn schouders ook wat beter mag worden.
Heb van verschillende rijders de lofuitingen gelezen over beide ruiten.
Vraag is wie heeft ervaring met zowel Nedplex als de Ztechnics Vstream.
Met andere woorden GRAAG DE ERVARING VAN RIJDERS DIE BEIDE al geprobeerd hebben !!!!
Lees graag de reactie.
Alvast HEEL HEEL VEEL dank voor de reacties!!!
m.vr.gr Arjan.
Laatst gewijzigd door Arjan op 16 mei 2010, 22:10, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jan-Willem
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 21 apr 2010, 22:21
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R 1200 GS
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Deventer
- Locatie: Deventer
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Hoi Arjan,
Ik heb sinds een 2 maand een
en heb ongeveer 2 weken met de standaard ruit gereden. Daarbij te veel wind precies op mijn gezichten schouders.
Nu heb ik een Nedplex 49cm ruit en deze hoef ik niet eens in de hoogste stand te zetten om volledig uit de wind te zitten. Zelfs op de snelweg. Niet onbelangrijk mijn vrouw zit meer uit de wind, ze vond de snelweg nooit leuk, maar nu is het geen probleem meer.
Voor de goede beeldvorming ik ben 1.87 meter en heb de buddy in de middelste stand, mijn vrouw is 1.80 meter.
Dus van mijn kant niets dan lof over de Nedplex, hun service is ook super.
Jan-Willem
PS ik heb geen aandelen Nedplex
Ik heb sinds een 2 maand een

Nu heb ik een Nedplex 49cm ruit en deze hoef ik niet eens in de hoogste stand te zetten om volledig uit de wind te zitten. Zelfs op de snelweg. Niet onbelangrijk mijn vrouw zit meer uit de wind, ze vond de snelweg nooit leuk, maar nu is het geen probleem meer.
Voor de goede beeldvorming ik ben 1.87 meter en heb de buddy in de middelste stand, mijn vrouw is 1.80 meter.
Dus van mijn kant niets dan lof over de Nedplex, hun service is ook super.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
PS ik heb geen aandelen Nedplex

rijden is leven, leven is genieten. Je motor rijdt beter als hij is onderhouden door MSA
- Berrybeer
- 2023
- Berichten: 1415
- Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:40
- Type: R1150RT
- Bijz: met alles d'rop & d'ran..
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Uden
- Locatie: Uden
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
.....ik heb kortstondig (plm 10.minuten) een V-stream uitgeprobeerd (op een RT van een vriend) en die vond ik vooral heeel erg mooi...
. Uiteindelijk toch voor een Nedplex gekozen in de tuv/resist versie omdat die naar mijn mening veel helderder van doorkijk is dan de V-stream. Qua windbescherming doen ze in mijn geval niet voor elkaar onder...

Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
En ik heb vier ruiten, welke de uiteindelijke definitieve zal worden weet ik op dit moment nog niet;
- De standaard RT ruit (ok, tel ik wel mee, en heb ik ook mee gereden, bevalt matig als het om afmetingen gaat)
- De originele BMW Touring ruit (50 cm, als ik het wel heb), in ieder geval de "grootste" van Herrn. BMW zelf.
- De NedPlex scherm (heb ik nog niet mee gereden want die zit mijn stuur-spiegels behoorlijk in de weg)
- De ZTechnik VStream (heb ik er net opzitten maar kan nog even niet rijden op de fiets ivm ongelukje kortgeleden en het feit dat mijn koppelingskabel versleten is)
Tevens heb, want ik ben altijd redelijk doortastend ben ( :lol: ) ook nog de Laminar Lip, een opzet-stuk, zitten op de BMW Touring scherm.
Wat ik belangrijk vind is rij-comfort qua wind (en lawaai) e.d., en ik wil, als het even kan, over het scherm heen kunnen kijken.
Ik zal dus proberen te voorkomen dat ik door het scherm moet kijken, dat vind ik belangrijk.
De BMW Touring scherm vind ik redelijk comfortabel (lees: relatief minder wind-geruis/lawaai) versus de standaard ruit.
Maar ja, dat is eigenlijk geen wedstrijd, het standaard scherm is eigenlijk te laag.
Zeker met de Laminar Lip, dat helpt behoorlijk, is mijn mening.
De NedPlex vind ik qua afmetingen eigenlijk een misser in mijn situatie, ik heb ook nog stuur-spiegels, en de NedPlex is door zijn extra breedte een beetje een sta-in-de-weg. Want ik wil niet altijd met de ruit omhoog rijden als de omstandigheden (lees: weer) en het genot (lees: lagere cruise-snelheid).
Ik kan dus nog geen uitspraak doen over het comfort van de NedPlex, ik heb er nog niet mee kunnen rijden.
De ZTechnik VStream heb ik net gemonteerd maar ook nog niet mee kunnen rijden.
Wat ik wel positief vind opvallen is dat de stuurspiegels helemaal geen "wedstrijd" bieden met de Ztechnik VStream, ze zitten elkander vrijwel niet in de weg.
Binnenkort kan ik wellicht ook Givi tot de verzameling toevoegen, maar wat mij betreft zijn er nog meer ter overweging zoals Secdem en de Cee Bailey's.
Bij al mijn testjes heb ik opnames met de VHoldR camera gemaakt, omdat deze aan de zijkant van mijn helm zit, en dit in mijn perceptie een goede indicatie is of ik wind-geruis cq. wind-lawaai duidelijk(er) waarneembaar zijn bij 30, 50, 80 en 120 km/uur.
Zo zie je maar weer, iedereen heeft zijn eigen wensen en eisen, en bij mij zijn dat de stuurspiegels in verband met de korte bochtjes voor mijn werk.
En ik wil niet door een scherm heen kijken, maar er overheen, en zo min mogelijk lawaai/ruis van de wind.
Wat géén maatstaaf voor jullie is natuurlijk, omdat iedereen anders op zijn fiets zit, ik stuurverhogers gebruik, andere zadels, andere veren, etc, etc.
Maar ik heb hoge verwachtingen van de ZTechnik VStream, als ik zo eerlijk mag zijn.
- De standaard RT ruit (ok, tel ik wel mee, en heb ik ook mee gereden, bevalt matig als het om afmetingen gaat)
- De originele BMW Touring ruit (50 cm, als ik het wel heb), in ieder geval de "grootste" van Herrn. BMW zelf.
- De NedPlex scherm (heb ik nog niet mee gereden want die zit mijn stuur-spiegels behoorlijk in de weg)
- De ZTechnik VStream (heb ik er net opzitten maar kan nog even niet rijden op de fiets ivm ongelukje kortgeleden en het feit dat mijn koppelingskabel versleten is)
Tevens heb, want ik ben altijd redelijk doortastend ben ( :lol: ) ook nog de Laminar Lip, een opzet-stuk, zitten op de BMW Touring scherm.
Wat ik belangrijk vind is rij-comfort qua wind (en lawaai) e.d., en ik wil, als het even kan, over het scherm heen kunnen kijken.
Ik zal dus proberen te voorkomen dat ik door het scherm moet kijken, dat vind ik belangrijk.
De BMW Touring scherm vind ik redelijk comfortabel (lees: relatief minder wind-geruis/lawaai) versus de standaard ruit.
Maar ja, dat is eigenlijk geen wedstrijd, het standaard scherm is eigenlijk te laag.
Zeker met de Laminar Lip, dat helpt behoorlijk, is mijn mening.
De NedPlex vind ik qua afmetingen eigenlijk een misser in mijn situatie, ik heb ook nog stuur-spiegels, en de NedPlex is door zijn extra breedte een beetje een sta-in-de-weg. Want ik wil niet altijd met de ruit omhoog rijden als de omstandigheden (lees: weer) en het genot (lees: lagere cruise-snelheid).
Ik kan dus nog geen uitspraak doen over het comfort van de NedPlex, ik heb er nog niet mee kunnen rijden.
De ZTechnik VStream heb ik net gemonteerd maar ook nog niet mee kunnen rijden.
Wat ik wel positief vind opvallen is dat de stuurspiegels helemaal geen "wedstrijd" bieden met de Ztechnik VStream, ze zitten elkander vrijwel niet in de weg.
Binnenkort kan ik wellicht ook Givi tot de verzameling toevoegen, maar wat mij betreft zijn er nog meer ter overweging zoals Secdem en de Cee Bailey's.
Bij al mijn testjes heb ik opnames met de VHoldR camera gemaakt, omdat deze aan de zijkant van mijn helm zit, en dit in mijn perceptie een goede indicatie is of ik wind-geruis cq. wind-lawaai duidelijk(er) waarneembaar zijn bij 30, 50, 80 en 120 km/uur.
Zo zie je maar weer, iedereen heeft zijn eigen wensen en eisen, en bij mij zijn dat de stuurspiegels in verband met de korte bochtjes voor mijn werk.
En ik wil niet door een scherm heen kijken, maar er overheen, en zo min mogelijk lawaai/ruis van de wind.
Wat géén maatstaaf voor jullie is natuurlijk, omdat iedereen anders op zijn fiets zit, ik stuurverhogers gebruik, andere zadels, andere veren, etc, etc.
Maar ik heb hoge verwachtingen van de ZTechnik VStream, als ik zo eerlijk mag zijn.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 24 mei 2010, 08:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Ik heb de V-Stream en de Nedplex getest. Eerst even wat persoonlijke info: Ik ben 2 mtr lang en had met de normale BMW ruit veel last van extra herrie rond de helm (Shoei RAID-I en nu een Schuberth C3).
V-Stream test
Ik ben naar MDI gereden voor de V-Stream ruit. De ruit ziet er mooit uit kwa afmeting (stukje groter en breder) en paste perfect op de 1150RT. Bij een proefrit in de bebouwde kom was het verschil enorm met de originele ruit. Maar op de snelweg was de V-Stream nog slechter dan de originele ruit! _002
Dat viel wel even tegen. Ik had erg last van een vacuüm tussen mijn en ruit. Het maakte niet uit in welke stand de V-Stream stond. Als ik overdreven naar voren leunde was het effect weg. De druk op de schouders was zo goed als weg.
Nedplex test
Ik heb gebeld naar NedPlex om een afspraak te maken voor een testrit. De eigenaar (fransman, aardige vent) wist mij echter te overtuigen om hun grootste ruit op te sturen. Na aankomst van de ruit deze gemonteerd (past prima) en direct een proefrit gemaakt en het vacuüm effect was zo goed als weg. Ook is de herrie rond de een stuk minder in vergelijking met de originele BMW ruit. De ruit is wel redelijk aan de grote kant, vooral in de hoogste stand. Tijdens het rijden staat de ruit net iets over het midden. Ik kijk nog wel over de ruit heen i.p.v er doorheen. De herrie is nog niet 100% weg maar ik ben er nu zeer tevreden mee. Ook hier was de druk op de schouders zo goed als weg.
TIP: Ga met beide ruiten, als dat lukt, een proefrit maken. Jou lichaamsbouw is ongetwijfeld anders dan die van mij (lange benen - kort bovenlichaam, korte benen - lang bovenlichaam, ...). Succes met je keuze!
V-Stream test
Ik ben naar MDI gereden voor de V-Stream ruit. De ruit ziet er mooit uit kwa afmeting (stukje groter en breder) en paste perfect op de 1150RT. Bij een proefrit in de bebouwde kom was het verschil enorm met de originele ruit. Maar op de snelweg was de V-Stream nog slechter dan de originele ruit! _002
Dat viel wel even tegen. Ik had erg last van een vacuüm tussen mijn en ruit. Het maakte niet uit in welke stand de V-Stream stond. Als ik overdreven naar voren leunde was het effect weg. De druk op de schouders was zo goed als weg.
Nedplex test
Ik heb gebeld naar NedPlex om een afspraak te maken voor een testrit. De eigenaar (fransman, aardige vent) wist mij echter te overtuigen om hun grootste ruit op te sturen. Na aankomst van de ruit deze gemonteerd (past prima) en direct een proefrit gemaakt en het vacuüm effect was zo goed als weg. Ook is de herrie rond de een stuk minder in vergelijking met de originele BMW ruit. De ruit is wel redelijk aan de grote kant, vooral in de hoogste stand. Tijdens het rijden staat de ruit net iets over het midden. Ik kijk nog wel over de ruit heen i.p.v er doorheen. De herrie is nog niet 100% weg maar ik ben er nu zeer tevreden mee. Ook hier was de druk op de schouders zo goed als weg.
TIP: Ga met beide ruiten, als dat lukt, een proefrit maken. Jou lichaamsbouw is ongetwijfeld anders dan die van mij (lange benen - kort bovenlichaam, korte benen - lang bovenlichaam, ...). Succes met je keuze!

Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Vandaag even gereden met mijn VStream, ik ben ca. 1m85, en op de snelweg moet ik nog wat meer testjes gaan doen.
Maar het lijkt bij mij op dit moment exit NedPlex en welkom VStream.
Morgen ga ik daar nog specifiek verder op testen e.d.
Zo zie je maar weer, hoe persoonlijk ruiten/schermen en zadels zijn!
Maar het lijkt bij mij op dit moment exit NedPlex en welkom VStream.
Morgen ga ik daar nog specifiek verder op testen e.d.
Zo zie je maar weer, hoe persoonlijk ruiten/schermen en zadels zijn!
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
De eerste ervaringen zijn best wel positief met de VStream.
Optisch lijkt de ruit kleiner dan een andere ruit, maar dat is optisch bedrog.
In mijn eerste testen lijkt het er op dat ik de Vstream ruit niet volledig omhoog hoef te doen om het gewenste comfort (voor mij) te bereiken.
Door de ruit heenkijken gaat ook prima, vind ik niet storend vergeleken met de andere ruiten.
(vrijwel geen optische vertekeningen, helder zicht, e.d.)
Vandaag heb ik een spoed-ritje naar regio Utrecht, dan kan ik nog ff verder kijken en testen.
En zal ik ook de opnames gaan beluisteren van de camera, of ik daar nog zaken constateer met de ruit in bepaalde standen.
Optisch lijkt de ruit kleiner dan een andere ruit, maar dat is optisch bedrog.
In mijn eerste testen lijkt het er op dat ik de Vstream ruit niet volledig omhoog hoef te doen om het gewenste comfort (voor mij) te bereiken.
Door de ruit heenkijken gaat ook prima, vind ik niet storend vergeleken met de andere ruiten.
(vrijwel geen optische vertekeningen, helder zicht, e.d.)
Vandaag heb ik een spoed-ritje naar regio Utrecht, dan kan ik nog ff verder kijken en testen.
En zal ik ook de opnames gaan beluisteren van de camera, of ik daar nog zaken constateer met de ruit in bepaalde standen.
- WernerB
- Berichten: 844
- Lid geworden op: 09 okt 2009, 14:50
- Type: R1200RT
- Bijz: Midland BT next/TomTom 550
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Tholen
- Locatie: Tholen
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Op mijn R1100rt had ik aanvankelijk, zoals waarschijnlijk iedereen van ons, het originele windscherm. Echter, gelet op mijn lengte van 1.94 meter, moest het originele scherm al snel plaatsmaken voor een GIVI-verhoogde versie. Met dit scherm ging ik er nauwelijks op vooruit. Dus ook deze moest plaatsmaken en wel voor een V-stream.
Ik rijd nu een jaar met het V-stream-scherm rond en ben redelijk tot goed tevreden. Het scherm oogt goed/ziet er gelikt uit. Ik rijd er altijd mee in de hoogste stand, HJC FS-Max systeemhelm op en altijd met proppen in mijn oren, want het turbulentiegeluid ben ik niet kwijt! Wel kwijt: de winddruk bij de schouders!
Om kort te gaan: best tevreden met het V-stream scherm.
Nog even een extraatje: mijn vrouw vond echter wel dat de herrie achterop met het V-stream nagenoeg is verdwenen evenals ook bij haar de winddruk op schouderhoogte.
Succes met zoeken/uitproberen!
Have a nice BMW-day!
WernerB
Ik rijd nu een jaar met het V-stream-scherm rond en ben redelijk tot goed tevreden. Het scherm oogt goed/ziet er gelikt uit. Ik rijd er altijd mee in de hoogste stand, HJC FS-Max systeemhelm op en altijd met proppen in mijn oren, want het turbulentiegeluid ben ik niet kwijt! Wel kwijt: de winddruk bij de schouders!
Om kort te gaan: best tevreden met het V-stream scherm.
Nog even een extraatje: mijn vrouw vond echter wel dat de herrie achterop met het V-stream nagenoeg is verdwenen evenals ook bij haar de winddruk op schouderhoogte.
Succes met zoeken/uitproberen!
Have a nice BMW-day!
WernerB
Have a nice BMW-day!
WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

WernerB
.....Nil Nobis Absurdum....Dus: Penderyn whisky, mooie sigaren en Italiaanse Amarone-wijn! (Niet noodzakelijkerwijs in die volgorde......)

Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Heb sinds een week de nedplex ruit die is 14cm hoger dan de standaard ruit en in totaal
10 cm breder, ik zit als een prins op mijn brommertje geen wingeruis meer om het hoofd
kan zelfs 170 rijden met vizier open geen probleem!!
Bon apetit Martien.
10 cm breder, ik zit als een prins op mijn brommertje geen wingeruis meer om het hoofd
kan zelfs 170 rijden met vizier open geen probleem!!
Bon apetit Martien.
- BarthoD
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 feb 2009, 22:25
- Type: R1200RT
- Bijz: 2007
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Maarsbergen
- Locatie: Maarsbergen
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Ik heb de Nedplex, gisteren ook met een paar mensen over gesproken op het Freebike event. De maat vind ik meevallen.
Bevalt me zeer, zeer goed. Goed instelbaar zodat de wind over me heen gaat ipv. recht om mijn vizier (standaard ruit).
Scherm is helder en stevig. Geen last van vacuum zuigen etc. Ook ik kijk er altijd (soms net) overheen.
Bartho
Bevalt me zeer, zeer goed. Goed instelbaar zodat de wind over me heen gaat ipv. recht om mijn vizier (standaard ruit).
Scherm is helder en stevig. Geen last van vacuum zuigen etc. Ook ik kijk er altijd (soms net) overheen.
Bartho

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Jaap van 't Hoff
3176 PP POORTUGAAL.
jaap.vanthoff@gmail.com
Drie weken geleden heb ik mijn oude R1100RT ingeruild voor een R1200RT model 2010.
Op het moment dat ik van mijn R100RT op de 1100 overstapte vond ik de bescherming een stuk minder. Vooral de druk op mijn armen was meer en turbulentie rond de helm. Ik heb toen zelf een kunststof ruit gezaagd, gebogen en gemonteerd. Dat beviel zo goed dat er nooit een ‘fatsoenlijke’ ruit geplaatst is.
Nu op de nieuwe 1200 werd ik erg ongelukkig van de turbulentie rond mijn helm. Als ik in elkaar dook werd het wat minder, maar nog steeds oncomfortabel.
Daarop ben – met de auto- ik naar MDI gereden, om een ruit op te halen en thuis uit te proberen. Proef rijden kan alleen als je ter plaatse de omwisseling doet; mee nemen naar huis is onmogelijk. Zelfs de twee proefruiten betalen, kiezen en het teveel teruggestort krijgen was niet bespreekbaar.
Afgelopen vrijdag ben in naar Nedplex gegaan omdat Terneuzen min of meer op de route lag…
Ik heb het 64 cm model gekozen en ter plaatse gemonteerd.
Met de ruit in de middenstand kan met de klep van mijn helm tot 120 km/u open gereden worden, geen last van vacuüm, kortom perfect.
De ‘vouw’ bovenaan de ruit is niet sierlijk, geeft vertekening, maar werkt wel.
Kortom voor een kleine € 170, - een stuk meer confort.
3176 PP POORTUGAAL.
jaap.vanthoff@gmail.com
Drie weken geleden heb ik mijn oude R1100RT ingeruild voor een R1200RT model 2010.
Op het moment dat ik van mijn R100RT op de 1100 overstapte vond ik de bescherming een stuk minder. Vooral de druk op mijn armen was meer en turbulentie rond de helm. Ik heb toen zelf een kunststof ruit gezaagd, gebogen en gemonteerd. Dat beviel zo goed dat er nooit een ‘fatsoenlijke’ ruit geplaatst is.
Nu op de nieuwe 1200 werd ik erg ongelukkig van de turbulentie rond mijn helm. Als ik in elkaar dook werd het wat minder, maar nog steeds oncomfortabel.
Daarop ben – met de auto- ik naar MDI gereden, om een ruit op te halen en thuis uit te proberen. Proef rijden kan alleen als je ter plaatse de omwisseling doet; mee nemen naar huis is onmogelijk. Zelfs de twee proefruiten betalen, kiezen en het teveel teruggestort krijgen was niet bespreekbaar.
Afgelopen vrijdag ben in naar Nedplex gegaan omdat Terneuzen min of meer op de route lag…
Ik heb het 64 cm model gekozen en ter plaatse gemonteerd.
Met de ruit in de middenstand kan met de klep van mijn helm tot 120 km/u open gereden worden, geen last van vacuüm, kortom perfect.
De ‘vouw’ bovenaan de ruit is niet sierlijk, geeft vertekening, maar werkt wel.
Kortom voor een kleine € 170, - een stuk meer confort.
- AGVerheij
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
- Locatie: Utrecht
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Ik overweeg ook een groter scherm op mijn
en zie net op de site dat de NedPlexen voor de 1150rt nu nog 'maar' €119 kosten !!
Die VStream ziet er ook cool uit, maar dit is best een leuke prijs voor een NedPlex.
Groets, Gerbert
Ps: ik heb geen aandelen of belangen bij genoemde bedrijven

Die VStream ziet er ook cool uit, maar dit is best een leuke prijs voor een NedPlex.
Groets, Gerbert
Ps: ik heb geen aandelen of belangen bij genoemde bedrijven

Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Beste Gerbert,
Heb zelf een R 1100 RT van 1998, ben 1,95 mtr groot.
Heb op de fantastische oefendag in Oploo met een aantal mannen gesproken die zelf al een Nedplex hadden.
Heb daarna contact gehad met Nedplex. Inderdaad kost de demo ruit 119,-- euro (excl verzend kosten).
Heb de hoogste maat gekozen, 49 cm. 2 dagen na betaling in huis en 15 min later reeds gemonteerd.
Zit wel "krasje" op maar zeer klein en aan de zijkant. Met de ruit is het fantastisch rijden.
Let wel op bij parkeren en de ruit in de laagste stand kom je met het stuur tegen de ruit aan.
Veel plezier er mee
Groetjes
George Ouwehand
Heb zelf een R 1100 RT van 1998, ben 1,95 mtr groot.
Heb op de fantastische oefendag in Oploo met een aantal mannen gesproken die zelf al een Nedplex hadden.
Heb daarna contact gehad met Nedplex. Inderdaad kost de demo ruit 119,-- euro (excl verzend kosten).
Heb de hoogste maat gekozen, 49 cm. 2 dagen na betaling in huis en 15 min later reeds gemonteerd.
Zit wel "krasje" op maar zeer klein en aan de zijkant. Met de ruit is het fantastisch rijden.
Let wel op bij parkeren en de ruit in de laagste stand kom je met het stuur tegen de ruit aan.
Veel plezier er mee
Groetjes
George Ouwehand
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
hallo, heb net een tweedehands R1150RT gekocht met een V-stream scherm van Ztechnik.
het probleem is dat ik " maar " 1 m 73 ben en dus vraag ik mij af of een hoger scherm wel functioneel is.
het verschil met m'n vorige motor is, dat ik nu door het scherm kijk, zoals door de voorruit van een auto.
Ik kan natuurlijk het scherm lager zetten ..... of eventueel het originele scherm terugplaatsen ....
Wat is jullie mening ????
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
het probleem is dat ik " maar " 1 m 73 ben en dus vraag ik mij af of een hoger scherm wel functioneel is.
het verschil met m'n vorige motor is, dat ik nu door het scherm kijk, zoals door de voorruit van een auto.
Ik kan natuurlijk het scherm lager zetten ..... of eventueel het originele scherm terugplaatsen ....
Wat is jullie mening ????



![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Junkyard Dog
- Berichten: 219
- Lid geworden op: 25 apr 2010, 14:08
- Type: R1100RT
- Bijz: Verlaagd met Hyperpro veren. TomTom GO 500.
- Land: FRANKRIJK
- Woonplaats of omgeving: Creuse.
- Locatie: Creuse
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Wat een problemen toch met die ruit van de motor.
Eens een ander geluid, ik heb hem liever niet. Ik heb een R 1100 RT en een Harley Davidson FXLR.
Twee motoren die mij prima bevallen, de Harley natuurlijk zonder ruit en maak daar veel ritten mee van rond de 1000 KM in een stuk. Geen last van de wind of apen armen bij 120 tot 130 KM per uur.
De BMW daar rij ik ook van die ritten mee. Moest erg wennen aan de ruit en had hem al snel in de laagste stand en dat bevalt het beste. Heb er over gedacht om hem er af te halen maar dan doe ik de motor en het uiterlijk geweld aan vind ik. Maar van mij zou hij er af mogen. Gewoon een goede helm en je hebt geen last van geluid en die wind, daarvoor zit je op een motor en niet in een auto.
Veel motor plezier gewenst.
Junkyard Dog
Eens een ander geluid, ik heb hem liever niet. Ik heb een R 1100 RT en een Harley Davidson FXLR.
Twee motoren die mij prima bevallen, de Harley natuurlijk zonder ruit en maak daar veel ritten mee van rond de 1000 KM in een stuk. Geen last van de wind of apen armen bij 120 tot 130 KM per uur.
De BMW daar rij ik ook van die ritten mee. Moest erg wennen aan de ruit en had hem al snel in de laagste stand en dat bevalt het beste. Heb er over gedacht om hem er af te halen maar dan doe ik de motor en het uiterlijk geweld aan vind ik. Maar van mij zou hij er af mogen. Gewoon een goede helm en je hebt geen last van geluid en die wind, daarvoor zit je op een motor en niet in een auto.
Veel motor plezier gewenst.
Junkyard Dog
The Dog is in the house
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
In bezit van:
BMW R60/5 1970 391.252 KM
Harley Davidson FXLR 1990 333.100 KM
BMW R1100RT 1998 310.128 KM
Nieuwe motor HD Dyna Low Rider mei 2015, 73053 KM.
- AGVerheij
- Berichten: 865
- Lid geworden op: 14 jun 2010, 11:01
- Type: R1200RT
- Bijz: RT-P uit 2015 in prachtig mat-blauw
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Utrecht
- Locatie: Utrecht
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Ieder zijn ding.
Maar ik ben altijd erg blij als ik in regen en wind een beetje beschut zit, en had daarom op mijn vorige motor (de 'naked' R850R) een MRA-scherm gezet.
Nu met deze warmte daarom de ruit lekker laag om wat rijwind te vangen, en straks gaat-ie weer omhoog.
, Gerbert
Maar ik ben altijd erg blij als ik in regen en wind een beetje beschut zit, en had daarom op mijn vorige motor (de 'naked' R850R) een MRA-scherm gezet.
Nu met deze warmte daarom de ruit lekker laag om wat rijwind te vangen, en straks gaat-ie weer omhoog.
![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Groets, GerbeRT
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
"Zolang ik verkeerslichten moet herkennen om mijzelf te onderscheiden van een robot heb ik weinig vertrouwen in zelfrijdende voertuigen
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Junkyard Dog schreef:
, de Harley natuurlijk zonder ruit en maak daar veel ritten mee van rond de 1000 KM in een stuk. Geen last van de wind of apen armen bij 120 tot 130 KM per uur.



Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Na diverse ruiten (NedPlex, ZTechnik, BMW) te hebben aangeschaft durf ik te beweren dat een ruit iets heel persoonlijk is.
Niet alleen lichaamslengte, maar ook zit-positie zijn van invloed op je ervaringen rondom een bepaalde ruit.
En natuurlijk de vorm van de ruit, want er zitten flinke verschillen in, wat ook weer invloed heeft op de windreflectie karakteristieken.
Maar ook heel belangrijk is wat je er van verwacht cq. je wensen zijn;
Wil je helemaal windstil rondom jou (dat is soms realiseerbaar), wat weer een soort luchtvacuüm vóór jou geeft (vindt niet iedereen altijd even prettig).
Wil je al dan niet door of juist over de ruit heen kijken, enzovoort.
En wat je ook zeker niet moet vergeten; een ander scherm geeft ook een wat ander stuurgedrag.
De ZTechnik VStream;
De VStream is specifiek ontworpen om turbulentie rondom de bestuurder te reduceren en de wind langs je te geleiden.
Mijn ervaring is dat dit inderdaad het geval is, maar zonder dat alle wind weg is, wat ik persoonlijk wel zo prettig vindt.
Door het scherm heenkijken wil ik in principe alleen doen als het bijv. regent (proberen het vizier van regen vrij te houden).
De NedPlex scherm;
Ik heb kortstondig met de NedPlex (46 cm versie) rondgereden;
Deze ruit is niet alleen hoger dan de standaard ruit (qua lengte vrijwel hetzelfde als de VStream ruit), maar ook flink breder.
Daardoor kwam ik in de problemen met de stuurspiegels.
Een forum-friend (die ca. jou lengte is) heeft met deze ruit rondgereden, en hij ondervond veel turbulentie rondom zijn helm.
Iemand anders die heel wat langer is, melde ook turbulentie.
Ik denk dat dit ook min-of-meer inherent is aan de flinke afmetingen van de NedPlex ruit.
BMW Tour ruit + Laminar Lip;
Tot heden was dit het enige scherm die met mijn lengte (1m85) een windstilte (en zelfs vacuum, afhankelijk van de stand van de ruit) vóór mij (en op het dashboard) gaf.
Eigenlijk bevalt dat scherm mij qua comfort vooralsnog het meest.
Nadeel is natuurlijk wel die Laminar lip die zichtbaarder is (door de 3M DualLocks), en de combinatie vrij kostbaar (aanschafprijs).
Kortom, je zult zelf met een ruit moeten gaan rondrijden om te ervaren wat je bevalt en niet bevalt.
Het is, zoals ik het ervaar althans, heel persoonlijk.
Ikzelf wil graag wel enig wind om mij heen, ter verkoeling, ruiken, etc, want anders stap ik wel in de auto of zo
Motor rijden moet een beetje avontuurlijk zijn, en daarbij hoort m.i. ook de wind, de vliegjes op je tanden (bij wijze van spreken dan, natuurlijk :lol: )
Mijn voorkeur heeft het zeker niet om door een ruit heen te kijken.
Maar dat is allemaal heel persoonlijk natuurlijk.
Niet alleen lichaamslengte, maar ook zit-positie zijn van invloed op je ervaringen rondom een bepaalde ruit.
En natuurlijk de vorm van de ruit, want er zitten flinke verschillen in, wat ook weer invloed heeft op de windreflectie karakteristieken.
Maar ook heel belangrijk is wat je er van verwacht cq. je wensen zijn;
Wil je helemaal windstil rondom jou (dat is soms realiseerbaar), wat weer een soort luchtvacuüm vóór jou geeft (vindt niet iedereen altijd even prettig).
Wil je al dan niet door of juist over de ruit heen kijken, enzovoort.
En wat je ook zeker niet moet vergeten; een ander scherm geeft ook een wat ander stuurgedrag.
De ZTechnik VStream;
De VStream is specifiek ontworpen om turbulentie rondom de bestuurder te reduceren en de wind langs je te geleiden.
Mijn ervaring is dat dit inderdaad het geval is, maar zonder dat alle wind weg is, wat ik persoonlijk wel zo prettig vindt.
Door het scherm heenkijken wil ik in principe alleen doen als het bijv. regent (proberen het vizier van regen vrij te houden).
De NedPlex scherm;
Ik heb kortstondig met de NedPlex (46 cm versie) rondgereden;
Deze ruit is niet alleen hoger dan de standaard ruit (qua lengte vrijwel hetzelfde als de VStream ruit), maar ook flink breder.
Daardoor kwam ik in de problemen met de stuurspiegels.
Een forum-friend (die ca. jou lengte is) heeft met deze ruit rondgereden, en hij ondervond veel turbulentie rondom zijn helm.
Iemand anders die heel wat langer is, melde ook turbulentie.
Ik denk dat dit ook min-of-meer inherent is aan de flinke afmetingen van de NedPlex ruit.
BMW Tour ruit + Laminar Lip;
Tot heden was dit het enige scherm die met mijn lengte (1m85) een windstilte (en zelfs vacuum, afhankelijk van de stand van de ruit) vóór mij (en op het dashboard) gaf.
Eigenlijk bevalt dat scherm mij qua comfort vooralsnog het meest.
Nadeel is natuurlijk wel die Laminar lip die zichtbaarder is (door de 3M DualLocks), en de combinatie vrij kostbaar (aanschafprijs).
Kortom, je zult zelf met een ruit moeten gaan rondrijden om te ervaren wat je bevalt en niet bevalt.
Het is, zoals ik het ervaar althans, heel persoonlijk.
Ikzelf wil graag wel enig wind om mij heen, ter verkoeling, ruiken, etc, want anders stap ik wel in de auto of zo

Motor rijden moet een beetje avontuurlijk zijn, en daarbij hoort m.i. ook de wind, de vliegjes op je tanden (bij wijze van spreken dan, natuurlijk :lol: )
Mijn voorkeur heeft het zeker niet om door een ruit heen te kijken.
Maar dat is allemaal heel persoonlijk natuurlijk.

Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
hoi,
't kan zomaar zijn dat ik veel te laat ben met deze reactie.
maar ja, ik was een tijdje uit de running (kijk maar op 'en toen ging het mis...')
ik heb op mijn rt de hoge Nedplex-ruit. en die beviel erg goed!. ik meet zelf 1.93 m en kan relaxed kiezen tussen: 1. over de ruit heen kijken + directe ventilatie vizier en hoofdhuid of 2. ruit in hoogste stand en dan helemaal in de windstilte. maar bij regen ben ik het liefst die druppels extra tussen mij en de weg kwijt, qua uitzicht.
voor relatief weinig geld heel veel rijplezier dus.
enfin, ik hoop volgend voorjaar (!) weer op de RT te kunnen/mogen. de motor en ikzelf zijn beide nu nog in (forse) reparatie.
groet
beamer
't kan zomaar zijn dat ik veel te laat ben met deze reactie.
maar ja, ik was een tijdje uit de running (kijk maar op 'en toen ging het mis...')
ik heb op mijn rt de hoge Nedplex-ruit. en die beviel erg goed!. ik meet zelf 1.93 m en kan relaxed kiezen tussen: 1. over de ruit heen kijken + directe ventilatie vizier en hoofdhuid of 2. ruit in hoogste stand en dan helemaal in de windstilte. maar bij regen ben ik het liefst die druppels extra tussen mij en de weg kwijt, qua uitzicht.
voor relatief weinig geld heel veel rijplezier dus.
enfin, ik hoop volgend voorjaar (!) weer op de RT te kunnen/mogen. de motor en ikzelf zijn beide nu nog in (forse) reparatie.
groet
beamer
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
" Ieder voordeel heeft z'n nadeel " -leslie schreef:hallo, heb net een tweedehands R1150RT gekocht met een V-stream scherm van Ztechnik.
het probleem is dat ik " maar " 1 m 73 ben en dus vraag ik mij af of een hoger scherm wel functioneel is.
het verschil met m'n vorige motor is, dat ik nu door het scherm kijk, zoals door de voorruit van een auto.
Ik kan natuurlijk het scherm lager zetten ..... of eventueel het originele scherm terugplaatsen ....
Wat is jullie mening ????![]()
![]()
![]()
Na een ritje van 472 km door de Eifel vorige zaterdag - zonnig en warm weer - heb ik de gelegenheid gehad om het V-stream scherm eens te testen .....
Het V-stream scherm geeft optimale bescherming - maar door het feit dat ik maar 1.73 meet - kijk ik door het scherm als door een autoruit.
Bij het terug naar huis rijden - 's avonds - met laagstaande zon en ruit vervuild met een slagveld van dode vliegen - was dit zeer vervelend.
Bij een lagere stand geeft dit scherm zeker evenveel turbelentie rond de helm als het originele scherm ....
Dus heb ik besloten om terug het originele scherm te plaatsen, bovendien " een beetje wind in 't aangezicht voelen " is toch de charme van het motorrijden ...
En, sorry RT-rijders, ik heb toch m'n R1100R gemist op de kleine, bochtige wegeltjes in de Eifel



Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
@Leslie: Uit jou ervaring blijkt maar weer, een ruit is dus heel persoonlijk, en dien je altijd mee rond te gaan rijden.
Een vervuilde ruit en laagstaande zon is bij elke ruit heel vervelend, vandaar dat ik altijd de ruit schoonmaak voordat ik aan een rit begin.
Motor-rijden is onderhand een heel ritueel aan het worden, toch? :lol:
Ik noem het voorpret, hoewel er momenten zijn dat ik behoorlijk zenuwachtig wordt omdat ik dan niet "ff kan vertrekken", het vergt goede fysieke en mentale voorbereiding. :roll:
Anyhoe, gezien jou ervaringen moet je anders eens gaan kijken naar de NedPlex ruit.
Die is er in twee maten, de middelgrootte (46 cm) en de grote(re) (49 cm)
Waarbij de 46 cm (dus 10 cm hoger dan het standaard scherm) bedoelt is voor mensen tot 1m80.
Ik heb dat scherm verkocht, omdat het mijn stuurspiegels heel erg in de weg zat (het is ook een breder scherm)
En aangezien je niet vaak de VStream in de 2ehands markt ziet (is nieuw heel erg duur, en bevalt vaak heel erg goed), is die volgens mij goed te verkopen.
Een vervuilde ruit en laagstaande zon is bij elke ruit heel vervelend, vandaar dat ik altijd de ruit schoonmaak voordat ik aan een rit begin.
Motor-rijden is onderhand een heel ritueel aan het worden, toch? :lol:
Ik noem het voorpret, hoewel er momenten zijn dat ik behoorlijk zenuwachtig wordt omdat ik dan niet "ff kan vertrekken", het vergt goede fysieke en mentale voorbereiding. :roll:

Anyhoe, gezien jou ervaringen moet je anders eens gaan kijken naar de NedPlex ruit.
Die is er in twee maten, de middelgrootte (46 cm) en de grote(re) (49 cm)
Waarbij de 46 cm (dus 10 cm hoger dan het standaard scherm) bedoelt is voor mensen tot 1m80.
Ik heb dat scherm verkocht, omdat het mijn stuurspiegels heel erg in de weg zat (het is ook een breder scherm)
En aangezien je niet vaak de VStream in de 2ehands markt ziet (is nieuw heel erg duur, en bevalt vaak heel erg goed), is die volgens mij goed te verkopen.

Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Hallo,
Ik heb ondertussen het originele scherm gemonteerd, heb in 't weekend een lange rit gepland ( 400 km ) en zal dan het verschil wel merken.
Ik heb ondertussen het originele scherm gemonteerd, heb in 't weekend een lange rit gepland ( 400 km ) en zal dan het verschil wel merken.
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Ik ben dus 1,9m kort en jammerlijk weet ik maar al te goed wat turbulenties zijn. Een goede ruit is voor mij dus zeer belangrijk.
Het is finaal een nedplex geworden, stil kwalitatief in orde en qua prijs valt dat ook meer dan mee. Je kan ook een testrit aanvragen bij nedplex. Kijk vooral eens naar de zwarte uitvoering. Deze staat gewoon prachtig op de rt, zelf op de zilveren rt uitvoering !
Ik zou niet meer willen rijden zonder die ruit.
Dit wou ik hier even delen met iedereen.
Groeten,
Frederik
Het is finaal een nedplex geworden, stil kwalitatief in orde en qua prijs valt dat ook meer dan mee. Je kan ook een testrit aanvragen bij nedplex. Kijk vooral eens naar de zwarte uitvoering. Deze staat gewoon prachtig op de rt, zelf op de zilveren rt uitvoering !
Ik zou niet meer willen rijden zonder die ruit.
Dit wou ik hier even delen met iedereen.
Groeten,
Frederik
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Ik was geheel niet zo tevreden over de NedPlex en iemand anders die met mijn ruit ging proefrijden ook niet bepaald, die kwam weer terug.
Ik rij nu geruime tijd en ben meer dan tevreden met de Ztechnik VStream.
Het is dus een kwestie van smaak, voorkeuren en lichaamsbouw/zithouding en dergelijke.
Ik rij nu geruime tijd en ben meer dan tevreden met de Ztechnik VStream.
Het is dus een kwestie van smaak, voorkeuren en lichaamsbouw/zithouding en dergelijke.
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Ik heb de Z-technics V-stream op mijn R1150RT gemonteerd en rij doorgaans met de ruit op ongeveer half-stand.
Dan heb je nog wat wind-in-de-bek en relatief weinig lawaai.
In die stand kan ik met de TT-Rider-II via bluetooth-helmset ook nog telefoneren tot ca. 100 km/u.
Ga ik de snelweg op dan zet ik de ruit in de bovenste stand en dan kijk ik er nog net overheen (ik ben 1,87 en heb mijn zadel in de middelste stand).
T.o.v. de originele ruit bevalt de Z-technik mij het beste. Ik heb 4 andere alternatieven (zonder dat V-profiel) geprobeerd maar die maakten meer herrie om de helm heen.
Daarnaast heb ik met de Z-tech minder last van de klapperende wind achter vrachtwagen, bestelbusjes, MPV's e.d.
De V-vorm haalt ook wat turbulentie bij je schouders weg.
Boven de 120 (alleen in Duitsland natuurlijk
) voel je de valwind in je rug (tenzij je vriendin daar al zit natuurlijk want dan voel je een stuk of 2 heel andere dingen
).
Dan heb je nog wat wind-in-de-bek en relatief weinig lawaai.
In die stand kan ik met de TT-Rider-II via bluetooth-helmset ook nog telefoneren tot ca. 100 km/u.
Ga ik de snelweg op dan zet ik de ruit in de bovenste stand en dan kijk ik er nog net overheen (ik ben 1,87 en heb mijn zadel in de middelste stand).
T.o.v. de originele ruit bevalt de Z-technik mij het beste. Ik heb 4 andere alternatieven (zonder dat V-profiel) geprobeerd maar die maakten meer herrie om de helm heen.
Daarnaast heb ik met de Z-tech minder last van de klapperende wind achter vrachtwagen, bestelbusjes, MPV's e.d.
De V-vorm haalt ook wat turbulentie bij je schouders weg.
Boven de 120 (alleen in Duitsland natuurlijk


Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Met een lengte van 180 cm, net ietsje te lang om 'windvrij' achter de standaard ruit te zitten. Ook met het zadel in de laagste stand.
Bij Motozoom heb ik een Vstream besteld en vandaag ontvangen. De ruit meteen geplaatst en een rit gemaakt.
Mijn bevindingen:
- de ruit ziet er prachtig uit
- letterlijk glashelder
- goede windbescherming (zadel nu in middelste stand) op zowel snelweg als binnenwegen
- windgeruis is verwaarloosbaar (ook met open helm / C3 Schuberth)
Al met al goede prijs-kwaliteit verhouding.
groetjes,
Luc
Bij Motozoom heb ik een Vstream besteld en vandaag ontvangen. De ruit meteen geplaatst en een rit gemaakt.
Mijn bevindingen:
- de ruit ziet er prachtig uit
- letterlijk glashelder
- goede windbescherming (zadel nu in middelste stand) op zowel snelweg als binnenwegen
- windgeruis is verwaarloosbaar (ook met open helm / C3 Schuberth)
Al met al goede prijs-kwaliteit verhouding.
groetjes,
Luc
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnik Vstrea
Ik kan je ervaringen onderschrijven, van harte zelfs.
Sterker nog, iemand wiens mening ik zeer respecteer, heeft een vergelijk gemaakt met zijn eigen (49 cm) NedPlex en mijn fiets met de Z-Technik VStream.
En ik heb begrepen dat hij zeer enthousiast werd van mijn Vstream.
Veel betere windgeleiding, geen lawaai rondom het hoofd e.d.
(persoon en ik waren vergelijkbaar qua postuur en lengte, min-of-meer)
Maar, en dat moeten we natuurlijk niet vergeten, er is nogal een prijsverschil.
Desalniettemin, vindt ik persoonlijk, met alle ervaringen van al mijn windschermen, de ZTechnik VStream een aanrader, als je budget het toestaat.
Ik was al blij met mijn keuze (ook omdat ik de NedPlex gehad heb, dus ook zelf een vergelijk heb kunnen maken) maar het is prettig om iemand ander z'n mening ook te horen.
Want ultimo zit het letterlijk en figuurlijk, tussen de oren. :lol:

Sterker nog, iemand wiens mening ik zeer respecteer, heeft een vergelijk gemaakt met zijn eigen (49 cm) NedPlex en mijn fiets met de Z-Technik VStream.
En ik heb begrepen dat hij zeer enthousiast werd van mijn Vstream.
Veel betere windgeleiding, geen lawaai rondom het hoofd e.d.
(persoon en ik waren vergelijkbaar qua postuur en lengte, min-of-meer)
Maar, en dat moeten we natuurlijk niet vergeten, er is nogal een prijsverschil.
Desalniettemin, vindt ik persoonlijk, met alle ervaringen van al mijn windschermen, de ZTechnik VStream een aanrader, als je budget het toestaat.
Ik was al blij met mijn keuze (ook omdat ik de NedPlex gehad heb, dus ook zelf een vergelijk heb kunnen maken) maar het is prettig om iemand ander z'n mening ook te horen.
Want ultimo zit het letterlijk en figuurlijk, tussen de oren. :lol:
- Beemer-Tycoons
- 2023
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 23 mar 2009, 22:08
- Type: Ik heb een andere motor
- Bijz: Kawasaki GTR1400, V-Stream scherm ,Hypro vering.
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Dordrecht
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Op mijn vorige BMW R1100Rt had ik ook al een Zliner scherm gemonteerd en was daar zeer over te spreken en mijn vaste duopassagier had ook geen last meer van wervelingen, deze schermen zijn gemaakt van Lexan een product dat ook wordt gebruikt voor de cockpit ruit van F-16 vliegtuigen, helaas heb ik dit twee jaar geleden ook mogen testen toen ik met ongeveer 120 km achterop reed op een voor mij rijdende auto die op dat moment een noodstop maakte, de Motor is 360 graden over de kop gegaan maar het scherm had alleen veeel krassen opgelopen maar was niet afgebroken of versplinterd wat mogelijk lichamelijk letsel van ons had kunnen veroorzaken.
Op mijn nieuwe BMW R1150RT heb ik gelijk weer een Zliner scherm gemonteerd toppie product .
Peter
Op mijn nieuwe BMW R1150RT heb ik gelijk weer een Zliner scherm gemonteerd toppie product .

![motorgroet [groet]](./images/smilies/motorgroet1.jpg)
Meer dan 45 Jaar Motor historie :Suzuki 250, Suzuki 750GT, Kawasaki Z900, Kawasaki Z1000, Suzuki 750GT, Honda 350 4cil, Kawasaki 450 2cil, Kawasaki Z550, Kawasaki Z1000ST, Kawasaki 1000GTR, Bmw R1100RT, BMW R1150RT, Kawasaki GTR1400


- mkoreman
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 08 sep 2010, 00:24
- Type: R1150RT
- Bijz: Super mooie motor :-)
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Brabant
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Ik heb een R850RT en ben 1,90meter lang. Ik had de wind precies op de bovenkant van mijn helm wat me erg stoorde
Ik heb een nieuwe ruit erop laten zetten van Nedplex en kan nu, wanneer de ruit helemaal omhoog staat, lekker 120 (of 160) rijden zonder last van de ruis. Top ruit.
Ik heb voordat ik de ruit kocht eerst een half uurtje mogen rondrijden met de ruit. Indien het niet beviel mocht ik de ruit terug geven. Helemaal gratis. Goede service.
Originele ruit vind ik overigens wel mooier......

Ik heb een nieuwe ruit erop laten zetten van Nedplex en kan nu, wanneer de ruit helemaal omhoog staat, lekker 120 (of 160) rijden zonder last van de ruis. Top ruit.

Ik heb voordat ik de ruit kocht eerst een half uurtje mogen rondrijden met de ruit. Indien het niet beviel mocht ik de ruit terug geven. Helemaal gratis. Goede service.
Originele ruit vind ik overigens wel mooier......
Eerst zelf klikken, dan pas vragen.
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Zo zie je maar weer hoeveel smaken en ervaringen verschillen maar dan ook weer deels overeenkomen
De NedPlex vindt ik ook foeilelijk (met excuses aan degene die mijn ruit heeft overgenomen), een (te) enorme lap plastic in hoogte en breedte.
En daarom vindt ik de VStream precies goed, niet al te veel groter dan de originele ruit.
Qua looks ook helemaal top, in mijn optiek.
Maar, met een lichaamslengte van 1m90 en gebulder om je hoofd, zal het je meer gaan om de functionaliteit dan de looks.
Hoewel VStream tegenwoordig ook een grotere ruit heeft.
Edit: En is ook proef te rijden, met dank aan JayBMW voor de info!
(zie volgende bericht hierna)
Het resultaat is belangrijker, wat dat betreft.

De NedPlex vindt ik ook foeilelijk (met excuses aan degene die mijn ruit heeft overgenomen), een (te) enorme lap plastic in hoogte en breedte.
En daarom vindt ik de VStream precies goed, niet al te veel groter dan de originele ruit.
Qua looks ook helemaal top, in mijn optiek.

Maar, met een lichaamslengte van 1m90 en gebulder om je hoofd, zal het je meer gaan om de functionaliteit dan de looks.
Hoewel VStream tegenwoordig ook een grotere ruit heeft.

Edit: En is ook proef te rijden, met dank aan JayBMW voor de info!

(zie volgende bericht hierna)
Het resultaat is belangrijker, wat dat betreft.
Laatst gewijzigd door Inspector Gadget op 17 jan 2011, 23:56, 2 keer totaal gewijzigd.
- jaybmw
- Berichten: 565
- Lid geworden op: 03 feb 2010, 20:16
- Type: R1200RT
- Bijz: z-technikscherm,wunderlich schakelpookverlenger.
- Land: nl
- Woonplaats of omgeving: Brabant !
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
De v-stream x-tall is gewoon te testen net als alle andere modellen bij MDI in ons prachtige Brabant. Gewoon langs rijden,scherm(en) wisselen en rijden.Je mag daar ook gereedschap lenen en proefrijden in de buurt. Snelweg,secundaire wegen zijn voorhanden.
Check ff mdi-online.nl en rijdt naar Ravenstein.
Grtn Jeroen.
Check ff mdi-online.nl en rijdt naar Ravenstein.
Grtn Jeroen.
kawasaki gpz 600 r ,2jaar
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
kawasaki zx6 r ,8 mnd
kawasaki zx7 r ,4jaar (totall los )
kawasaki zx9 r ,10jaar
bmw r1200 rt
- Egbert van zalk
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 30 nov 2010, 08:36
- Type: R1150RT
- Bijz: Graphit Grau Metallic
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nunspeet
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Ben zelf eens aan het experimenteren geslagen.
Met mijn 1.97 meter is de originele ruit aan de lage kant, dus je wilt wat anders.
Eerst een Givi met flip-up van een maatje geleend, bij 120 geen gebulder om je hoofd.
Echter, de wind viel precies over mijn helm heen en blies precies in mijn nek! niet de bedoeling dus.........
Toen zelf een paar stroken perspex van 10 cm breed met een (industrieele) fohn in model gebogen en één met Ikea klemmen op het originele scherm geklemd.
De tweede pas gemaakt en met boutjes en moertjes in de topkoffer meegenomen.
Gisteren bracht een proefritje aan het licht dat de 7 cm verhoging niet genoeg was, dus de tweede met de boutjes aan de eerste geschroefd.
Dit "scheelde een jas" zoals mijn opa pleegde te zeggen.
Bij 140 zat ik heerlijk relaxed te genieten van de boxerbrom.
Gisteravond de Nedplex van 50 cm besteld en vandaag bericht gekregen dat hij onderweg is.
Nu maar hopen dat de vorst nog even wegblijft, dan kan ik alles nog eens rustig uitproberen.
Later meer...........
Grtn
EgbeRT
Met mijn 1.97 meter is de originele ruit aan de lage kant, dus je wilt wat anders.
Eerst een Givi met flip-up van een maatje geleend, bij 120 geen gebulder om je hoofd.
Echter, de wind viel precies over mijn helm heen en blies precies in mijn nek! niet de bedoeling dus.........
Toen zelf een paar stroken perspex van 10 cm breed met een (industrieele) fohn in model gebogen en één met Ikea klemmen op het originele scherm geklemd.
De tweede pas gemaakt en met boutjes en moertjes in de topkoffer meegenomen.
Gisteren bracht een proefritje aan het licht dat de 7 cm verhoging niet genoeg was, dus de tweede met de boutjes aan de eerste geschroefd.
Dit "scheelde een jas" zoals mijn opa pleegde te zeggen.
Bij 140 zat ik heerlijk relaxed te genieten van de boxerbrom.
Gisteravond de Nedplex van 50 cm besteld en vandaag bericht gekregen dat hij onderweg is.
Nu maar hopen dat de vorst nog even wegblijft, dan kan ik alles nog eens rustig uitproberen.
Later meer...........
Grtn
EgbeRT
Rijd nóóit sneller dan je bankrekening toelaat!
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Vanmiddag net de R 1100RT opgehaald, maar merk inderdaad ook dat met mijn 1.90 het ruitje net iets te kort is.
Opzich is het al een hele verbetering tov de R 80RT, maar bij 120 wel iets wat turbelentie.
Nou begon mijn vriendin achterop te miepen :roll: dat ze wel erg veel wind ving in vergelijking tot de "oude"..
Nu lees ik hier veel ervaring vanuit de bestuurder, maar hoe zit het met de bij-rijder? Of ben ik de enige die de vrouw achterop knupt?
Ik hoor t graag!
gr Martijn
Opzich is het al een hele verbetering tov de R 80RT, maar bij 120 wel iets wat turbelentie.
Nou begon mijn vriendin achterop te miepen :roll: dat ze wel erg veel wind ving in vergelijking tot de "oude"..
Nu lees ik hier veel ervaring vanuit de bestuurder, maar hoe zit het met de bij-rijder? Of ben ik de enige die de vrouw achterop knupt?

Ik hoor t graag!

gr Martijn
- Egbert van zalk
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 30 nov 2010, 08:36
- Type: R1150RT
- Bijz: Graphit Grau Metallic
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Nunspeet
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Bij mijn grijze dame zit de hoge Nedplex er op en binnenkort ga ik met mijn eigen (ook grijze) da me achterop er eens een flink stuk mee rijden.
Ik zal haar bevindingen ( _003 óf
) dan zo snel mogelijk aan jullie melden.
Grtn,
EgbeRT
Ik zal haar bevindingen ( _003 óf

Grtn,
EgbeRT
Rijd nóóit sneller dan je bankrekening toelaat!
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Mijn lief geeft inderdaad hetzelfde aan, veel windruis om haar lieftallig koppie...
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Kijk! Ben dus niet de enige met dit probleem..
Ben benieuwd naar ervaringen

Ben benieuwd naar ervaringen

- Baird
- 2024
- Berichten: 4361
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Ik heb zelf het nodige te doen gehad met ruiten, ik rij nu al een paar jaar rond met dit opzet-scherm. Heb hem gemaakt van Lexan en bevalt me prima. Op het warme vakantie adres aangekomen is hij met 3 boutjes/moertjes te verwijderen om met het standaard scherm verder te rijden.

keep
ing

keep

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- Wullum
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
- Type: R1250RT
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: Lkr. HN
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
DMM, ik heb zelf ook een origineel BMW verhoogde ruit op mijndutchmidiman schreef: BMW Tour ruit + Laminar Lip;
Tot heden was dit het enige scherm die met mijn lengte (1m85) een windstilte (en zelfs vacuum, afhankelijk van de stand van de ruit) vóór mij (en op het dashboard) gaf.
Eigenlijk bevalt dat scherm mij qua comfort vooralsnog het meest.
Nadeel is natuurlijk wel die Laminar lip die zichtbaarder is (door de 3M DualLocks), en de combinatie vrij kostbaar (aanschafprijs).

Vooral omdat mijn ruit niet electrisch is en dus maar beperkt verstelbaar (2 standen, hellingshoek niet instelbaar). Ruit rechtop is dus bij mij niet mogelijk. Daarom vrees ik dat bijv. een Ztechnik of Nedplex niet gaat werken. Givi zou een mogelijkheid zijn.
Ik zoek dus een lip o.i.d. om eens te testen.
Heb je die Laminar Lip nog ergens rondslingeren?
Meneer Laminar beweert "no holes to drill" maar hoe blijft dat zitten dan? En kan eea er ook zonder sporen weer af? Die 3M DualLocks lijken mij verwijderbaar, maar geldt dat ook voor alle lijmprut?
Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Staat er een nummer op je ruit, soms ingeslagen, maar soms ook puur in print (inktstempel) samen met het BMW logo?Wullum schreef:DMM, ik heb zelf ook een origineel BMW verhoogde ruit op mijn(volgens mij geen Tour ruit, die is iets smaller bovenaan, mijn ruit is bovenaan best breed) maar zit met mijn 1,88 lengte nog in de wind, ..
Want BMW heeft een drietal ruiten, en er is inderdaad onderling nogal een verschil.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=46&fg=55
Je ruitmechanisme werkt dus niet goed (meer)?Wullum schreef:Vooral omdat mijn ruit niet electrisch is en dus maar beperkt verstelbaar (2 standen, hellingshoek niet instelbaar). Ruit rechtop is dus bij mij niet mogelijk. Daarom vrees ik dat bijv. een Ztechnik of Nedplex niet gaat werken. Givi zou een mogelijkheid zijn.
In plaats van een ruit, zou ik toch eerst geld investeren om de ruit weer volledig verstelbaar te kunnen hebben, dus de ruitverstelmechanisme laten nazien en repareren.
Anders hebben de meeste after-market ruiten in mijn optiek (en ervaring

Die 3M DualLocks zijn een soort klittenband die inderdaad super-vast zitten op elkaar, dus de Laminar Lip op de ruit.Wullum schreef:Meneer Laminar beweert "no holes to drill" maar hoe blijft dat zitten dan? En kan eea er ook zonder sporen weer af? Die 3M DualLocks lijken mij verwijderbaar, maar geldt dat ook voor alle lijmprut?
Wel geeft Laminar Lip aan dat je elk jaar in principe die 3M DualLocks zou moeten vervangen, omdat UV en weersinvloeden de lijmlaag waarmee die 3M Duallocks op je ruit en op je Laminar Lip zitten minder zou kunnen worden.
Maar ik kan je geen idee geven hoe vast het zit, want ik heb het nog niet losgehaald.
Echter, diezelfde 3M DualLocks zitten ook op mijn koplamp-cover (HLC) en die zit er ook meer dan een jaar al weer op (2 jaar, als ik het wel heb), en zover ik kan bepalen, zo vast als een huis.
Mijn dringende advies;
Zorg dat je ruitverstelmechanisme op orde komt, en ga pas dan kijken naar welke ruit effectief voor je is.
En de Laminar Lip voegt "slechts" 10 cm extra ruit-hoogte toe, is maar de vraag of dat voldoende is met een slecht-werkende ruitverstelmechanisme.

- Garfield
- Berichten: 265
- Lid geworden op: 29 apr 2009, 22:21
- Type: R1150RT
- Bijz: Zilver, HVV, alarm, topkoffer
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: leusden
- Locatie: Leusden
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
R850RT's zijn al niet zo dik gezaaid en die met een handmatige (belgisch? geen grapje was daar meerprijs) ruitverstelling moet je al helemaal met een vergrootglas zoeken. En Wullum heeft er kennelijk één
Ik weet niet of het mechanisme hetzelfde is als dat van de electrische, zo ja dan zouden alle vervangingsruiten, die hier in het forum uit en te na worden besproken, moeten passen. Ik meen zelfs ergen gelezen te hebben dat het electrische/mechanische deel zo te monteren is. Veel zal al voorbereid zijn denk ik zo met uitzondering van het linker handvatgedeelte. Is dat misschien een idee?
In ieder geval veel succes.

Ik weet niet of het mechanisme hetzelfde is als dat van de electrische, zo ja dan zouden alle vervangingsruiten, die hier in het forum uit en te na worden besproken, moeten passen. Ik meen zelfs ergen gelezen te hebben dat het electrische/mechanische deel zo te monteren is. Veel zal al voorbereid zijn denk ik zo met uitzondering van het linker handvatgedeelte. Is dat misschien een idee?
In ieder geval veel succes.
Groeten, Frans
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Als je het weet, is het niet moeilijk.
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Ok, dat wist ik niet.
I stand corrected, weer wat geleerd!
Heel apart om ook nog een handmatige versie van de ruitverstelling te hebben, lijkt mij toch best wel een erg groot gemis. :shock:
Ik denk dat het een gouden tip is om een elektrische ombouw te overwegen dan.
Hoewel de ruiten inderdaad zeer waarschijnlijk zullen passen, is het effect van elke merk/type ruit (BMW Touring, ZTechnik VStream, Laminar Lip, CeeBailey's, Givi, NedPlex et all) nogal verschillend in de verschillende standen.
Dat is althans mijn ervaring na 5 verschillende ruiten.

I stand corrected, weer wat geleerd!
Heel apart om ook nog een handmatige versie van de ruitverstelling te hebben, lijkt mij toch best wel een erg groot gemis. :shock:
Ik denk dat het een gouden tip is om een elektrische ombouw te overwegen dan.

Hoewel de ruiten inderdaad zeer waarschijnlijk zullen passen, is het effect van elke merk/type ruit (BMW Touring, ZTechnik VStream, Laminar Lip, CeeBailey's, Givi, NedPlex et all) nogal verschillend in de verschillende standen.
Dat is althans mijn ervaring na 5 verschillende ruiten.

- Wullum
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 17 okt 2010, 16:54
- Type: R1250RT
- Bijz: Elegance in Manhattan Grün Metallic
- Land: DE
- Woonplaats of omgeving: Lkr. HN
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Mijn R850Rt heeft idd nooit een electrische ruit gehad, maar een handmatige. Die heeft 2 standen, met 2 veren op spanning gehouden.
In de "hoge" stand wordt de ruit ook maar nauwelijks rechter gezet, in tegenstelling tot de electrische versie zijn de bovenste "verstelarmpjes" ongeveer half zo lang.
Zie:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=46&fg=55
Ik heb dus ook geen linker stuurschakelaar met ruitverstellingsknop.
Dame heeft 10 jaar rond Rimini in Italie doorgebracht, heeft ook geen handvatverwarming.
Ruitmechanisme ombouwen schijnt redelijk duur grapje te zijn, naast verstelmechanisme komt er dan ook een nieuwe stuurschakelunit bij.
Heb het niet durven uitzoeken, anders ga ik gegarandeerd overwegen de boel om te bouwen, met budgettaire gevolgen van dien
Eea zal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel zonder problemen passen, dat dan weer wel.
Qua passing van de ruit zelf is het iig geen probleem, de grotere ruit welke ik nu heb is van een R1150RT uit 2005. Die had ik al vervangen omdat de originele ruit sowieso al melkwit aan het worden was van de 10 jaar in de Mediterrane zon
In de "hoge" stand wordt de ruit ook maar nauwelijks rechter gezet, in tegenstelling tot de electrische versie zijn de bovenste "verstelarmpjes" ongeveer half zo lang.
Zie:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=46&fg=55
Ik heb dus ook geen linker stuurschakelaar met ruitverstellingsknop.
Dame heeft 10 jaar rond Rimini in Italie doorgebracht, heeft ook geen handvatverwarming.
Ruitmechanisme ombouwen schijnt redelijk duur grapje te zijn, naast verstelmechanisme komt er dan ook een nieuwe stuurschakelunit bij.
Heb het niet durven uitzoeken, anders ga ik gegarandeerd overwegen de boel om te bouwen, met budgettaire gevolgen van dien

Eea zal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel zonder problemen passen, dat dan weer wel.
Qua passing van de ruit zelf is het iig geen probleem, de grotere ruit welke ik nu heb is van een R1150RT uit 2005. Die had ik al vervangen omdat de originele ruit sowieso al melkwit aan het worden was van de 10 jaar in de Mediterrane zon

Vroeger, ooit, 2 Japanners, meh... Later een heel nest BMW's, allemaal met een bijnaam...
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Nu: de 6e BMW, die nog geen bijnaam heeft, de 7e BMW rijdt mijn inmiddels ex- op.
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Hoewel ik het zeer onpraktisch vond en foeilelijk (en de functioneel laakbaar), zou je optie dan zijn de grootste maten van NedPlex te nemen.
Maar, schrik niet van afmetingen, het is de standaard ruit keer 1,5 en keer 2,5 o.i.d.
Dus ook in de breedte e.d.
Voordeel is wel dat je kunt proefrijden om te beoordelen of het voldoende voor je is of nog groter gewenst is.
Ikzelf kreeg het gevoel op een RT met een plastic zeil te zitten, echt geen prorem en voor mij heel onpraktisch.
Maar het is een kwestie van smaak en functionaliteit, en dat is altijd heel persoonlijk.
Maar, schrik niet van afmetingen, het is de standaard ruit keer 1,5 en keer 2,5 o.i.d.
Dus ook in de breedte e.d.
Voordeel is wel dat je kunt proefrijden om te beoordelen of het voldoende voor je is of nog groter gewenst is.
Ikzelf kreeg het gevoel op een RT met een plastic zeil te zitten, echt geen prorem en voor mij heel onpraktisch.
Maar het is een kwestie van smaak en functionaliteit, en dat is altijd heel persoonlijk.
- Baird
- 2024
- Berichten: 4361
- Lid geworden op: 21 mar 2009, 17:49
- Type: Ik heb een ander type BMW
- Bijz: R1200GS LC
- Land: NL
- Woonplaats of omgeving: Baronie van Breda
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Wullum schreef:Mijn R850Rt heeft idd nooit een electrische ruit gehad, maar een handmatige. Die heeft 2 standen, met 2 veren op spanning gehouden.
In de "hoge" stand wordt de ruit ook maar nauwelijks rechter gezet, in tegenstelling tot de electrische versie zijn de bovenste "verstelarmpjes" ongeveer half zo lang.
Zie:
http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=46&fg=55
Ik heb dus ook geen linker stuurschakelaar met ruitverstellingsknop.
Dame heeft 10 jaar rond Rimini in Italie doorgebracht, heeft ook geen handvatverwarming.
Ruitmechanisme ombouwen schijnt redelijk duur grapje te zijn, naast verstelmechanisme komt er dan ook een nieuwe stuurschakelunit bij.
Heb het niet durven uitzoeken, anders ga ik gegarandeerd overwegen de boel om te bouwen, met budgettaire gevolgen van dien![]()
Eea zal met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid wel zonder problemen passen, dat dan weer wel.
Qua passing van de ruit zelf is het iig geen probleem, de grotere ruit welke ik nu heb is van een R1150RT uit 2005. Die had ik al vervangen omdat de originele ruit sowieso al melkwit aan het worden was van de 10 jaar in de Mediterrane zon
Doe eens een mailtje naar kapitein_iglo9, misschien heeft die het hele zaakje voor jou te koop,een middagje knutselen en je ervaart het genot van een volledig verstelbare ruit!

Met vriendelijke motorgroet
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
BeRT
R1200GS LC
R25 (1951)
GPSMAP 276Cx
Volvo XC40 T5 Recharge Inscription
ooit:
Jawa CZ 150, Yamaha XS750, R80ST, R1100RT, R1150RT (2x). 500k+ km
- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Ik ben nu ook aan het orienteren op een nieuwe ruit. Huidige standaard ruit is erg lelijk door verkeerde manier van schoonmaken denk ik. Vol met krassen en doffe plekken. Vergeleken met mijn vorige K75RT met elektrische ruit zit ik veel meer in de wind, ook in de hoogste stand.
De Vstream die volgens de gebruikers de mooiste is en de meeste tevreden gebruikers als ik alles doorlees, is er nu in 3 uitvoeringen. Vstream Compact, Vstream en Vstream Tall. Welke zou voor mij het beste zijn met mijn 178 cm. Even naar Brabant rijden om te testen is wel ver weg.
De Vstream die volgens de gebruikers de mooiste is en de meeste tevreden gebruikers als ik alles doorlees, is er nu in 3 uitvoeringen. Vstream Compact, Vstream en Vstream Tall. Welke zou voor mij het beste zijn met mijn 178 cm. Even naar Brabant rijden om te testen is wel ver weg.
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Meestal is een ruit weer redelijk te herstellen met wat "elbow-grease", Xerapol en zelfs koperpoets oi.d.
Gebruik de zoekfunctie rechtsboven om daar de nodige draadjes over te vinden.
Het is mijn heilige overtuiging dat een windscherm iets heel persoonlijks is.
Je kunt het beste het zelf ervaren op jou motor.
Er is wel, bij benadering, iets aan rekenwerk te doen, zoals, bijvoorbeeld; (de Yardstick, oftewel meetlatmethode)
http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Fairing.html
Ik schat in dat de "standaard" VStream voor jou de oplossing is. (t/m 1m80 zijn de meeste after-market ruiten prima oplossingen, als ik de reacties zo verder lees)
Maar, net als bij zadels, kleding, helmen, etc, etc, het is iets persoonlijks.
Wat de 1 perfect vindt, zal iemand anders van vergelijkbaar postuur, een drama kunnen vinden.

Gebruik de zoekfunctie rechtsboven om daar de nodige draadjes over te vinden.
Het is mijn heilige overtuiging dat een windscherm iets heel persoonlijks is.
Je kunt het beste het zelf ervaren op jou motor.
Er is wel, bij benadering, iets aan rekenwerk te doen, zoals, bijvoorbeeld; (de Yardstick, oftewel meetlatmethode)
http://www.calsci.com/motorcycleinfo/Fairing.html
Ik schat in dat de "standaard" VStream voor jou de oplossing is. (t/m 1m80 zijn de meeste after-market ruiten prima oplossingen, als ik de reacties zo verder lees)
Maar, net als bij zadels, kleding, helmen, etc, etc, het is iets persoonlijks.
Wat de 1 perfect vindt, zal iemand anders van vergelijkbaar postuur, een drama kunnen vinden.

- wil51
- Berichten: 941
- Lid geworden op: 23 apr 2011, 14:34
- Type: R850RT
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Heemstede
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Motozoom levert maar 1 type Vstream voor de R1150RT maar vermeld niet welke het is. Is wel een stuk goedkoper dan bij MDI.
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
"Deduction, Dear Watson, deduction.." gaf Sherlock Holmes altijd aan;
MotoZoom geeft aan dat het de maten 43x55cm heeft.
MDI geeft aan dat de maten zijn voor de VStream:
- Compact: 38,1 x 53,3
- Normal: 43,2 x 54,6
- Tall: 48,2 x 55,9
Het is dus de "Normal" in mijn optiek.
MotoZoom geeft aan dat het de maten 43x55cm heeft.
MDI geeft aan dat de maten zijn voor de VStream:
- Compact: 38,1 x 53,3
- Normal: 43,2 x 54,6
- Tall: 48,2 x 55,9
Het is dus de "Normal" in mijn optiek.

- Gerard
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 15 jun 2008, 22:27
- Type: R1100RT
- Bijz: Zwart, Nedplex ruit, hyperpro veren
- Land: Nederland
- Woonplaats of omgeving: Deventer
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Vrijdag heb ik toch maar even de moeite genomen te testen bij MDI in Ravensteijn.
Blijkt toch dat dat wel heel zinvol is. De maten vind ik onduidelijk. Zelf heb ik een Givi scherm van 48 cm hoog(vanuit de inham gemeten ca 44cm)
Eerst heb ik gereden met een Vstream (heb ik even tegen mijn ruit aangelegd en was even hoog, dus ik zou zeggen ook 48 cm) Deze gaf geen verbetering ten opzichte van het Givi scherm.
Daarna heb ik gereden met de Vstream, ook weer tegen mijn ruit aangelegd en stak ca 5 of 6 cm uit.
Hoe dit dan gemeten wordt weet ik niet. Ik heb wel even een mailtje naar MDI gestuurd voor informatie.
Als jullie het snappen, ik hoor het graag
gr
Gerard
Blijkt toch dat dat wel heel zinvol is. De maten vind ik onduidelijk. Zelf heb ik een Givi scherm van 48 cm hoog(vanuit de inham gemeten ca 44cm)
Eerst heb ik gereden met een Vstream (heb ik even tegen mijn ruit aangelegd en was even hoog, dus ik zou zeggen ook 48 cm) Deze gaf geen verbetering ten opzichte van het Givi scherm.
Daarna heb ik gereden met de Vstream, ook weer tegen mijn ruit aangelegd en stak ca 5 of 6 cm uit.
Hoe dit dan gemeten wordt weet ik niet. Ik heb wel even een mailtje naar MDI gestuurd voor informatie.
Als jullie het snappen, ik hoor het graag
gr
Gerard
Re: Gevraagd ERVARING ruiten NEDPLEX < -- > Ztechnics Vstre
Je zou verwachten dat een ruit-maat wordt opgegeven van top-to-bottom, oftewel de gehele hoogte (en breedte) van de ruit.
Vaak zie je de maten genoemd op het
van de diverse ruiten gemeten vanaf de inham, omdat dit a) gemakkelijk(er) te meten is en b) de meeste forummers ook die meting aanhouden.
Zover mij bekend is de Givi ruit er maar in 1 maat en uitvoering.
En jou ervaring is natuurlijk toch wel heel persoonlijk (versus bijv. de VStream).
Je (boven)lichaamslengte en gewenst comfort zijn daarbij hele belangrijke factoren.
Een ander persoon die een zelfde vergelijk gemaakt heeft tussen zijn Givi en mijn VStream, en is uiteindelijk ook voor de VStream gegaan is.
En mijn VStream heeft deze zelfde maten die je opgeeft en dus vergelijkbaar met de Givi.
Aangezien ik vrijwel zeker weet dat ik de "normal" VStream heb, en de maten daarvan bekend zijn (zie mijn eerdere bericht), trek ik vooralsnog de conclusie dat de hoogte-meting van een (VStream) ruit gedaan wordt vanaf de inham.
Vaak zie je de maten genoemd op het

Zover mij bekend is de Givi ruit er maar in 1 maat en uitvoering.
En jou ervaring is natuurlijk toch wel heel persoonlijk (versus bijv. de VStream).
Je (boven)lichaamslengte en gewenst comfort zijn daarbij hele belangrijke factoren.
Een ander persoon die een zelfde vergelijk gemaakt heeft tussen zijn Givi en mijn VStream, en is uiteindelijk ook voor de VStream gegaan is.
En mijn VStream heeft deze zelfde maten die je opgeeft en dus vergelijkbaar met de Givi.
Aangezien ik vrijwel zeker weet dat ik de "normal" VStream heb, en de maten daarvan bekend zijn (zie mijn eerdere bericht), trek ik vooralsnog de conclusie dat de hoogte-meting van een (VStream) ruit gedaan wordt vanaf de inham.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 3659 Weergaves
-
Laatste bericht door Baird
-
- 32 Reacties
- 15816 Weergaves
-
Laatste bericht door mikanos
-
- 6 Reacties
- 3626 Weergaves
-
Laatste bericht door Kevinvdijssel